Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan forhindre bombardering av spam-mail?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye spam ja...

Godt tips: IKKE gi fra deg adressen over alt ;)

Opprett heller en annen konto som kan brukes til slike ting, også kan du ha en mer seriøs mail adresse. Har flere kontoer som jeg ALDRI har mottatt spam på, så det er faktisk mulig.

Edit: nå som skaden allerede har skjedd så er det lite du kan gjøre med det.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har jo lagt ut adressa på noen nettsteder med "adresse-lister", men det har jeg jo hatt i 3 år uten problem. Disse sidene (lokalaviser, geografiske nettsteder o.l.) skal jo være beskyttet mot disse mail-støvsugerne som herjer?

Det eneste stedet jeg fant min egen adresse ved søk, var på kite.no, men der har jeg også hatt adressa liggende i mange år..kanskje det er der den er "sugd opp"?

Nå skal det jo sies at den største bombarderinga har kommet i etterkant av de siste ormene som har herjet, men maskinen har aldri vært infisert.

Usenet bruker jeg ikke.

Øyvind

Lenke til kommentar

Jeg ble bombardert noe helt sinnsykt i sommer, kunne få borti 200 spams på et par dager. Fant ut hvorfor når jeg leste i åpninga på den ene..

"We have got your email adress from a CD bought from Advertiger.com"

Mao. var adressen min havna på en CD med sikkert 10 millioner emails som ble distribuert rundt til alle spam-partnerne som solgte penis-piller og gudene vet hva.

Brukte mailwasher så jeg slapp å laste ned alt sammen, bare sletta mailene direkte på mailserveren. Jeg fikk like mye spam på tele2-kontoen som telenor-kontoen, men så sa jeg opp tele2, fikk Telenor ADSL og nytt brukernavn..nå får jeg kanskje 1-2 "get 20 years younger with these fantastic pills" spammer om dagen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen erfaring med bruk av anti spap filter. Det jeg gjør er å blokkere avsender, for så å gå inn på liste for blokkerte avsendere. Der endrer jeg f.eks:

[email protected] til wotch.com

da blokkerer jeg hele domenet. Den overnevnte adressen er en av mine værstinger. Har fått sykt mange poster fra dem.

Det blir litt pes først, men nå banner jeg bare ca 2 domener i uka.

Lenke til kommentar

Takk for tips "rkskaar", men det blir litt drastisk å blokkere yahoo, hotmail, msn etc., det er de domenene disse snikene bruker...risikerer jo å ikke få mail fra "vennligsinnede" da..

Men noen domener har jeg prøvd å blokkere; får se om det hjelper.. :roll:

Lenke til kommentar

Ser ut som det er akkurat det de har gjort...alle mottakerne på mine spam-mailer har alfabetisk veldig like adresser, ofte bare de siste stavelsene som er ulike. Og alle har c2i.net..har oppdaget mange navnebrødre der ute.. :-)

Skulle gjerne ha fått tak i folka bak dette og sagt "DUMMINGER!!"

Da tenker jeg de hadde blitt skremt ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...