b_johnsen Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Min gamle maskin hadde stått ganske så i ro i sommerferien, og ikke blitt brukt. Det skal bemerkes at den har stått avkoblet fra strømnettet. Når jeg slo den på igjen kom det 2-3 lyder som jeg vil beskrive som gnister eller lignende. Det luktet også litt svidd. Slo selvsagt av maskinene med en gang, og åpnet opp for å undersøke. Klarte ikke å finne noe feil, heller ikke store mengder støv eller lignende. Etter å undersøkt forsøkte jeg å starte maskinen på nytt. Ingen lyder denne gang, men skjermen får ikke signal. Viftene går og hovedkortet lyser. Hvis jeg forsøker å holde inne power knappen, er det akkurat som hele maskinen girer litt ned, og når jeg slipper den fortsetter den. Jeg klarer altså ikke å slå av maskinen på vanlig måte. Regnet med at hovedkortet var gått, så jeg kjøpte nytt hk, cpu, og ram. Monterte dette, men maskinene oppfører seg helt likt. Jeg mistenker derfor PSUen? Men jeg synes det er litt merkelig mtp at den gir strøm til at viftene og hk går. Kan den være litt ødelagt? Et annet alternativ er selvsagt at grafikkortet er gåent, men det får jeg ikke testet akkurat nå. Får forhåpentligvis et r9 290 i posten ila dagen eller morgendagen. Noen tips? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Mulig at det er en av kondensatorene som har takket for seg. Ville ivertfall ikke prøvd GPU med den PSU'en der. Lenke til kommentar
b_johnsen Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Så du mener at jeg burde skifte PSU før jeg prøver mer? Kan den ha ødelagt noe av de nye komponentene når jeg testet de og? Tenkte ikke på at det var PSUen før etterpå. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Det er fullt mogleg å få den type reaksjon frå ein PSU som ikkje er 100%. PSU er nok det første ein burde prøve å skifte i tilfelle der ein har problem med å få maskina på. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Så du mener at jeg burde skifte PSU før jeg prøver mer? Kan den ha ødelagt noe av de nye komponentene når jeg testet de og? Tenkte ikke på at det var PSUen før etterpå. Den kan nok kortslutte hele sulamitten om den ikke er helt god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå