Gå til innhold

Selge komplett pc

Anbefalte innlegg

har en nabogutt som har så lyst på en gaming pc så tenkte å selge min til en rimelig pris.

noen som har noe forslag til pris?

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
NZXT Phantom Big Tower Sort
Corsair TX V2 850W PSU
ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Antec Kuhler H2O 620 CPU Kjøler
Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9
HIS Radeon HD 6970 2GB GDDR5
HIS Radeon HD 6970 2GB GDDR5
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Corsair SSD Force Series? F60A, 60GB
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
BenQ 24? LED G2420HDBL
Razer mus og Logitech G35 headset
kjøpte den på komplett Nov 2011 for 15000,-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 tusen for skjermkortene, 500 kr for strømforsyningen, hovedkort + cpu + ram tviler jeg på ver verdt over 2000 kr. Skjermen tror jeg ikke er verdt så veldig mye mere en 500 kr i dag.

SSD disken og harddisken er vel bare verdt noen få hundre lapper.

Så alt mellom 5000-6000 kr er vel mulig.

Lenke til kommentar

2 tusen for skjermkortene, 500 kr for strømforsyningen, hovedkort + cpu + ram tviler jeg på ver verdt over 2000 kr. Skjermen tror jeg ikke er verdt så veldig mye mere en 500 kr i dag.

SSD disken og harddisken er vel bare verdt noen få hundre lapper.

Så alt mellom 5000-6000 kr er vel mulig.

Takk for svar, skal nok få til en god pris til han da :)

Lenke til kommentar

4000kr er en grei pris. Gtx 670 f.eks er verdt rundt 1000kr brukt.

La oss si det slik da, hva er datamaskinen min verdt hvis jeg skal selge den for en god pris?

asus gryphon z87

4670k

Corsair vengeance 8gb 1600mhz ram

r9 290 tri-x

samsung 830 128gb ssd

2tb hdd

Seasonic x-760 psu

blu-ray brenner

benq g2420hd skjerm

g35 headsett

g13 gamingboard

Noctua nh-u12p se2

Fractal r4

ace 3200 gaming mus og vanlig rimelig tastatur

windows 8.1 pro

Lenke til kommentar
otl: vil nok anta din maskin er verdt rundt 8000 kr.

Da du har en del kraftigere maskinvare, og ungår Crossfire.

4000 kr er veldig bra kjøp men for å selge, må interiessen være veldig lav hvis man skulle selge noe sånn oppsett til så lav pris. Eneste jeg ville styrt unna å kjøpt er er SSD og harddisken, da den antakelig snart må skiftes ut, men vil si resten er verdt rundt 5000 kr.

Nå er det bare veldig forenklet regnet ut i fra hvor ca delene koster nytt og trekker fra ca 30% per år.

Lenke til kommentar

Nå har jo jeg garanti på absolutt alt og reklamasjonsretten strekker seg jo enda lenger. Dette skal jo også ha noe innvirkning på prisen. Er klar over at en må vurdere hvor langt ned en egentlig skal gå før en like så greit kan beholde maskinen selv. Men slik er det jo når det "eldes"

Ta en titt på disse f.eks http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50670046&searchclickthrough=true&searchQuery=hd+6970

Lenke til kommentar

Falt fort i pris på 3år, men spiller bra de nyeste spill så han får kost seg med denne pcen en stund til før utbytting av deler:)

Det får han kanskje gjort :) Derfor gnålet om at det kanskje var litt høy pris var jo grunnet førsteposten hvor "rimelig pris" ble nevnt. En annen ting er om de som mener det er rimelig å selge den for 6000kr, virkelig ville kjøpt og betalt 6000kr for den selv... Der får du pass hos alle regner jeg med

Endret av otl
Lenke til kommentar

otl: vil nok anta din maskin er verdt rundt 8000 kr.

Da du har en del kraftigere maskinvare, og ungår Crossfire.

4000 kr er veldig bra kjøp men for å selge, må interiessen være veldig lav hvis man skulle selge noe sånn oppsett til så lav pris. Eneste jeg ville styrt unna å kjøpt er er SSD og harddisken, da den antakelig snart må skiftes ut, men vil si resten er verdt rundt 5000 kr.

Nå er det bare veldig forenklet regnet ut i fra hvor ca delene koster nytt og trekker fra ca 30% per år.

Siden enkelte mener TS sin maskin var verdt såpass ryker min ut på finn.no til 12 000kr :)

Når jeg ser på enkelte maskiner hos komplett.no ser jeg at den faktisk er verdt det.

Har økt ssd kapasiteten med 512gb.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...