Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon

Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke vet jeg, bryr meg lite om prisen økes eller senkes, men litt rart at den koster mer nå en når jeg selv kjøpte den ved release i høst.

Med ventet, mener du da pga kronen og kurs?

Ja. De meste av elektronikk har økt i pris. Det har jo vært drøyt mye mediaoppslag rundt Apples prisøkning nå etter nyttår, og alle kjeder har sagt at prisene kommer til å øke litt som resultat av svak krone. Så, ja.

Lenke til kommentar

Sant nok, kom ikke på det, er vandt med at telefonen synker etter noen måneder, men markedet er vell i en litt uvant posisjon nå til dags.

Spørs om ikke gear VR blir noe stiv i prisen når den kommer her til lands, men som sakt tidligere skipper jeg det nok uansett, note 4 er ikke optimal for VR, får heller vurdere oculus sin full versjon når den tid kommer.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

da var edge endelig i hus. merker det kommer til å kreve litt tilvenning det med plassering av knapper og funksjoner i kamera-appen. tar bilder hele tiden, ved å komme borti ting.. :p

merker dog at dette var et stort steg videre fra note II. bedre skjerm har jeg aldri sett maken til.

opplever også selve telefonen som rask og nokså responsiv, til tross for den tildels berømte

touchwiz-laggen. merker ikke stort til denne foreløpig, men en liten hickup her og der bare.

skal finjustere innstillinger osv i morgen, tar nok litt tid å få alt på plass.

er også meget fornøyd med s-pen og s-note.

fingeravtrykksensoren har jeg prøvd et lass med ganger nå for å få litt innblikk i hvor ofte den faktisk virker. det å registrere fingeravtrykkene sine på korrekt måte spiller vel også en viss rolle her, men

så langt virker den såpass ofte at jeg vurderer å la den forbli aktivert, inntil videre.

gleder meg til å tilpasse sidepanelet i selve edgedisplayet, her er det mange muligheter! :)

forresten. noen som kan anbefale noen gode skjermbeskyttere?

vet ikke helt om jeg vil benytte meg av nano coating / flytende skjermbeskytter, tenker litt mer i rettning vanlig film e.l. glass fåes vel ikke enda?

sett litt på skinomi, men får se det an. er ihvertfall uaktuelt for meg å kjøre denne her butt naked.

nulltoleranse for riper her, selv de bitte små. ;)

har også merket meg at bakdelen av telefonen føles noe varm (ikke veldig, men merkbar forskjell kontra min note II). noen innspill på dette?

den føles noe varm etter kun noen minutters bruk.

min note II har såvidt jeg kan huske aldri blitt noe varm bak, selv ikke etter mye bruk.

Endret av niqen
Lenke til kommentar

Kan ikke svare for Edge, men min Note 4 blir ikke varm med unntak når den står lenge på hurtiglading. Merk at varm da er synonymt med et håndtrykk med en med litt varme hender - ikke varm som i at det er ubehagelig. Gikk for øvrig også fra Note II, så sammenligningsgrunnlaget vårt er det ikke noe å si på :p

Lenke til kommentar

Kan ikke svare for Edge, men min Note 4 blir ikke varm med unntak når den står lenge på hurtiglading. Merk at varm da er synonymt med et håndtrykk med en med litt varme hender - ikke varm som i at det er ubehagelig. Gikk for øvrig også fra Note II, så sammenligningsgrunnlaget vårt er det ikke noe å si på :p

skjønner! vil ikke si at min edge var sånn "veldig" varm, bare litt varmere enn vanlig.

ble bare litt obs på dette da den hverken lå til lading eller var blitt brukt særlig mye.

er nok også litt ekstra var på slikt når telefonen er flunkende ny. :ph34r:

nå gjenstår det bare å finne beskyttelse, så skal alt være i boks.

merker at utvalget av skjermbeskyttere, cases o.l til note edge (eller note serien i seg selv) er noe magert :p

Lenke til kommentar

Noten blir jo ikke varm, min tidligere S2 ble VARM, S4`en hadde også noen tendenser, hadde et par kompiser som også hadde s2, disse slo seg av med melding om at den trengte nedkjøling.

Vil si Noten`en holder seg ganske Cool ja :cool:

Endret av Bendorama
  • Liker 1
Lenke til kommentar

merker det også selv nå etter litt bruk i dag at telefonen holder seg noenlunde greit temperert :)

noen som kan anbefale butikker eller utsalgssteder som selger tilbehør til note edge?
type wallet flip cover, eller skjermbeskyttelse?

nettsidene til samsung har jo slike ting til så å si alle mobiltelefonene sine, men selvfølgelig ikke noe som helst til edge. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...