Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon

Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Nå har jeg brukt nova launcher en stund, men oppdaget først nå at jeg ikke kan aktivere skjermskrift med pennen. Da tar den kun et screenshot og ikke noe mer. Andre som har opplevd det samme?

Testet akkurat på min, og det fungerte helt fint med Nova launcheren. Men ser fra XDA at touchwiz må kjøres i bakgrunnen:

"Just cleared Nova as my default launcher, launched TouchWiz, and now it's working again even when I go back to Nova. Seems TouchWiz has to be running in the background for this to work"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd eller bruker en custom rom for Note 4?

Jeg er på jakt etter en ROM som er rask, samtidig er stabil, men trenger ikke å ha noen pen funksjoner.

Har idag Lollipop 5.0.1 på den,men jeg synes den er alt for treg, men det hadde kanskje blitt litt bedre å factory resette telefonen, men da mister jeg alt.

Dersom jeg først skal miste alt, kan jeg like gjerne legge inn en custom rom som er rask, noe jeg tviler på Lollipop blir så lenge touchwiz er med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Lollipop er rask som bare det på min. Ta backup av alt i Kies å kjør en factory reset.

Skal prøve ikveld, så får jeg se om det duger, akkurat nå er den fryktelig treg, Foreks. tar det 3 sekunder minst før recent apps kommer opp på skjermen, og det synes jeg er veldig lenge.

Og hvis jeg tar ut pennen for å skrive en action memmo, så går det 5 sekunder minimum før programmet kommer opp.

Vet ikke om det slik på din note?

Lenke til kommentar

Er folk stadig fornøyd med Note 4-ene sine? Vurderer å kjøpe en slik etter å ha hatt iPhone 5S, men lurer på om den blir altfor stor i lomma og hand. Er godt over 190 cm høy så kler vel en slik tlf ganske bra, men er litt redd jeg blir nødt til å bære den i handa i for mange situasjoner.

Lenke til kommentar

Er det noen som opplever at mikrofonen ikke fungerer under samtaler?

Det er åpenbart et problem min min telefon da det gjelder samtaler med flere forskjellige. Det som skjer er at mikrofonen min slåes av(går i en slags mute tilstand) helt random, uten at mute knappen er påslått på skjermen. Jeg trykker så et par ganger på muteknappen også kan den andre personen høre meg igjen. Dette kan også skje når jeg er koblet til med headset. Merkelig og svært irriterende problem!

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Er folk stadig fornøyd med Note 4-ene sine? Vurderer å kjøpe en slik etter å ha hatt iPhone 5S, men lurer på om den blir altfor stor i lomma og hand. Er godt over 190 cm høy så kler vel en slik tlf ganske bra, men er litt redd jeg blir nødt til å bære den i handa i for mange situasjoner.

Hatt min siden november og er knallfornøyd. Størrelsen ble jeg fort vant til og den passer helt fint i mine dressbukser. Passer helt perfekt i lommen på innsiden av dressjakken også :)

Lenke til kommentar

Var veldig fornøyd med min Note 4 i starten, men etter som tiden går føler jeg at Samsung holder igjen litt vel lenge med å lansere Lollipop til denne, samt at den jeg la inn som er for tyskland virker noe treg (har ikke factory resatt min etterpå), bruker min gamle Nexus 5 når jeg er ute og trener, og den er lynras i forhold til min Note, noe som gjør at jeg stadig blir mer irritert over hvor "treg" den er. Har bestilt meg en Nexus 6, som jeg skal prøve, kanskje jeg liker den mer og selger min Note 4.

Synes at Samsung sine telefoner alltid virker trege i bruk. Min kone har en Sony Z2, som er "mye" raskere enn min Note 4, og kjenner at det er på tide å prøve noe nytt.

Håper Samsung sin S6 skal revolusjonere Samsung sine telefoner, selv om jeg tviler på det.

Lenke til kommentar

Har edge og den er ganske treg ja. Note 3 føltes kvikkere i bruk. Har en Htc m8 som reserve/jobbtelefon og den har fått Lollipop. Kjipt når reservetelefonen får oppdateringer før hovedtelefonen. Htc er generelt raskere i bruk enn samsung sine etter mine erfaringer. Har hatt flere fra begge produsentene.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt en raskere mobil enn note 4 med lollipop , hardreset MÅ til. Er som natt og dag

det er det som fucker opp alt på mobilen om man ikke foretar hardreset/wipe delvik catche.

Mulig telefonen blir bedre med hard reset etc, men det spørs om den blir så rask som Nexus 6, og det kan være at du føler den er rask nok til deg, men at jeg kanskje ikke føler det, da jeg har en Nexus 5 fra før som er lynrask til å være snart 2 år gammel.

For min Note 4 har aldri vært i nærheten så rask som Nexus 6, selv når den var ny, og jeg hadde minimalt med apps, bilder etc på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...