Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Pent! Vurderte rød sterkt selv, men ble sort for å matche, tror uansett man kan kjøpe den ytterste rammen for seg selv etterhvert.

Sporingsnummer sto som info på ordren inne på ebay profilen.

Ja, kanskje skifte farge for forskjellige anledninger? Bestilte direkte fra Spigen sine sider, får det nok snart uansett.

 

Gjorde du?

Du kunne fått det for 21.99 usd fra deres ebay side (pre order 37% off) så du hadde kommet under 200 kroner og sluppet moms og 100-200 kroner i fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med stygg beskyttelse for å holde telefonen inni beskyttelsen pen? Tar dere av beskyttelsen i pene selskap? Jeg liker at telefonen får litt personlighet av slitte kanter jeg. Som et godt brukt par sneakers. Aldri knust en skjerm eller gjort noe som har krevd reparasjon.

 

Forøvrig er jeg skuffet over batteritiden til note4.

Lenke til kommentar

 

6699 kr uten abbo

 

Tør jeg spørre hvorfor du (og andre, egentlig, er litt interessert i dette. Får vel lage egen tråd) ikke kjøper med binding? Det mest åpenbare er selvfølgelig at du muligens har en binding fra før som det ikke lønner seg å bryte, men man sparer gjerne opptil 1500 kr på å kjøpe med såkalte "nullbindinger" hvor man kun låser seg til abonnementet i ett år, men ikke betaler en krone mer. F.eks Telenor sitt M+ abonnement, låser man det til ordinær månedssum á 299/mnd, så får man telefonen til 5099 kontra din pris på 6699. Det er jo pokker meg 1600 spart.

 

Enig, liker også best å cashe ut, men når det blir billigere..

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det stemmer at Note 4 ikke er operatørlåst, men det er ikke helt riktig at Telenor kun låser billige telefoner. Vær oppmerksom på at mange Galaxy S5 fra Telenor er låst!

 

Jaha? Hvor jobber du / hvor har du informasjonen din fra? Trodde Telenor kun sendte ut én type av samme telefon? Jeg jobber jo som mobilselger og har solgt S5 (tilsendt fra Telenor) til kunder med både Netcom og Tele 2, dersom jeg har vært utsolgt for den ordinære utgaven som kommer fra Samsung. Det har fungert knirkefritt så langt. Ingen av S5ene Telenor sender vår butikk er låste, i alle fall. Visste ikke at det var forskjeller fra butikk til butikk.

 

Enig, liker også best å cashe ut, men når det blir billigere..

 

 

Bruddgebyret på disse nullbindingene til Telenor ligger på 1800 kr, som jeg har nevnt tidligere i tråden. Det synker med 25% per kvartal. Venter du tre måneder kan du til og med bryte bindingen og fortsatt ha spart penger :p

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

 

Pent! Vurderte rød sterkt selv, men ble sort for å matche, tror uansett man kan kjøpe den ytterste rammen for seg selv etterhvert.

Sporingsnummer sto som info på ordren inne på ebay profilen.

 

Ja, kanskje skifte farge for forskjellige anledninger? Bestilte direkte fra Spigen sine sider, får det nok snart uansett.

Gjorde du?

Du kunne fått det for 21.99 usd fra deres ebay side (pre order 37% off) så du hadde kommet under 200 kroner og sluppet moms og 100-200 kroner i fortollingsgebyr.

Tror ikke det er mulig å kjøpe kun ramme, i alle fall ikke fra Spigen. Har selv Spigen til Note 3, og spurte de om ekstra ramme, men fikk et nei.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med stygg beskyttelse for å holde telefonen inni beskyttelsen pen? Tar dere av beskyttelsen i pene selskap? Jeg liker at telefonen får litt personlighet av slitte kanter jeg. Som et godt brukt par sneakers. Aldri knust en skjerm eller gjort noe som har krevd reparasjon.

 

Forøvrig er jeg skuffet over batteritiden til note4.

Enig i utseendet, men for holdbarhet, personlig skifter jeg ikke ut tlf hvert år..

Angående batteritiden: fortell?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man "skjuler / gjemmer" folder eller bilder?

Så en review for en stund siden for dette ble tatt fram ved Note 4, men finner den ikke selv, har alltid vært noe herk å gjøre noe slikt på android, så tenkte jeg kunne prøve det ut, men finner det jaggu ikke, aner ikke hvilket review det var fra heller.

Lenke til kommentar

Hvis du ser noen dusin sider tilbake, finner du batteristatistikken til telefonens første døgn fra fulladet. 18t med 3t skjermtid. Jeg har et håp dog. Har byttet til Telenor fra onecall idag, og hvis dere ser vedlagte bilde er det dramatisk forskjell i dekningen telefonen finner og forhåpentligvis har mye av strømmen gått på å snuse rundt i Lier-eteren etter en onecall satellitt. Holder dere oppdatert hvordan det ser ut imorgen.

post-365395-0-63332400-1413895128_thumb.png

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man "skjuler / gjemmer" folder eller bilder?

Så en review for en stund siden for dette ble tatt fram ved Note 4, men finner den ikke selv, har alltid vært noe herk å gjøre noe slikt på android, så tenkte jeg kunne prøve det ut, men finner det jaggu ikke, aner ikke hvilket review det var fra heller.

Jeg ville tro at det gjøres på samme måte som dette.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hvordan man "skjuler / gjemmer" folder eller bilder?

Så en review for en stund siden for dette ble tatt fram ved Note 4, men finner den ikke selv, har alltid vært noe herk å gjøre noe slikt på android, så tenkte jeg kunne prøve det ut, men finner det jaggu ikke, aner ikke hvilket review det var fra heller.

Jeg ville tro at det gjøres på samme måte som dette.
Der var det ja, takker og bukker!
Lenke til kommentar

Hvis du ser noen dusin sider tilbake, finner du batteristatistikken til telefonens første døgn fra fulladet. 18t med 3t skjermtid. Jeg har et håp dog. Har byttet til Telenor fra onecall idag, og hvis dere ser vedlagte bilde er det dramatisk forskjell i dekningen telefonen finner og forhåpentligvis har mye av strømmen gått på å snuse rundt i Lier-eteren etter en onecall satellitt. Holder dere oppdatert hvordan det ser ut imorgen.

 

Onecall bruker telenor og NWN, er det forskjell på telenor-nettet, og det onecall-telenor-nettet?

Jeg vet lite om dette også..

Lenke til kommentar

 

Hvis du ser noen dusin sider tilbake, finner du batteristatistikken til telefonens første døgn fra fulladet. 18t med 3t skjermtid. Jeg har et håp dog. Har byttet til Telenor fra onecall idag, og hvis dere ser vedlagte bilde er det dramatisk forskjell i dekningen telefonen finner og forhåpentligvis har mye av strømmen gått på å snuse rundt i Lier-eteren etter en onecall satellitt. Holder dere oppdatert hvordan det ser ut imorgen.

 

Onecall bruker telenor og NWN, er det forskjell på telenor-nettet, og det onecall-telenor-nettet?

Jeg vet lite om dette også..

 

 

Så vidt jeg har fått med meg / forstår, så prioriterer Onecall-simkort Network Norway sin dekning, og går over til å bruke Telenor sin på de stedene der de har dårlig eller ikke dekning. Mao vil telefonen veldig ofte ligge å søke etter og skifte nettverk. Ser du på oversikten linket her oppe vil du se hvor ofte telefonen skiftet nett (se nøye på fargene i begynnelsen av grafen/linjen kontra slutten (rett under "a"-en i signal) I praksis vil dette gjerne oppleves litt hakkete og flere brukere rapporterer om at samtaler o.l blir brutt i det man skifter nettverk fra NWN til Telenor. I teorien er One Call like bra. I praksis er de ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...