SAS1984 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Kjøpte meg en Note 4 i går, som jeg er kjempe fornøyd med, foruten at Instagram appen laster alle bilder ulidelig tregt via Wifi. Alt annet fungerer smørfint på den, og jeg får 57mbps i download og 21mbps i upload når jeg kjører Speedtesten på den. Har også en Iphone 6 plus, hvor Instagram laster alle bildene øyeblikkelig på samme wifi. Hva er det som er gale med/på Note 4 Instagram'en? Endret 29. januar 2015 av SAS1984 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kjøpte meg en Note 4 i går, som jeg er kjempe fornøyd med, foruten at Instagram appen laster alle bilder ulidelig tregt via Wifi. Alt annet fungerer smørfint på den, og jeg får 57mbps i download og 21mbps i upload når jeg kjører Speedtesten på den. Har også en Iphone 6 plus, hvor Instagram laster alle bildene øyeblikkelig på samme wifi. Hva er det som er gale med/på Note 4 Instagram'en? Fungerer helt fint her. Enkelte bilder er av og til treige med å laste, men det er et unntak og ikke normalen. Lenke til kommentar
Mooze2 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Vel, jeg kan ikke gå med tlf i handa hele dagen, er jo nede på 50% arbeidskapasitet da... Jeg går konsekvent med skjorter med brystlomme. Den passer helt greit nedi der. Men dette er nok smak og behag.... Lenke til kommentar
Slai Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Min går greit i buksa. Er bedre med en s4, men går helt greit. Bare å teste i butikk. Note 3 er ca lik størrelse hvis de ikke har note 4 inne. Lenke til kommentar
niqen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 dere med note edge: bare av ren nyskjerrighet: om du forsiktig dytter på hjem-knappen enten på høyre eller venstre side med neglen (eksempelvis fra undersiden) merker du deg da at den såvidt flytter på seg? var og testet mange note 4 demotelefoner i butikk i dag og ingen av disse hadde en knapp som er såpass "bevegelig" som på min note edge. kjedelig at det ikke er noen note edge demotelefon å prøve her i omegn.. da kunne jeg fått et litt mer treffsikkert sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Hei. Jeg har en Note Edge, som jeg er utrolig godt fornøyd med.Det er bare en ting jeg lurer på. Da jeg går inn på strømsparing og titter hvilke programmer som bruker mest, får jeg opp : Coctailbar service, så Pushbullet, så android system. Først på fjerde plass kommer skjermen. Er dette normalt og hva er Coctailbar service? Anyone? Lenke til kommentar
niqen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Hei. Jeg har en Note Edge, som jeg er utrolig godt fornøyd med.Det er bare en ting jeg lurer på. Da jeg går inn på strømsparing og titter hvilke programmer som bruker mest, får jeg opp : Coctailbar service, så Pushbullet, så android system. Først på fjerde plass kommer skjermen. Er dette normalt og hva er Coctailbar service? Anyone? bruker du samsung's wallet flip cover? Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ja, det som Telenor bundlet med tlf. Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Kjøpte meg en Note 4 i går, som jeg er kjempe fornøyd med, foruten at Instagram appen laster alle bilder ulidelig tregt via Wifi. Alt annet fungerer smørfint på den, og jeg får 57mbps i download og 21mbps i upload når jeg kjører Speedtesten på den. Har også en Iphone 6 plus, hvor Instagram laster alle bildene øyeblikkelig på samme wifi. Hva er det som er gale med/på Note 4 Instagram'en? Fungerer helt fint her. Enkelte bilder er av og til treige med å laste, men det er et unntak og ikke normalen. Da må det være noe gale med Instagram appen på telefonen min. Logget for øvrig inn på Instagram via nettbrowseren på telefonen, og der lastes alle bildene øyeblikkelig, mens via appen henger bildene (Hvit rubrikk) en lang periode, før de lastes. Fryktelig irriterende. Så det ikke gikk å avinstallere appen heller, siden den var lagt inn som default app, på Note 4'en (Har dog avinstallert oppdateringene på Instagram, for så å oppdatere appen igjen, uten hell). Er det noe annet jeg kan gjøre, utenom å formatere telefonen tilbake til fabrikk-innstillinger? Endret 30. januar 2015 av SAS1984 Lenke til kommentar
niqen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ja, det som Telenor bundlet med tlf. der har du grunnen. cocktail bar service er en bakgrunnsprosess i forbindelse med bl.a bruk av flip coveret fra samsung, og de funksjonene som medfølger ved bruk av dette. kort fortalt vil telefonen suge mer strøm. bytter du til ditt originale bakdeksel vil du mest sannsynlig oppleve bedre batteritid. 1 Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ja, det som Telenor bundlet med tlf. der har du grunnen. cocktail bar service er en bakgrunnsprosess i forbindelse med bl.a bruk av flip coveret fra samsung, og de funksjonene som medfølger ved bruk av dette. kort fortalt vil telefonen suge mer strøm. bytter du til ditt originale bakdeksel vil du mest sannsynlig oppleve bedre batteritid. Takker for svar.... :-) Lenke til kommentar
niqen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ja, det som Telenor bundlet med tlf. der har du grunnen. cocktail bar service er en bakgrunnsprosess i forbindelse med bl.a bruk av flip coveret fra samsung, og de funksjonene som medfølger ved bruk av dette. kort fortalt vil telefonen suge mer strøm. bytter du til ditt originale bakdeksel vil du mest sannsynlig oppleve bedre batteritid. Takker for svar.... :-) null problem kjøpte telefonen med samme bundle, og har selv brukt flip coveret nå og da. merket meg også at batteritiden ble noe forkortet, men fant etterhvert ut at dette var grunnen. men for all del, flip coveret er uansett kjekt å ha. 1 Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Vil bare tipse om at Komplett har et ganske fett tilbud til de som ikke har kjøpt Note4 allerede... https://www.komplett.no/samsung-galaxy-note-4-flat-black/836505 Note4 til en grei pris, og få smartklokka Gear S (2890,-) med på kjøpet... 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 er folk fornøyd med denne? Hvordan er batteritid på denne? Har nå en iPhone 6 som jeg er forsåvidt goft fornøyd med men ønsker noe med litt bedre batteri og større skjerm. når sommeren kommer skal jeg kjøpe samsung s6 eller lg g4. kommer ann på hvem som blir best. Planen da er å selge iPhone 6 pga den er verdt mye så blir det ikke mye mellomlegg. Hvordan ville note 4 holdt seg i pris på bruktmarkedet? Vurderer sterkt telefonen men om man kun får solgt den for 3k til sommeren så er det for mye verditap. Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Dersom du er fornøyd med iPhone 6 og ønsker bedre batteri og større skjerm er jo det naturlige valget iPhone 6 Plus. Du vil ikke få noe særlig bedre batteri på Note 4 (tester putter dem ca likt , noen ganger Note 4 bedre, andre Plus 6), men batteriet lader mye raskere. Jeg har begge i huset og erfaringsmessig går Note 4 oftere til lite batteri (dog kan bruken være forskjellig, så dette er ikke en vitenskapelig test). Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 iPhone 6 plus er uaktuell pga unødvendig stor ramme 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 iPhone 6 plus er uaktuell pga unødvendig stor ramme Det var dumt, 6 pluss hadde fantastisk batterilevetid kontra note edge jeg har nå. Edge er kul den ( til å være samsung) men savner 6 plussen Lenke til kommentar
niqen Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 andre enn jeg som føler at front kameraet på note 4 / edge ikke fungerer helt optimalt? si at man starter kamera-appen og skal knipse noen bilder.. opplever at selve søkeren hakker noe voldsomt, som om man ser på 10 bilder per sekund eller deromkring. bevegelser blir utydelige og hakkete. ikke nødvendigvis når man tar bilder eller video, men sammenlignet med min note II så er søkeren på den helt ålreit og alle bevegelser er myke og fine, slik som på hovedkameraet. skjønner ikke hvorfor det er slik. har sett mange reviews på youtube hvor testeren tar for seg selve kameraet på telefonen, og da har jeg merket meg at søkeren på front kameraet hakker like mye hos dem som hos meg selv. overrasket over hvor lite folk har nevnt dette, da det ihvertfall irriterer meg ganske mye. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 iPhone 6 plus er uaktuell pga unødvendig stor ramme Det var dumt, 6 pluss hadde fantastisk batterilevetid kontra note edge jeg har nå. Edge er kul den ( til å være samsung) men savner 6 plussenGidder ikke bytte til større iPhone hehe Eneste er skjermen er noe mørk på note 4 i forhold til LCD Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Den har en maks nit på 750 med automatisk lysstyrke, så det er ikke sant. Kjør Basic mode på skjermvisning og ikke disse oversaturerte amoled-farge-eksplosjonene så blir det bra. Endret 2. februar 2015 av Slai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå