Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så mye peiling på operativsystem og lignende, men jeg har hørt at Android L kommer til Note 4 i November/Desember. Jeg så en video av det på nettet (

) og synes det så sykt fint, og bra ut. Men spørsmålet mitt er, vill det være likt på Note 4 som på telefonen på videoen eller mer som det er nå? :)

Det vil garantert ikke se slik ut, mer i retning(og antakligvis nesten identisk) som denne videoen.http://www.itavisen.no/nyheter/slik-blir-android-l-på-galaxy-s5-285294

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskelig å forklare, men for eks så synes jeg de har ganske sterke farger og begynner å gå litt lei av de. Ikoner synes jeg også de kunne endret. Suger hardt til å forklare men likte operativsystemet på den videoen jeg linka til best. :(

 

Men dette er bare min mening, og jeg har ganske rare meninger visstnok så det er sikkert mange som liker det slikt og. Men Note blir det uansett, får se om jeg gidder å installere en launcher. :)

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å forklare, men for eks så synes jeg de har ganske sterke farger og begynner å gå litt lei av de. Ikoner synes jeg også de kunne endret. Suger hardt til å forklare men likte operativsystemet på den videoen jeg linka til best. :(

 

Men dette er bare min mening, og jeg har ganske rare meninger visstnok så det er sikkert mange som liker det slikt og. Men Note blir det uansett, får se om jeg gidder å installere en launcher. :)

 

Forstår godt hva du mener. Holdt meg til Samsung fra og med S2 til og med S4, og jeg hadde også Note 2 i sin tid (I tillegg testet jeg tonnevis av telefoner i et par uker av gangen gjennom jobben). Touchwiz er en UI som gjør veldig mye ut av seg, og er derfor lett å bli lei etter min mening. Kunne tenkt meg noe litt "lettere". Og da mener jeg ikke AOSP, for jeg er en av de som faktisk bruker mye av funksjonene som Samsung legger til, og da spesielt i sin Note-linje.

 

Det jeg savner er noe av enkelheten og de dusere fargene i AOSP, og den enda "flatere" designen. Som f.eks. hvordan Samsung deler instillingene sine inn i fargekoder. Jeg skjønner hva de er ute etter, men en uniform fargekombinasjon er jo mye penere å se på etter min mening. Touhwiz blir litt overkill når det gjelder farger, men hver sin smak.

 

Gleder meg uansett som en unge til Note 4, og det tar ikke lange tiden før XDA kan gi meg nøyaktig hva jeg er ute etter. Men ja, jeg kommer til å savne HTC sense og min M8, som til nå har vært den beste telefonen jeg har eid og som jeg trolig IKKE vil selge med det første. :p

Lenke til kommentar

Ah det er jo bare launcher og drit. Min tlf ser ikke akkurat ut som TW selv om jeg kjører TW. Slikt er jo lett å endre på.

Men syntes designet på TW har blitt bedre med siste versjon.

 

Jeg trodde du snakket om noe som virkelig var et problem, type HW-endringer du manglet eller noe slikt.

Det der er jo et 5 minutters problem =) .

Lenke til kommentar

Kjører nok nova selv, men skal kjøre TW et par ukers tid antar jeg. Blir mest å savne xposed framework frem til det kommer, og såklart root for å kjøre alle apps i windowed mode/dualwindow... Men klarer meg nok til det kommer ;) .

 

Kameraet virker veldig bra så langt, det jeg har sett rundt omkring.

Lenke til kommentar

Velg en annen launcher og skift ut ikonene? Er ikke spesielt vanskelig på Android..

 

Tror ikke noen mener det er vanskelig, og det er ett fett for meg, jeg rooter alltid og kjører custom rom uansett, som ofte inneholder enten annen launcher eller en modifisert utgave av TW.

Bare diskuterte hvorvidt TW har et bra/fint UI eller ikke. Og etter min mening, er det langt ifra det peneste.

Lenke til kommentar

Nå var svaret mitt hovedsaklig tiltenkt Alex1hw, som kom med dette innlegget:

 

Det er litt vanskelig å forklare, men for eks så synes jeg de har ganske sterke farger og begynner å gå litt lei av de. Ikoner synes jeg også de kunne endret. Suger hardt til å forklare men likte operativsystemet på den videoen jeg linka til best.

Lenke til kommentar

http://www.phonearena.com/news/Certain-versions-of-the-Samsung-Galaxy-Note-4-already-rooted-courtesy-of-Chainfire_id61455 <- Root til Note4

 

 

Og noe jeg ikke hadde helt fått med meg:

 

"the Galaxy Note 4's screen was found to be 14% more power efficient than its predecessor's and is as much as 40% less power hungry than 1080p panels used by the HTC One and Sony Xperia Z2."

 

Det lover jo veldig bra for batteritiden. Håper AAuth har rett i at batteritiden er sammenlignbar med det på Note3. I så fall er jeg veldig fornøyd selv.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Also; komplett sier dette:

 

"Heisann

 

har ikke fått noen annen informasjon enn at man skal kunne få inn disse til oss 18 . Og at man da vil begynne å sende disse fortløpende denne dagen ut ifra

hvor i køen man ligger med bestilling .

 

Med Vennlig Hilsen

Brede

Salg & Kundeservice"

Lenke til kommentar

"Staying true to the traditional Samsungey design language, the Galaxy Note 4 isn't really what we'd call a looker, but at least Samsung has gotten rid of the fake stitches on the back side, and has added a metal frame in order to pump things up a bit in the build quality department. Nevertheless, we still aren't amazed by the overall quality of execution here, as some other manufacturers have shown us way more desirable phablet offerings, such as Apple with the iPhone 6 Plus, and LG with the G3."

 

Dette blir jo en personlig mening, men for meg var dette uforståelig. Det er ingenting overhodet som er imponerende med designet iPhone 6 plus. Den er bare unødvendig stor og klumpete iforhold til hvilken skjermstørrelse den leverer. Ikke føles den ut som metall heller, jeg synes den føles utrolig billig ut. Samme med G3, jeg hadde tenkt til å kjøpe den, men når jeg holdt i den fikk jeg skjokk, makan til fattig kvalitetsfølelse. Selvom min S4 også er i plastikk føltes G3 10 ganger verre.

 

Baksiden til Note 4 er vel det eneste - men nok en fordel med å være Samsung bruker er at den faktisk kan byttes til uendelige varianter fra ebay:

 

aluminium-metal-back-cover-case-for-gala

 

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

De forveksler kvalitet med kvalitetsfølelse, det skjer ofte. Det tynne plastikkdekslet er en fordel i mine øyne. Enkelt å bytte ut, tåler en støyt, osv.

Er enig, syntes unibody aluminium type designs føles grelt og tryhard og retro.

 

Men hele den reviewen virker merkelig ordlagt og vinklet. Overrasket over sluttkarakteren etter det jeg hadde lest.

Men liker at de går litt dypt i ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...