Insomniatic Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Tenkte å gå til innkjøp av en billig kjøttskjæremaskin av noe slag. Men før jeg gjør det lurer jeg på om folket her har noe erfaring med å skjære rått kjøtt med slike maskiner. Formålet er såklart til å lage beef jerky hjemme, men jeg klarer nesten ikke å skjære kjøtt eller noe annet med kniv noe særlig effektivt. I tillegg lurer jeg på om det er mulig å skjære rå fisk til bruk i sushi på sånne maskiner også, av samme grunn som over. (Forutsetter såklart at maskinen og alle delene er helt rene så ingen bakterier ødelegger fisken) Er det noen som har noe erfaring her? (sushi og beef jerky må forøvrig være noe av det dyreste av god mat og snacks du får tak i norge, som du like gjerne kunne laget hjemme for en fjerdedel av prisen) Endret 2. september 2014 av Insomniatic Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Har du kjøttbiten i frysen i en halvtime-time før du skjærer, så kan det hende den maskinen kan brukes. Har brukt et par kjøttskjæremaskiner i diverse restauranter jeg har jobbet for, og de billige er stort sett ubrukelige. Veldig svak motor og dårlig byggkvalitet gjør kuttingen unødvendig tung. Prøv å ha kjøttet i frysen og bruk en brødkniv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 En sånn oppskjæremaskin og fisk høres ut som en utmerket oppskrift på katastrofe.. Altså, ikke katastrofe, men et fryktelig stygt resultat. En god kokkekniv er bedre. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg er enig i at det kanskje like mye høres ut som at du bør oppsøke kunnskap om knivsliping. Det gjør alle kjøkkenjobber mye enklere. 1 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) SKARP kniv, evt halvfrosset stykke kjøtt/fisk - samt evt. noe å støtte ting opp med, eller kile de fast med, slik at ting ligger rolig mens man jobber med de. Addendum: Jeg aner ikke om det finnes på markedet, men det slo meg at en hanske vevet av metalltråder, for den hånden som ikke holder kniven, kunne være en ide, sikkerhetsmessig sett... Endret 2. september 2014 av akroev Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Addendum: Jeg aner ikke om det finnes på markedet, men det slo meg at en hanske vevet av metalltråder, for den hånden som ikke holder kniven, kunne være en ide, sikkerhetsmessig sett... Kevlarhandske er jo en ide? Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 https://www.google.no/search?q=butcher+gloves Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå