Complexity Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Du får se om du får deg en nyere og bedre modell da, som Nexus 6p. Du får nok ikke tak i noen tilsvarende mobiler med pen dog. Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Er det noen som kan hjelpe meg å få tak i firmware som jeg kan flashe? Lastet ned fra sammobile 6.01 (telenor) og flashet med odin , men fikk large size feil !!!! Nå er jeg fast og får ikke starta telefonen. Hjeeeelp Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Er det noen som kan hjelpe meg å få tak i firmware som jeg kan flashe? Lastet ned fra sammobile 6.01 (telenor) og flashet med odin , men fikk large size feil !!!! Nå er jeg fast og får ikke starta telefonen. Hjeeeelp Klarte heldigvis å få flashet tilbake til 5.1.1 med filen fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625632&p=22731553 Lurer bare på hvorfor jeg ikke får android 6.0.1 ota, som mange andre her har fått Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Er det noen som kan hjelpe meg å få tak i firmware som jeg kan flashe? Lastet ned fra sammobile 6.01 (telenor) og flashet med odin , men fikk large size feil !!!! Nå er jeg fast og får ikke starta telefonen. Hjeeeelp Klarte heldigvis å få flashet tilbake til 5.1.1 med filen fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625632&p=22731553 Lurer bare på hvorfor jeg ikke får android 6.0.1 ota, som mange andre her har fått Det er jo mulig at du nå har en ikke offisiell versjonskombinasjon av programvaren (noe som posten du lenker til antyder), noe som innebærer at OTA serveren ikke har en delta mellom din versjon og en nyere offisiell versjon. Har ikke 6.0.1 kommet ut på NEE nordisk allerede? Sammobile pleier ikke å være helt oppdatert. Jeg ville ha anbefalt at du flasher med den når den kommer på Sammobile. Telefonen din er SM-N910F (vises øverst i Download mode skjermen)? Endret 13. august 2016 av mandela Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Er det noen som kan hjelpe meg å få tak i firmware som jeg kan flashe? Lastet ned fra sammobile 6.01 (telenor) og flashet med odin , men fikk large size feil !!!! Nå er jeg fast og får ikke starta telefonen. Hjeeeelp Klarte heldigvis å få flashet tilbake til 5.1.1 med filen fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625632&p=22731553Lurer bare på hvorfor jeg ikke får android 6.0.1 ota, som mange andre her har fått Det er jo mulig at du nå har en ikke offisiell versjonskombinasjon av programvaren (noe som posten du lenker til antyder), noe som innebærer at OTA serveren ikke har en delta mellom din versjon og en nyere offisiell versjon.Har ikke 6.0.1 kommet ut på NEE nordisk allerede? Sammobile pleier ikke å være helt oppdatert. Jeg ville ha anbefalt at du flasher med den når den kommer på Sammobile. Telefonen din er SM-N910F (vises øverst i Download mode skjermen)? Jeg har brukt den 5.1.1 firmwaren siden den ble postet der i september i fjor. Så hvis det ødelegger for oppdatering er nok det grunnen ja. 6.0.1 er så vidt jeg kan se , ikke kommet ut på sammobile. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Screenshot_2016-08-14-10-13-25.png Er det noen som kan hjelpe meg å få tak i firmware som jeg kan flashe? Lastet ned fra sammobile 6.01 (telenor) og flashet med odin , men fikk large size feil !!!! Nå er jeg fast og får ikke starta telefonen. Hjeeeelp Klarte heldigvis å få flashet tilbake til 5.1.1 med filen fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625632&p=22731553Lurer bare på hvorfor jeg ikke får android 6.0.1 ota, som mange andre her har fått Det er jo mulig at du nå har en ikke offisiell versjonskombinasjon av programvaren (noe som posten du lenker til antyder), noe som innebærer at OTA serveren ikke har en delta mellom din versjon og en nyere offisiell versjon. Har ikke 6.0.1 kommet ut på NEE nordisk allerede? Sammobile pleier ikke å være helt oppdatert. Jeg ville ha anbefalt at du flasher med den når den kommer på Sammobile. Telefonen din er SM-N910F (vises øverst i Download mode skjermen)? Jeg har brukt den 5.1.1 firmwaren siden den ble postet der i september i fjor. Så hvis det ødelegger for oppdatering er nok det grunnen ja. 6.0.1 er så vidt jeg kan se , ikke kommet ut på sammobile. Du kan fint bruke 6.0 fra ett annet land, som f.eks tyskland. Det har ligget på sammobile i ett halvt år nå. Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Screenshot_2016-08-14-10-13-25.png Er det noen som kan hjelpe meg å få tak i firmware som jeg kan flashe? Lastet ned fra sammobile 6.01 (telenor) og flashet med odin , men fikk large size feil !!!! Nå er jeg fast og får ikke starta telefonen. Hjeeeelp Klarte heldigvis å få flashet tilbake til 5.1.1 med filen fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625632&p=22731553Lurer bare på hvorfor jeg ikke får android 6.0.1 ota, som mange andre her har fått Det er jo mulig at du nå har en ikke offisiell versjonskombinasjon av programvaren (noe som posten du lenker til antyder), noe som innebærer at OTA serveren ikke har en delta mellom din versjon og en nyere offisiell versjon. Har ikke 6.0.1 kommet ut på NEE nordisk allerede? Sammobile pleier ikke å være helt oppdatert. Jeg ville ha anbefalt at du flasher med den når den kommer på Sammobile. Telefonen din er SM-N910F (vises øverst i Download mode skjermen)? Jeg har brukt den 5.1.1 firmwaren siden den ble postet der i september i fjor. Så hvis det ødelegger for oppdatering er nok det grunnen ja. 6.0.1 er så vidt jeg kan se , ikke kommet ut på sammobile. Du kan fint bruke 6.0 fra ett annet land, som f.eks tyskland. Det har ligget på sammobile i ett halvt år nå. Men, vil jeg ikke få samme problem som da jeg prøvde den norske telenor 6.0.1 med error size to large? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Men, vil jeg ikke få samme problem som da jeg prøvde den norske telenor 6.0.1 med error size to large? Hvis du skal ha installasjonen kjørende en god stund, hadde jeg heller ventet på at NEE dukker opp på Sammobile. Så lenge det er snakk om 4 separate filer og seneste Odin versjonen tror jeg at det skal gå greit. Endret 14. august 2016 av mandela Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Men, vil jeg ikke få samme problem som da jeg prøvde den norske telenor 6.0.1 med error size to large? Hvis du skal ha installasjonen kjørende en god stund, hadde jeg heller ventet på at NEE dukker opp på Sammobile. Så lenge det er snakk om 4 separate filer og seneste Odin versjonen tror jeg at det skal gå greit. Ja kanskje best å vente på NEE, men TEN var bare 1 fil .tar. Hvilke 4 er det du snakker om? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Men, vil jeg ikke få samme problem som da jeg prøvde den norske telenor 6.0.1 med error size to large? Hvis du skal ha installasjonen kjørende en god stund, hadde jeg heller ventet på at NEE dukker opp på Sammobile. Så lenge det er snakk om 4 separate filer og seneste Odin versjonen tror jeg at det skal gå greit. Ja kanskje best å vente på NEE, men TEN var bare 1 fil .tar. Hvilke 4 er det du snakker om? "Fabrikkprogramvaren" til Samsung Android enheter består av 4 (5 med pit som vanligvis ikke trengs) filer: Bootloader, CP, AP og CSC. Flasher du med dem vil du ikke beholde dine brukerdata og enheten kan bli repartisjonert. Den ene filen du snakker om er en spesiell type fil (home file) som brukes for å ikke røre brukerdata. Filen stammer fra Kies / Smart Switch oppdatering via PC og likner en FOTA delta. Lenke til kommentar
OXD4CDYE Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Da røk hovedkortet på min igjen.. holdt nesten 6 uker det nye.. fryktelig irriterende Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Da røk hovedkortet på min igjen.. holdt nesten 6 uker det nye.. fryktelig irriterende Jeg hadde mest sannsynlig samme feil på min Note 4, og verkstedet til Elkjøp valgte å ikke reparere telefonen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Da røk hovedkortet på min igjen.. holdt nesten 6 uker det nye.. fryktelig irriterende Jeg hadde mest sannsynlig samme feil på min Note 4, og verkstedet til Elkjøp valgte å ikke reparere telefonen. Hvordan gikk det med denne saken? Fikk du bare en "verdikupong" på en ny mobil eller noe slikt? Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Da røk hovedkortet på min igjen.. holdt nesten 6 uker det nye.. fryktelig irriterende Jeg hadde mest sannsynlig samme feil på min Note 4, og verkstedet til Elkjøp valgte å ikke reparere telefonen. Hvordan gikk det med denne saken? Fikk du bare en "verdikupong" på en ny mobil eller noe slikt? Har forstått det slik at Elkjøp skal kontakte Samsung for de kan ordne noe. Så for nå er jeg stuck med lånetelefon. Håper virkelig at de har en Note 4 liggende et sted... For meg er Note 4 den perfekte telefon med tanke på at du kan bytte batteri, rask, fantastisk skjerm og ikke minst S-pen osv. Edit* Det jeg frykter er at de skal gi med en dårlig telefon fordi min Note 4 er gammel og brukt.. Endret 15. august 2016 av Nysgjerrigperen Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Hei. Beklager hvis følgende 2 spørsmål er besvart, men....Stock/standard Note 4. 1. ICE.net og MMS fungerer ikke.Fulgt autoppsett, og fått veiledning til oppsett via telefonsupport. Uansett, kan ikke sende og motta mms.Klarte det en gang for lenge siden ved skru ned til GSM/Edge og sende en melding.Men aldri klart det siden. 2. Ofte når jeg vil ta et bildet, går telefonen helt i sort.Må ta ut batteriet, og sette inn igjen for å kunne starte telefonen.Hva kan det være? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Faktisk helt håpløs etter oppdatering til 6.0.1. Er så mye random reboots og låste reboots at bare halve kunne vært nok. Ser at det er tonnevis av andre Note 4 brukere som sliter med det samme også. Egentlig har ikke mobilen vært særlig brukbar med tanke på batteri tid osv siden android sandwich. Men jeg føler det blir litt feil å gå to android versjoner tilbake i tid. Skeptisk til om ting ordner seg igjen likevel. Er så intenst plagsomt også at man ikke får bruke fingerprint etter reboot, da reboot skjer såpass hyppig at det lange passord backupet blir bare stress, spesielt om man kjører bil og har mobilen i holder. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Legg inn emotion rom så får du en stabll telefon som er mye raskere og har bøttevis av nye funksjoner Knallfornøyd med min Note 4. Må sies at det var mye random reboots på forrige version, men ikke merket noen på R17. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Min funker kjempe etter oppdateringen. Ikke hatt et problem. Ville prøvd å nullstill den. Mulig det hjelper. Lenke til kommentar
Vapo Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Kona sin note 4 fikk ny tilleggs oppdatering på rett over 340mb igår. Hun hadde 6.0.1 fra før. Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Da røk hovedkortet på min igjen.. holdt nesten 6 uker det nye.. fryktelig irriterende Jeg hadde mest sannsynlig samme feil på min Note 4, og verkstedet til Elkjøp valgte å ikke reparere telefonen. Hvordan gikk det med denne saken? Fikk du bare en "verdikupong" på en ny mobil eller noe slikt? Elkjøp kunne ikke gi meg en note 4 men de kunne gi meg en Galaxy S7 noe som jeg ikke er interessert i. Sa jeg skulle avvente en dag eller to så jeg kan tenke litt på det. Så nå vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Ikke tilfeldigvis noen som skal selge en Note 4/Note Edge uten knust skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå