Gå til innhold

Oppgradering prosessor, hovedkort (og strømforsyning?), 5k

Gjest Slettet-3t93k9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Hei, jeg kjøpte nytt skjermkort+ram rundt jul, og nå må jeg oppgradere prosessoren min. (Husker såklart ikke hva det het, men det er vel irrelevant(?))

Dette fører også til at jeg må bytte ut hovedkort, da det er ganske utdatert.

PCen skal streame på 720p til høsten i sammenheng med et egetprosjekt, og det skal streame FPS-spill.

Jeg har sett på en Intel Core i7-4790K., men lurer på hovedkort. Har et p55 med 1156socket, så det duger jo ikke.

Trenger jeg en ny strømforsyning? Har en eldre tx650W. (Usikker på mer info, men den er ihvertfall 3 år gammel).

Trenger jeg en kraftigere kjøler til prosessoren? Har en Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler liggende.

Setter pris på alle svar jeg får.

/Jonas

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke trenge hverken ny PSU eller CPU kjøler.

Når det gjelder hovedkort så kan du trygt for et relativt rimelig Z97 hovedkort som feks Asus Z97-A.

Hva annet har du av hardware? TX650 er en helt alright PSU som driver alle oppsett helt fint, med mindre man begynner å slenge inn flere grafikkort eller helt ekstremt med disker.

Til lykke!

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Takk for svar!

Har en et Radeon280x, men kjører en 220 fps når jeg spiller, langt mer enn hva jeg trenger, så tror det skal holde. Eventuelt får jeg kjøpe et til og kobble de sammen.Budsjettet er ikke så stort nå, så det får isåfall bli ved en senere anledning.

Annet enn det er det 8gig ddr3 ram, ganske så ny. Har 8gig til liggende i en annen PC, om jeg er nødt til å ha mer for streamingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...