Gå til innhold

må vel finnes noe bedre enn "ring hytta varm"?


Anbefalte innlegg

disponerer en leilighet et stykke unna.

 

nå når vinteren nærmer seg vil jeg spare litt på strømmen og skru av varmen, men sette den på før jeg kommer.

Til dette finnes jo "Ring hytta varm" løsninger fra forskjellige leverandører.

 

Men vi må da ha kommet lengre enn dette? ring hytta varm løsningene kan være dyre, det samme er andre løsninger som trenger hussentraler osv

 

Føler produktet jeg leter etter må finnes. et pluggbart rele som kan kobles rett til eksisterende wifi?

noen som vet om noe jeg ikke klarte å spørre google om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De rimeligste "ring hytta varm" koster rundt kr. 1.000,- og de rimeligste GSM-abonnementene rundt kr. 30,- per måned. Rent prismessig er det vel vanskelig å matche det.

 

Rent sikkerhetsmessig (med tanke på oppetiden) så tenker jeg at SMS-meldinger er litt sikrere enn lokale Ethernet i de private hjem.

 

Men du har WiFi og da sikkert et lokalt Ethernet. Tru om ikke Arduino Yun vil kunne danne linken mellom ditt lokale Ethernet og dine 230Volts kontaktorer. Se http://store.arduino.cc/product/A000008

Lenke til kommentar

En mulighet er en Tellstick.net sammen med et eller flere Nexa plugin mottakere, men du havner likevel på rundt en tusenlapp eller mer, og du er avhengig av internett i leiligheten. Du får heller ingen bekreftelse på at varmen er slått på, du kan evt sette opp et trådløst termometer som støttes av Tellstick, slik at du kan se at temperaturen stiger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...