Gå til innhold

Kosthold for å legge på seg?


Gintoki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Det er vel bare å spise det man ikke skal spise når man skal ned I vekt.

 

Det tror jeg du finner en artikkel eller to om på nettet :)

 

Dette funker definitivt ikke for meg hehe gutt 20, 60 kg.

 

Nå kan jeg ikke si hva som funker, men etter jeg blitt kvitt denne influensaen, da har jeg tenkt å spise 6 måltider om dagen, ikke nødvendigvis kjempestore, men slik at jeg blir mett. Kostholdet vil da bestå av mye kjøtt, mettet fett og grønnsaker, samt frø.

Lenke til kommentar

Proteiner, fett, pass på at alle vitaminer, mineraler og sporstoffer dukker opp, - og jevnlig trening parallellt (evt. med stigende intensitet). Andre ord vil være "fiber" og "noe vann" - om man drikker rikelig styrkedrikker eller shaker og ikke vann, kan nyrene få litt problemer...

Lenke til kommentar

Jeg er høy og slank, og for litt over et år siden begynte jeg å trene og spise heretter. Da gikk både energi, humør, selvtillit og vekten opp.

 

Hjelper å være sunn! :)

 

Kan nevnes at det tar tiiiid, og jeg ikke engang er i nærheten av målet mitt. Men jeg har sett mye god fremgang, og det er det som gjelder.

Lenke til kommentar

Kjøp deg en god sofa, gigantisk TV og abonner på Netflix...dette kan ikke feile (egenerfaring) :green:

sitter i en god stressless ved pcen nå, har en 46" 3dtv på pc bordet. Men netflix er bortkasta penger da den ikke har noen bra serier eller filmer som jeg liker :p

 

Å jeg sitter somregel stille hver dag i flere timer i strekk, men legger ikke på meg et gram :p

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Hva vil du legge på deg? Muskler, eller fett?

For å legge på deg, må man uansett ha et kalorioverskudd.

Enkelt å si at alt man trenger å gjøre er å spise mer, men enkelte ganger så har man ikke magesekk som er stor nok.

 

Fett har det høyeste kalorimengde per gram. Tror det er rundt 10kcal per gram fett. Karbohydrater og proteiner ligger på 4kcal per gram. Men proteiner krever mer energi å bryte ned. Med andre ord spiser du 100g fett, så får du i deg rundt 1000kcal.

 

Så om målet ditt er å legge på deg fett, så få i deg masse fett! Bruk mye saus og dressing til mat. Spis sjokolade og chips, nøtter og avokado som snacks. Lev det gode liv i et par måneder, og se hvordan det går.

 

Vil du ha muskler og gå opp i muskel prosent. Så må du trene hardt i tillegg :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Kjøp deg en god sofa, gigantisk TV og abonner på Netflix...dette kan ikke feile (egenerfaring) :green:

 

Sofa til 10000, 80 full hd prosjektor til 15000 og netflix til 70kr mnd, fortsatt 60 kg.

Lenke til kommentar

Fra kalibers FB

(jeg støtter den ikke)

Er du en av de som sier du aldri greier å legge på deg?

Her er en enkel oppskrift vi garanterer vil hjelpe deg å øke voldsomt i både styrke og muskelmasse forutsatt at du trener et fornuftig styrketreningsprogram:

Get Big-drink (Inspirert av John McCallum):

Blendes i stavmikser:

-100g Havregryn
-6dl Lettmelk
-4 scoops Proteinpulver(F.eks. Metapure Belgian Chocolate)
-1 Banan
-3 Egg
-1 ss Peanøttsmør
-50g Mandler
-30g Kokosmasse
-3 ss Olivenolje

Næringsinnhold:
1944kcal,147,9 g protein,122,6 g karbohydrater, 93,8 g fett

Drikk mesteparten til frokost, resten i løpet av dagen.

Tips: Bananen kan med fordel ligge i fryseren over natta for en litt mer milkshake-aktig drikke.

Nydelig!

Lenke til kommentar

Fra kalibers FB

(jeg støtter den ikke)

Er du en av de som sier du aldri greier å legge på deg? Her er en enkel oppskrift vi garanterer vil hjelpe deg å øke voldsomt i både styrke og muskelmasse forutsatt at du trener et fornuftig styrketreningsprogram:Get Big-drink (Inspirert av John McCallum):

Blendes i stavmikser:

-100g Havregryn

-6dl Lettmelk

-4 scoops Proteinpulver(F.eks. Metapure Belgian Chocolate)

-1 Banan

-3 Egg

-1 ss Peanøttsmør

-50g Mandler

-30g Kokosmasse

-3 ss Olivenolje

Næringsinnhold:

1944kcal,147,9 g protein,122,6 g karbohydrater, 93,8 g fett

Drikk mesteparten til frokost, resten i løpet av dagen.

Tips: Bananen kan med fordel ligge i fryseren over natta for en litt mer milkshake-aktig drikke.

Nydelig!

Lettmelk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...