Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon

Slai

Anbefalte innlegg

Kjørte bare en backup i Kies før jeg begynte. Min er helt stock uten root.

Var veldig forberedt på å måtte ta en Factory Reset, men etter å ha testet alt av apps og trykket rundt på telefoner har jeg ikke funnet noen som helst grunn til å kjøre en reset.

Det eneste jeg har å klage på, er at Nova launcher sin funksjon for å åpne notification drawer ved å dra ned fingeren på skjermen ikke fungerer.

Men det er nok Nova som må oppdateres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte 5.0.1 i går men følte at det var litt for mye random lugging, så bestemte meg for å ta en factory reset. Alt funker silkemykt nå, alt unntatt den forbannede S-health-appen, som Samsung klarte å ødelegge med wakelock-helvete for noen oppdateringer siden...

Etter 4 timer, med 1 time med skjermen på, hadde jeg fremdeles 90% strøm igjen på batteriet - så det ligger an til fantastisk batteritid...

Problemet som nevnt er S-health. Dessverre har den nyeste versjonen, som er inkludert i 5.0.1, wakelock-bug som holder telefonen våken og drar strøm som bare det... :| På 4.4.4-rommen så kunne jeg avinstallere alle oppdateringer på den, og deaktivere automatiske oppdateringer. Da funket den helt supert.

For de som ikke bruker skrittelleren eller appen generelt så er det jo ikke noe problem, men dette var en av tingene jeg har brukt jevnt og trutt helt siden jeg kjøpte mobilen i oktober.

Lenke til kommentar

Spent på å se om jeg sliter med det samme. Merket at s-health starter mye raskere på 5.0 enn på 4.4.

Mulig problemet har noe med ART å gjøre. på 4.4 fungerte ikke s-health i det heletatt på ART, og Android 5.0 bruker jo bare ART, så de har kanskje slurvet når de har fått den kompatibel.

Ikke noe krise om jeg må deaktivere den, men det ert litt morsomt å se statistikk på hvor mye man går hver dag :p

Lenke til kommentar

Nja vet ikke om jeg gidder.

Da er du ikke mye dedikert :p

Det er helt sant. Mulig jeg gjør det i kveld. Skal reise bort en ukes tid og hadde vært greit med update. Så kan jeg factory redet samtidig og få inn mitt nye 128gb-kort... Men så skulle jeg spilt Destiny så mye som mulig før jeg reiser og ;) .... Choices Choices.

Lenke til kommentar

Nja vet ikke om jeg gidder.

Da er du ikke mye dedikert :p

Det er helt sant. Mulig jeg gjør det i kveld. Skal reise bort en ukes tid og hadde vært greit med update. Så kan jeg factory redet samtidig og få inn mitt nye 128gb-kort... Men så skulle jeg spilt Destiny så mye som mulig før jeg reiser og ;) .... Choices Choices.
Med den lykken du hadde i starten så ender det vell med brick ;)
Lenke til kommentar

Lollipop er sluppet i Tyskland, ser ikke ut som det er lenge til vi får den nå :)

http://forum.xda-developers.com/note-4/general/910f-official-lolipop-germany-dbt-t3029508

Ikke noe problem å laste ned firmwaren og installere den på våre telefoner :) Norsk språk er selvsagt inkludert der. Første jeg gjorde på morgenen i dag ;) Prøvde først uten wipe/reset - noe som ikke ble spesielt bra.

Jeg vet, gjorde det samme. Testet den i en dag, og gikk tilbake til KitKat inntil videre. Kjører en minimalistisk custom rom for øyeblikket, og er ikke gira nok på Lollipop enda til å debloate den selv :p

Lenke til kommentar

dere som har lollipop, funker det knock 2 wake up som på htc man har på note 4 ?

Er det en feature de har annonsert?

Du kan legge inn custom kernel å få det, men tror ikke note 4 har det stock?

Er ganske poengløst når du har en "på" knapp rett nedenfor skjermen.

Du har jo evt "air wakeup" som du kan skru på - sveip hånda over skjermen uten å være borti... må da være bedre en knock?

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal bytte fra et minnekort til et annet, kan jeg bare copy/paste hele det gamle minnekortet over til pcn og deretter fra pcn til det nye kortet, og så er alt i boks?

Det er det jeg har gjort på tidligere telefoner i alle fall... men kan vel være lurt å sette inn det nye kortet i telefonen først slik at det blir formattert riktig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...