Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Djuice på facebook:

 

"Vi forstår at det er kjedelig å måtte vente, men det er ikke stort annet å gjøre her. Det eneste vi kan si er at normalt så tar det ca 3 uker fra man sender inn telefonen, men dette varierer naturligvis fra sak til sak, og vi ønsker derfor ikke å spekulere i hvor lang tid det "kan ta" i enkelt-tilfeller.

/Sander"

 

Som om jeg ba dem om å pull a number out of their ass, og det ikke engang er et alternativ å snakke med mcare direkte. Som var spesifikt det jeg spurte dem om.

Lenke til kommentar

Den må vel godkjennes av noen først. Og det er mcare for djuice tydeligvis. Jeg tenkte akkurat det du sier, men clearly ikke slik de gjør ting.

Jeg forventet at de skulle ta inn tlf, se at den var DOA, og sende meg en ny. Ikke starte reparere driten.

Hadde det vært noe tess hadde jeg bare kunne levert telefonen til uansett forhandler av DJuice abb, tatt en rask titt i butikk at det ikke var eksterne skader, muligens latt en tekniker i butikk sjekke for tegn til fuktskader, og fått en ny i bytte der og da.

Om de så vil sende til MCare for å reparere og bruke som utstillingsmodell er jo opp til dem, men dette bør være så mye enklere.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Den må vel godkjennes av noen først. Og det er mcare for djuice tydeligvis. Jeg tenkte akkurat det du sier, men clearly ikke slik de gjør ting.

Jeg forventet at de skulle ta inn tlf, se at den var DOA, og sende meg en ny. Ikke starte reparere driten.

Hadde det vært noe tess hadde jeg bare kunne levert telefonen til uansett forhandler av DJuice abb, tatt en rask titt i butikk at det ikke var eksterne skader, muligens latt en tekniker i butikk sjekke for tegn til fuktskader, og fått en ny i bytte der og da.

Om de så vil sende til MCare for å reparere og bruke som utstillingsmodell er jo opp til dem, men dette bør være så mye enklere.

Huff... Min telefon fra djuice var det også feil på. Jeg hevet kjøpet (14 dagers angrerett) og sendte den i retur. To dager etter var angreretten godkjent og jeg kunne bestille ny telefon. Glad jeg slapp det tullet der :/
Lenke til kommentar

Forventer at jeg ikke kan heve et kjøp på en telefon de ikke har fått godkjent som DOA enda? Hvis det er noe kluss nå med skjermen eller noe når jeg får den igjen returnerer jeg.

Nå er det gått så langt at det blir bare mer kluss med å heve og kjøpe på ny, spesielt da jeg kjøpte med abonnement, enn å bare vente til den er ferdig der borte...

Lenke til kommentar

Den må vel godkjennes av noen først. Og det er mcare for djuice tydeligvis. Jeg tenkte akkurat det du sier, men clearly ikke slik de gjør ting.

Jeg forventet at de skulle ta inn tlf, se at den var DOA, og sende meg en ny. Ikke starte reparere driten.

Hadde det vært noe tess hadde jeg bare kunne levert telefonen til uansett forhandler av DJuice abb, tatt en rask titt i butikk at det ikke var eksterne skader, muligens latt en tekniker i butikk sjekke for tegn til fuktskader, og fått en ny i bytte der og da.

Om de så vil sende til MCare for å reparere og bruke som utstillingsmodell er jo opp til dem, men dette bør være så mye enklere.

 

Du burde få en swap om den er DOA, men de er vel ikke pliktet til det, såvidt jeg kan finne ut ihvertfall. Du har derimot rett til å benytte deg av angreretten og kjøpe telefonen din et annet sted / kjøpe ny fra samme butikk/leverandør.

 

Edit: Nå er jeg litt rask på avtrekkeren, for du har kanskje handlet denne i fysisk butikk.

Endret av kaisto
Lenke til kommentar

Ja, det var det jo ingen som nevnte såklart. Enda en solid takk til Djuice. Hvis jeg hadde prøvd meg på NOE slikt som dette i min bransje hadde jeg vært uten jobb for lenge siden.

Jaja, det er det det er. Må bare vente og se. Kjøper nok ikke noe fra djuice igjen.

 

Har du noen kilde på dette med angrerett ift å få en DOA?

Lenke til kommentar

 

Den må vel godkjennes av noen først. Og det er mcare for djuice tydeligvis. Jeg tenkte akkurat det du sier, men clearly ikke slik de gjør ting.

Jeg forventet at de skulle ta inn tlf, se at den var DOA, og sende meg en ny. Ikke starte reparere driten.

Hadde det vært noe tess hadde jeg bare kunne levert telefonen til uansett forhandler av DJuice abb, tatt en rask titt i butikk at det ikke var eksterne skader, muligens latt en tekniker i butikk sjekke for tegn til fuktskader, og fått en ny i bytte der og da.

Om de så vil sende til MCare for å reparere og bruke som utstillingsmodell er jo opp til dem, men dette bør være så mye enklere.

 

Du burde få en swap om den er DOA, men de er vel ikke pliktet til det, såvidt jeg kan finne ut ihvertfall. Du har derimot rett til å benytte deg av angreretten og kjøpe telefonen din et annet sted / kjøpe ny fra samme butikk/leverandør.

 

Edit: Nå er jeg litt rask på avtrekkeren, for du har kanskje handlet denne i fysisk butikk.

 

Det er rart hvordan folk forventer et helt nytt produkt hver gang det er en feil. Tenk om det var sånn med biler også, feil med bremsene, ja da får du bare ny bil! Nei det er ikke helt sånn, selv ikke med mobiler.

 

Du har ingen rett til å få en nytt produkt ved førstegangsfeil uansett om du så kjøpte den i dag, angrerett mister du inntil verkstedet kan konkludere med at det ikke var din feil. DOA er en vanlig prosedyre som gjør at man som oftes får en ny mobil hvis det er kort tid siden du har kjøpt, men det er ingenting du overhodet har krav på.

 

 

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en cola som smaker zalo får jeg en ny cola. Hvis jeg kjøper en brille som har feil styrke får jeg en ny brille. Det handler ikke om krav, men mer om kundeservice.

Hvis det stemmer at Missy14 over her fikk gjort det hun sier, er det snodig at det samme ikke gjelder meg, vel?

 

Jeg kan og være asshole mot kundene mine, og kjøre alt så langt mot grensen som jeg bare ønsker, og ha alt på det rene fra min side, men jeg prøver jo faktisk gi god service og gjøre kundene fornøyde.

 

Kaisto; nettbutikk ja.

 

Okay men nå skal jeg slutte syte om dette her. Jeg drar bare tråden off topic.

 

Tilbake til note 4: hvordan er dere ift pennen? Bruker dere den enda nå som the honeymoon er over?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

Den må vel godkjennes av noen først. Og det er mcare for djuice tydeligvis. Jeg tenkte akkurat det du sier, men clearly ikke slik de gjør ting.

Jeg forventet at de skulle ta inn tlf, se at den var DOA, og sende meg en ny. Ikke starte reparere driten.

Hadde det vært noe tess hadde jeg bare kunne levert telefonen til uansett forhandler av DJuice abb, tatt en rask titt i butikk at det ikke var eksterne skader, muligens latt en tekniker i butikk sjekke for tegn til fuktskader, og fått en ny i bytte der og da.

Om de så vil sende til MCare for å reparere og bruke som utstillingsmodell er jo opp til dem, men dette bør være så mye enklere.

 

Du burde få en swap om den er DOA, men de er vel ikke pliktet til det, såvidt jeg kan finne ut ihvertfall. Du har derimot rett til å benytte deg av angreretten og kjøpe telefonen din et annet sted / kjøpe ny fra samme butikk/leverandør.

Edit: Nå er jeg litt rask på avtrekkeren, for du har kanskje handlet denne i fysisk butikk.

Det er rart hvordan folk forventer et helt nytt produkt hver gang det er en feil. Tenk om det var sånn med biler også, feil med bremsene, ja da får du bare ny bil! Nei det er ikke helt sånn, selv ikke med mobiler.

Du har ingen rett til å få en nytt produkt ved førstegangsfeil uansett om du så kjøpte den i dag, angrerett mister du inntil verkstedet kan konkludere med at det ikke var din feil. DOA er en vanlig prosedyre som gjør at man som oftes får en ny mobil hvis det er kort tid siden du har kjøpt, men det er ingenting du overhodet har krav på.

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Det medfølger angrerettskjema som kan benyttes til dette formålet. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Telenor innen rimelig tid. Telenor er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra tidspunktet Telenor mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til Telenors rådighet.

 

Telenor kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Så fremt det er mulig skal kjøperen returnere varen i originalemballasjen. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller data-maskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en cola som smaker zalo får jeg en ny cola. Hvis jeg kjøper en brille som har feil styrke får jeg en ny brille. Det handler ikke om krav, men mer om kundeservice.

Hvis det stemmer at Missy14 over her fikk gjort det hun sier, er det snodig at det samme ikke gjelder meg, vel?

 

Jeg kan og være asshole mot kundene mine, og kjøre alt så langt mot grensen som jeg bare ønsker, og ha alt på det rene fra min side, men jeg prøver jo faktisk gi god service og gjøre kundene fornøyde.

 

Kaisto; nettbutikk ja.

 

Okay men nå skal jeg slutte syte om dette her. Jeg drar bare tråden off topic.

 

Tilbake til note 4: hvordan er dere ift pennen? Bruker dere den enda nå som the honeymoon er over?

 

Dette handler svært lite om kundeservice, da snakker vi isåfall om "umulig" god kundeservice. Dette er stortsett samme prosedyre hos alle butikker, det ikke uten grunn. Det er en grunn til at de må sende den inn først i enkelte tilfeller, hvis du har ødelagt den selv må faktisk butikken dekke den kostnaden. Jeg "ler" hver gang jeg leser om folk som bytter forhandler pga dette, det er samme prosedyrer nesten over alt, det handler ofte bare om flaks og uflaks.

 

En cola til 15 kr er en dråpe i havet at Coca cola ikke neppe ikke gidder å se om det er feil med smaken, en mobil er en langt større utgift hvis bedriften må dekke det.

 

 

 

 

Den må vel godkjennes av noen først. Og det er mcare for djuice tydeligvis. Jeg tenkte akkurat det du sier, men clearly ikke slik de gjør ting.

Jeg forventet at de skulle ta inn tlf, se at den var DOA, og sende meg en ny. Ikke starte reparere driten.

Hadde det vært noe tess hadde jeg bare kunne levert telefonen til uansett forhandler av DJuice abb, tatt en rask titt i butikk at det ikke var eksterne skader, muligens latt en tekniker i butikk sjekke for tegn til fuktskader, og fått en ny i bytte der og da.

Om de så vil sende til MCare for å reparere og bruke som utstillingsmodell er jo opp til dem, men dette bør være så mye enklere.

Du burde få en swap om den er DOA, men de er vel ikke pliktet til det, såvidt jeg kan finne ut ihvertfall. Du har derimot rett til å benytte deg av angreretten og kjøpe telefonen din et annet sted / kjøpe ny fra samme butikk/leverandør.

Edit: Nå er jeg litt rask på avtrekkeren, for du har kanskje handlet denne i fysisk butikk.

Det er rart hvordan folk forventer et helt nytt produkt hver gang det er en feil. Tenk om det var sånn med biler også, feil med bremsene, ja da får du bare ny bil! Nei det er ikke helt sånn, selv ikke med mobiler.

Du har ingen rett til å få en nytt produkt ved førstegangsfeil uansett om du så kjøpte den i dag, angrerett mister du inntil verkstedet kan konkludere med at det ikke var din feil. DOA er en vanlig prosedyre som gjør at man som oftes får en ny mobil hvis det er kort tid siden du har kjøpt, men det er ingenting du overhodet har krav på.

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Det medfølger angrerettskjema som kan benyttes til dette formålet. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Telenor innen rimelig tid. Telenor er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra tidspunktet Telenor mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til Telenors rådighet.

 

Telenor kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Så fremt det er mulig skal kjøperen returnere varen i originalemballasjen. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller data-maskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

 

Enkelt og greit: Du har rett til å å benytte angrerett når produktet er i samme stand som da du kjøpte produktet. Det er derimot ikke i samme stand når det er noe feil med produktet, da må serviceverksted først se på produktet av avklarer hvem som står bak den feilen, med mindre det er åpenbart før den sendes på service, for da får butikken dekket det igjennom DOA. Bedriften har uannsett sitt sine fulle rett til å sende produktet på service, så det er alltid morro når kunder skal kreve "kundeservice" som gir mer enn norsk lov.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...