Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

De 8 ekstra grammene går greit, jeg skal overleve det. Finne en eller annen løsning. Trillebår, some kind of pulley-system... ett eller annet.

 

Ekstremt lite skuffet selv. Bedre penn, bedre skjerm, bedre SW, bedre CPU, bedre KAMERA ikke minst (yay!)... Absolutt ikke bortkastet for meg å gå fra Note 3.

 

Edge... litt gimmick. Får se hvordan det faktisk funker i praksis. Men skal ha flat versjon selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting gjør at jeg muligens vil bytte min Note 3 mot en Note 4: 1) Bedre kamera med Sony sensor og OIS (optisk bildestabilisering) vil gi mye bedre innebilder (der synes jeg Note 3 er skuffende). 2) Muligheten for VR ser så morsomt ut at jeg tror jeg må prøve det når det kommer.

 

Er litt skuffet over at den ikke vanntett.

 

Ellers synes jeg alt var som forventet, bortsett fra VR-greien som var en stor overraskelse. Den nye klokken ser også interessant ut.

Lenke til kommentar

Dette var jævlig skuffende. Den veier mer i tillegg. Nei får leve med note 3. Føler det er bortkasta penger om jeg kjøper meg note 4.. og note edge skulle hatt bøyd skjerm på begge sider og ikke bare ene. Det ser rart ut.

Hva i all verden mer enn bedre CPU, skjerm, kamera, byggkvalitet og penn, forventet du? De har jo basicly oppgradert alt! 8g ekstra er jo ingenting når man tenker på til at den nye telefonen er i metall.

 

Neida det er ingen revolusjon, men det er en solid oppgradering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Valhall: hvorfor?

Ganske enkelt, de ekstra pixlene trenger også en større CPU (som Note4) har, så i realiteten tror jeg ikke man vil se noe særlig til ytelseøkning, ihvertfall i spill .

 

Kan nevne et eksempel. Ipad 3med retina ble ikke raskerere enn Ipad 2, selv om den også hadde større CPU.

 

Hadde selv Note 2 og må si jeg var imponert over ytelsen både i spill og annet, men den hadde "bare" 720 oppløsning

Lenke til kommentar

Sånnsett. Nei det er godt mulig. Det er dog ikke at note 3 er så himla treig som gjør at note 4 virker bra =P . Det er vel ingen spill som man sliter med på en note 3. Men det kommer vel mer og mer tyngre ting, kanskje.

Et annet eksempel med HTC M7/8, M7 hadde mye bedre CPU enn Note 2, men likevel kunne jeg kjøre GTA vice city helt glatt på Note 2 med spillet maxed ut grafisk, mens M7 (full hd) slet som bare det og jeg måtte justere grafikken til rundt 50% for at det skulle være spillbart. M8 derimot kjørte spillet like bra som Note 2, men det skulle også bare mange da den er rundt dobbelt så rask som M7, og har siste gen CPU....så ja pixler er ikke bare av det gode

Lenke til kommentar

Vi får se hvordan den yter når den kommer. Tror det skal gå helt fint :) .

 

Svein: ja hvis du ikke trenger en note er det jo mulig en s5 funker. Hadde selv kanskje valgt noe annet i mellom-segmentet enn s5, men det er jo smak og behag.

 

Merker at dama sin s3 føles som en iphone4s nå etter jeg har brukt note3 såpass lenge. Går ikke ned i skjermstørrelse selv i alle fall.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

For dere som lurer på prisen, Samsungs anbefalte utsalgspris er på hele 6795 kroner. Håper Samsung har skrevet feil, for det er en veldig høy pris.

 

http://www.mynewsdesk.com/no/samsung/pressreleases/samsung-presenterer-nyeste-tilskudd-i-note-serien-galaxy-note-4-1049217

Har ingen info om hva anbefalt pris på Note 3 var, men den kostet vel rundt 5600-5700 da den kom. Har Note 3 nå, veldig, veldig fornøyd, men fikk likevel lyst på Note 4, omtrent kun for å få OIS og bedre kamera, er vel det eneste jeg har å utsette på Note 3. Jeg fikk enda mer lyst på Gear S, virker veldig praktisk med en klokke som fungerer som mobilen, hadde vært deilig å legge fra seg mobilen og heller bruke klokka!

Lenke til kommentar

Fin oppgradering fra Note 3. Elsker multitaskingen. Men liker ikke knappen som kom med S5, og den på Note 4 ser skremmende lik ut? Antageligvis pga fingersensoren.

 

Ser litt smådelay her og der, men det har det jo vært med alle Galaxy-telefonene og forsåvdit Android generelt også. Kanskje litt ekstra på Samsung pga all programvaren og alle mulighetene man har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...