Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon

Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mine Google Cardboard i dag, og dette var ganske morsomt.

Fikk ikke min Note 4 til å passe først, så jeg dro fram min gamle Nexus 4 og brukte en stund.

Virkelig morsomt, men lav oppløsning ødela mye.. Man ser pixlene veldig godt.

Modifiserte den litt så jeg fikk plass til min Note, og her kommer virkelig oppløsningen til Note 4 til gode.

Man får en mye bedre opplevelse når man ikke ser pixlene.

Lenke til kommentar

Er ikke enig her, 2560x1440 er faktisk ikke nok for VR.

I forhold til 720p som Nexus har så er det en helt annen verden :p

Noe høyere oppløsning på note 4 ville bare dratt ned 3D ytelsen enda mer.

Noen som har testet noen apper som kan skru ned oppløsning på spill?

Ikke noe stort problem på dagens spill, men merker litt drop i framerate når man spiller modern combat 5 på maks grafikk.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Sier seg selv at VR + spilling ikke egner seg på en Galaxy Note 4. Maskinvaren på mobil er ikke i nærheten av hva som kreves for god VR-gaming og hvertfall ikke på oppløsningene som kreves for at dette skal se bra ut. På den korte avstanden du har til skjermen med VR så vil jeg tro UHD er nivået man må legge seg på + 120Hz og for å klare å drive noe sånt så tar det nok minst 5-10.generasjoner til før mobiltelefoner er i nærheten av det som kreves. Her hjelper neppe Pentil Matrix systemet til Samsung nevneverdig heller.

Men jeg tror ikke VR + mobil har en så voldsom stor fremtid, kanskje utelukkende til film men det blir nok dedikerte løsninger som Oculus Rift når de endelig kan få inn UHD, 120 Hz og vi begynner å få maskinvare på PC som kan pushe spill med god grafikk på denne oppløsningen og kjøre det med stabil 100 FPS+ at det nærmer seg en konsumernivå. Samsung må i så fall få på plass en løsning hvor man kan koble en PC til en Note og bruke den som ren skjerm for spilling osv via PC, det igjen blir nok upraktisk da slike porter vil være upraktisk å integrere i telefonen og jeg tror ikke Micro-USB er tilstrekkelig her og mange kan vel ikke avse telefonen til slikt bruk uansett.

Lenke til kommentar

Poenget var vel at VR på mobilen var artig, og bedre enn på Nexusen. Ikkje "det er meir enn godt nok, og like bra som OR". Trur dei fleste er klar over at det vil vere langt fra optimalt, men det er litt kjekt at dei har begynt å sjå på det.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke kan fordra skjermbeskyttere? Hvorfor skal man forpeste skjermfølelsen med billig plastikkfilm? De av glass er vesentlig bedre, men bygger såpass merkbart at det blir til stor irritasjon for meg de også og med de noe buede skjermene som nå er på full fart inn på markedet så blir de fort problematiske.

Nei, jeg er enig med deg.

- Plast på skjermen senker brukeropplevelsen

- Det er ikke penere å ha en telefon med riper i skjermbeskytteren enn en med riper i skjermen ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke funnet ut av det. Har ikke gått vitenskapelig til verks ennå, men skal sette dedikerte varslingstoner til utvalgte apper etterhvert, så får vi se om en av de går i fella :-) Kan allerede eliminere alle appene som vibrerer sammen med varslingen, for her er det kun lyd. Det er ikke bluetooth iallefall, det skjer også når den er av. Magefølselsen peker mot pushbullet, begynner der.

Blitt noe klokere? I går og i dag la jeg merke til at min mobil (på lydløs disse gangene) vibrerte kort samtidig som jeg leste nyheter i Opera. Ingen varsler, batteriet var langt i fra utladet (batteriet på Note 4 er helt magisk by the way) og jeg holdt ikke lenge på skjermen (bruker den funksjonen som ser om jeg ser på skjermen for å holde den våken).

Blir ikke klok på hva det er telefonen reagerer på. :hmm:

Jeg tror jeg har funnet ut av hva den plinger på.

1: Satte tiden for påminnelse om varsel ned til 3 minutter og lastet ned en app fra Samsung sin butikk.

2: Lot notifikasjonen om at appen var installert ligge i notifikasjonssenteret

3: Etter 3 minutter plinget telefonen.

4: Etter 6 minutter plinget telefonen.

5: Etter 9 minutter plinget telefonen.

Hvor setter du påminnelse om varsel? Jeg har bare sett dette på sms-meldingsinnstillinger.

Kan ikke huske å ha satt noe slikt, og jeg har ingen synlige varsler på notification panel.

For min del kan jeg kun eliminere pushbullet som mulig kilde. 200 apps to go...

Lenke til kommentar

Nei et lett swipe hadde vært nice. Som feks swipe to unlock, der du kan dra ned notification shade uten å låse opp tlf.

Jeg har ikke registrert noe fornuftig print til når tlf bare ligger der (må plukke den opp), så det hjelper såklart ikke =p .

Men mest det med enklere access når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...