AnonymDiskusjon Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hei Tidligere i sommer oppstod det en gnist mellom meg og en venninne. Hun var på den tiden i et døende forhold og iløpet av sommeren ble det slutt. Kort tid etter dette begynte vi å flørte mer og ble mer intime, men hun avviste meg kort tid etterpå fordi hun ikke var klar for et forhold. Jeg tolket dette som en avvisning og ble derfor veldig på at vi bare skulle være venner og vi tok litt avstand osv. Etter dette møttes vi kanskje 1 dag i uken eller noe fremover og var sammen lun som venner, men etter kanskje en måned merket jeg at vi begge hadde litt mer en vennskapelig følelser. Etter dette har vi begynt å oppføre oss mer som et forhold, vi begynte å ha sex og har vært sammen hver dag og sovet hos hverandre, introdusert for familie osv så jeg føler vi er på vei til å utvikle noe. Problemet er at hun hele tiden er ganske åpen på hva hun føler. Og det hun sa nå var at hun ikke var klar for alle forpliktelsene som følger med i et forhold men at hun mest sannsynlig ville bli klar etterhvert. Hun følte hun måtte være ærlig om det men det gir jo meg usikkerhet. Har masse følelser for denne jenta og vet det er gjensidig. Når det er snakk om forpliktelser er det ikke at hun vil flørte med andre gutter, men heller det at hun vil ha muligheten til å prioritere seg selv og ikke måtte "låse" seg til regler selv om jeg er ganske laid bak.. Skjønte egentlig ikke helt hva hun mente. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonymous poster hash: 900bb...cb3 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 For min del høres det ut som om hun vil ha et bein på begge sider av gjerdet. På den ene siden har hun deg, og på andre siden har hun sine egne ambisjoner. Sistnevnte kan det da hende hun ikke har funnet helt ut av enda så derfor vil hun ha deg på en armlengdes avstand slik at hun ikke er forpliktet til å ta dine meninger med i regnestykket når hun omsider finner ut hva hun vil. Tror jeg ville tatt en prat med henne og fått henne til å forklare bedre. Dumt hvis hun plutselig finner ut at hun skal ut å reise, studere i utlandet eller whatever og du har kastet bort masse tid på noe som aldri blir noe av. Må si det virker noe kynisk av henne å holde på slik. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hva jeg ville gjort? Jeg er ikke singel, men om jeg plutselig hadde blitt det så hadde dette vært en ønskesituasjon. Lene meg tilbake og nyte "turen" er hva jeg ville gjort. En jente jeg tiltrekkes av og trives i selskap med, sex med no strings attached (hun forventer kanskje at dere er "eksklusive" men det er i mine øyne bare en fordel), mulighet for å bestemme over min egen tid i stor grad (ettersom hun åpenbart ønsker den friheten regner jeg med at hun gir det samme i retur!), og mulighet for at det kanskje utvikler seg til noe mer over tid. What's not to like? Men jeg er jo ikke deg og du har kanskje noen bekymringer rundt dette som ikke jeg ville ha hatt? Det du egentlig lurer på er vel om dette kommer til å utvikle seg til noe mer, og det tror jeg godt det kan gjøre, men ingen vet jo det sikkert. Så spørsmålet må jo da være hvor viktig det er for deg å få svaret på det nå? Er det av avgjørende betydning for deg? Ville du brutt tvert med henne nå dersom noen hadde kunnet fortelle deg at om 1 år er hun lei av hele greia og kutter alle bånd uten at det noensinne har blitt noe forhold ut av det? Ville du da føle at det året hadde vært bortkastet? I så fall skylder du vel henne å gjøre henne oppmerksom på akkurat det? 3 Lenke til kommentar
Lars fra Mars Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 (endret) Når det er snakk om forpliktelser er det ikke at hun vil flørte med andre gutter, men heller det at hun vil ha muligheten til å prioritere seg selv og ikke måtte "låse" seg til regler selv om jeg er ganske laid back. Skjønte egentlig ikke helt hva hun mente. Jeg er ganske sikker på at hun mener det hun selv sier. Med andre ord kan det være at hun føler det ubehagelig når det kommer til å knytte seg til en person. Løsningen kan være at hun kanskje trenger litt ekstra tid for å venne seg til denne følelsen. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Spør henne om hva hun mente med at hun vil ha muligheten til å prioritere seg selv og ikke måtte "låse" seg til regler. Få henne til å gi noen eksempler slik at det blir enklere å forstå. Ta vare på den ærligheten hun viser deg med å være ærlig tilbake. Dette kan være en fin egenskap å bygge et forhold på. Endret 3. september 2014 av Lars fra Mars 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Det som er vanskelig er at når man har sex mer eller mindre og som jeg har skjønt har dere dette fra tid til annen, så blir man følelsesmessig bundet til den personen. Nå er ikke jeg en som bare har masse one night stands, men hadde det kun vært sex med ei jeg likte ville jeg kanskje med tiden ønsket noe mer fra henne slik du sier selv. Så du kan jo håpe at hun bare vil finne litt mer ut av seg selv og at hun kanskje til slutt inngår forhold med deg. Prøv å hint til at det ikke er stress av å være i ett forhold Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Det blir ikke naturlig i lengden å investere like mye i ett forhold dersom man ikke synes at innsatsen er gjensidig. Kanskje det blir desto viktigere å holde vennskapet vedlike inntil videre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2014 Forfatter Del Skrevet 3. september 2014 Innsatsen er gjensidig og jeg tror oppriktig hun mener det hun sier. Jeg har lite erfaring fra forhold, men vi oppfører oss som kjærester, og hun har jo sagt om ikke direkte så ihvertfall indirekte at hun vil i et forhold med meg på sikt. Vi hadde en trøblete start, og vi vippet litt mellom om vi bare skulle være venner, men med litt tid borte fra hverandre fant vi fort ut at vi hadde følelser for hverandre. Hun prøver å kommunisere mens jeg er litt mer sånn som bare ser hvordan ting går. Er vel kanskje redd for å høre noe jeg ikke liker. Hun gir ingen tegn på det men er ikke helt komfortabel med å sette meg i en slik sårbar situasjon. Anonymous poster hash: 900bb...cb3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå