AnonymDiskusjon Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Da forteller du henne enkelt og greit at du savner hvordan hun var når dere møttes. Gi henne beskjed at hun kommer til å miste deg om hun ikke tar seg sammen, du må tørre å sette noen krav til hvilken kjæreste du vil ha. Hun oppfylte vel disse kravene med glans tidligere? så forsøk også å spørre hva som har skjedd siden hun lar seg selv forfalle. Konsekvensen hvis hun ikke tar seg sammen er at du vil føle en avsky etter hvert, og forholdet deres vil ikke vare lenge, det kan jeg garantere for jeg har selv vært der. (I det forholdet var det jeg som lot meg forfalle, og jeg så ingenting før etter det var slutt. Hadde jeg fått klar beskjed at jeg hadde forfalt så hadde vi kanskje kunnet snu trenden, men men). Det er jo ikke slik at jeg ikke synes hun er attraktiv, men det som ikke er attraktivt er at hun hele tiden er så sliten. Hun ser det da virkelig selv, bildene fra sommerferien har hun fjernet, og jeg trodde faktisk de skulle være det som gjorde at hun innså hvor mye hun hadde gått opp og hvordan det påvirker livskvaliteten hennes. Så har hun prøvd å gjøre en innsats, men så er det tilbake til start igjen. Anonymous poster hash: 70431...7c8 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Merk deg dette: Du kan ikke tvinge henne til å gå ned i vekt, hun må faktisk ville gjøre noe med det for det er ingen diett som ordner dette men det må en livsstil endring inn. Trening er ikke det viktigste i begynnelsen men det er kalori inn og ut som avgjør om vekten går opp og ned så det er en lang opplæringsprosess der hun må finne ut av porsjonering og hva som er greit å spise. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Merk deg dette: Du kan ikke tvinge henne til å gå ned i vekt, hun må faktisk ville gjøre noe med det for det er ingen diett som ordner dette men det må en livsstil endring inn. Trening er ikke det viktigste i begynnelsen men det er kalori inn og ut som avgjør om vekten går opp og ned så det er en lang opplæringsprosess der hun må finne ut av porsjonering og hva som er greit å spise. Det er riktig, det er ingen som kan tvinge henne til å gå ned i vekt. Men ut fra hva jeg leser så holder han på å miste appetitten på damen på grunn av vekten, og jeg oppfordrer han til å gjøre det først som sist å fortelle hvordan han opplever situasjonen. Alternativet er et stygt brudd om 6 til 12 måneder. 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Overvekt er vanskelig, og det kan nok hende det må større ting enn "bare" nærmeste familie til. Hun VET at hun er stor, hun vet at det er helseskadelig, og hun vet helt sikkert hva hun BURDE gjøre for å gå ned i vekt. Men, hun klarer ikke. Jeg vet ikke hvilken kommune dere bor i, men du kan jo foreslå for henne at hun snakker med legen sin og får resept på trening/oppfølging hos Frisklivssentralen. MERK: Du kan mest sannsynlig ikke bare overtale henne til å gjøre dette "fordi det er bra for henne" i en samtale. Her er Frisklivssentralen jeg jobber under, som et eksempel på hva slags tilbud de har (jeg jobber med de som er 12-18 da): http://www.notteroy.kommune.no/artikkel.aspx?MId1=400&AId=2743 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå