GamEpaL Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg har en side http://www.icipher.net/index4.html Her ønsker jeg å flytte det som er på midten til toppen med css. Og at "loader" blir skjult etter 7 sekunder. Er det noen som har kodet mye i CSS som kan hjelpe meg med dette. Har ikke helt fått til det med "animate". Takk for hjelpen... Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Mye bedre om du poster koden, f.eks i jsfiddle. "Her ønsker jeg å flytte det som er på midten til toppen med css. Og at "loader" blir skjult etter 7 sekunder." Her kan du laget et div element som er fixed. For at "loader" skal gå vekk etter 7 sekunder kan du f.eks gjøre dette med script. F.eks slik: http://jsfiddle.net/vm049z24/ Men det er mange måter å løse ting på og det kan hende dette bil feil i forhold til hva du er ute etter. Her har jeg laget en annen ved hjelp av CCS: http://jsfiddle.net/7zsd1bsc/ Endret 2. september 2014 av cronbach alpha Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Du kan se koden her http://jsfiddle.net/iCipher/ur4yfto2/ Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg har ikke hatt så mye tid, men fikk gjort det no. Har løst det med Jquery, mye enklere. Har nå en FadeOut funksjon som er satt til 7 sekunder: http://jsfiddle.net/66qs9hms/ Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Siden din loader jo hele tiden... Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Siden din loader jo hele tiden... du vil fram til? Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Siden til "diskusjon starteren" Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 Den skal jo ikke "loade" hele tiden... Den skal loade de første 10 sekundene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg føler jeg må spørre: hvorfor skal du ha en loader i CSS når du ikke faktisk loader noe innhold? Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Jeg føler jeg må spørre: hvorfor skal du ha en loader i CSS når du ikke faktisk loader noe innhold? Hvorfor han vil ha det vet jeg ikke, men det er faktisk en del Web-applikasjoner og enkelte sider som legge inn loadere som ikke gjør noe. Dette er for å gi inntrykk til brukeren at noe "gjøres" og de opplever en bedre brukeropplevelse og at ting ikke går for fort, men heller ikke for sakte. Jeg skal ikke legge meg så mye borti om dette er noe som burde gjøres, men enkelte gjør faktisk dette. Endret 15. september 2014 av cronbach alpha Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hvorfor han vil ha det vet jeg ikke, men det er faktisk en del Web-applikasjoner og enkelte sider som legge inn loadere som ikke gjør noe. Dette er for å gi inntrykk til brukeren at noe "gjøres" og de opplever en bedre brukeropplevelse og at ting ikke går for fort, men heller ikke for sakte. I enkelte situasjoner kan det være greit å gi brukeren inntrykk av at noe gjøres, men på trådstarters og lignende nettsider er det helt bortkastet. Det kan sammenlignes med fancy flash-animasjoner man brukte før i tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Dette er for å gi inntrykk til brukeren at noe "gjøres" og de opplever en bedre brukeropplevelse og at ting ikke går for fort, men heller ikke for sakte. Beklager, men det der er det mest tøvete utsagnet om brukeropplevelse jeg har hørt på en stund. Bedre brukeropplevelse ved at brukeren må vente fordi siden skal gi inntrykk av at noe lastes? Nope. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Dette er for å gi inntrykk til brukeren at noe "gjøres" og de opplever en bedre brukeropplevelse og at ting ikke går for fort, men heller ikke for sakte. Beklager, men det der er det mest tøvete utsagnet om brukeropplevelse jeg har hørt på en stund. Bedre brukeropplevelse ved at brukeren må vente fordi siden skal gi inntrykk av at noe lastes? Nope. Jeg bruker det ikke og sier heller ingenting om at man bør bruke det, men det benyttes tøv eller ei. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg bruker "loading" i en del i ting jeg utvikler i jobbsammenheng som blir brukt av en del eldre/middelaldrende personer som ikke har den største kompetansen. Ved å la ting "laste" i 2-3 sekunder via en eller annen animasjon føler de seg mer komfortable med å bruke applikasjonen siden stegene blir mer tydelig. Det er riktignok snakk om veldig enkle animasjoner som loading bars og fading, spesielt for å markere forskjellige steg på samme side og for å tydeliggjøre at det skal skje eller har skjedd noe. For TS sin del, hvor det brukes for å skjule innhold virker det dog mot sin hensikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå