Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til krem for å fjerne kviser?

flamethower1234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Benzoyl peroxide er det aktive stoffet i Basiron som liksom skal gjøre huden din fantastisk, og kvitte seg med alle dine problemer. Selv om den i en kort periode kan hjelpe ved å voldsomt uttørke huden din vil den til slutt kun gjøre vondt verre. Huden din er et levende organ, og hvis du nekter den fukt vil den til slutt frike ut og overkompensere for fukttapet du har påført den (logisk nok). Etter at huden din har kommet seg over sjokket vil du sitte igjen med enda flere kviser enn tidligere pga. all talgen som tetter igjen porene. Huden din er ikke så tøff som du tror, og sjansene for at du sitter igjen med ømfintlig hud resten av livet er tydelig tilstede. Jeg kan godt fortelle deg her og nå at det å slite med ømfintlig hud ikke er så kjempe kult med tanke på solskader, og rynker som en effekt av dette litt senere i livet.

Du kan derimot unngå uttørking av huden ved å bruke riktige hudpleieprodukter tilpasset hudtypen din. Apoteket er verdt å unngå for enhver pris, men første skritt i riktig retning er å finne ut av hudtypen din og hudtilstander. Nå vet vi f.eks. at du er acne prone, og siden du er mann er du antagelig fet hudtype. Mange menn har også dehydrert hudtilstand uten å være klar over det. Jeg har skrevet litt om denne hudtypen tidligere om du ønsker å ta en kikk på det. Lykke til!

Endret av TBSmart
Lenke til kommentar

Kaprer tråden jeg, kjipt å lage en ny bare for et kjapt spørsmål.

Jeg har brukt Epiduo i .. halvannet år kanskje, og det har hjulpet veldig. Ingen kviser når jeg har brukt Epiduo hver kveld. Jeg har nå prøvd å slutte i håp om at kvisene ikke vil komme tilbake, men det begynner allerede bli et par kviser. Er det normalt? Trenger huden en liten periode for å komme tilbake til normalen, der det kan komme et par kviser, eller bør jeg starte på Epiduo igjen asap?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...