Gå til innhold

Skal kjøpe nytt PC til 40.000+ kr å trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket hovedkort ville du valgt til 5960x. Skal ikke spille, 4-8gib ram holder. Skal brukes på fedora 20 og folding fah6 smp.

PS: Har du testet din på folding?

Om du skal kjøre linux bør du nok sjekke spesiellt etter X99 kort som har gode linux drivere. Kanskje bruke en Xeon prosessor og noen quadro kort om du kun skal fokusere på computing?

Lenke til kommentar

At jeg kunne spart penger her og der vet jeg men da hadde også fått dårligere ytelse på cpu,ram,og lyd også vidre. Jeg har sett alle tester i disse dager av 5960x og den danker alle andre men på spill test gjør det like bra som andre bra cpu i 2014, men det kommer til endre seg når spill støtter bedre 8 cores. Jeg skal jo ha den PC-en til 2019 så.

5960x er nesten like bra som en god firekjerner i spill.

4-kjerner har vært i butikkene i 8år. 6kjerne i snart 5år.

Tror du skal vente lenge før 6 kjerner utnyttes og enda lenger før 8 kjerner utnyttes.

 

Prosessoren varer lengre enn hovedkortet, skulle du få problemer med hovedkortet om noen år er det ikke sikkert du får byttet det eller kjøpt nytt.

 

Jeg solgte min 980X når hovedkortet ble skadet, butikken kunne ikke skaffe nytt.

 

Kommer det nye standarder i pci og sata kan du ikke bare oppgradere for en billig penge, du må beholde gamle CPU og gamle hovedkort sålenge som mulig.

 

Vil og fraråde deg å overklokke siden duilke har erfaring med det. Spillene vil gå like raskt uansett.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

OMG du sier mye rart.

 

 

Din PC =10k+- poeng
Gamingrigg med SLI til 20k = 20k+- poeng
Ekstremrigg med 4 kjerner og 3x SLI = 30k+- poeng

Det eneste ekstreme på pcen blir prisen :)

Haha, ekstremrigg med 4 kjerner. Årets kommentar. Attpåtil fraråde en som har kjøpt en X cpu å klokke den som bare faen. Er derfor du er bitter på din 980X som du hadde siden du ikke klarte å klokke den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Førsteplass 3DMark.com

36009 poeng

http://www.3dmark.com/fs/2394676

(i7-4930K CPU)

 

 

Førsteplass 3DMark.com med 5960X og 780ti

11595 poeng

http://www.3dmark.com/fs/2709150

 

Er du heldig får du en 11-12000 poeng med maskinen din.

 

Oppsettet jeg anbefaler for 20k får lett over 20000 poeng, det er mye raskere enn hva du har bestilt.

Se link og velg 2 gpu.

 

http://www.3dmark.com/search?_ga=1.135886129.1817004111.1410169304#/?mode=advanced&url=/proxycon/ajax/search/cpugpu/fs/P/1656/908/36009?minScore=0&cpuName=Intel Core i7-4930K&gpuName=NVIDIA GeForce GTX 780 Ti

 

Hvis du scroller langt nok ned vil du komme ned til nivået ditt med 8kjerne CPU og 1stk gpu.

 

Din PC =10k+- poeng

Gamingrigg med SLI til 20k = 20k+- poeng

Ekstremrigg med 4 kjerner og 3x SLI = 30k+- poeng

 

Det eneste ekstreme på pcen blir prisen :)

Hahaha årets post. Ta deg en titt på hwbot.org du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Førsteplass 3DMark.com

36009 poenghttp://www.3dmark.com/fs/2394676

(i7-4930K CPU)

Førsteplass 3DMark.com med 5960X og 780ti

11595 poenghttp://www.3dmark.com/fs/2709150

Er du heldig får du en 11-12000 poeng med maskinen din.

Oppsettet jeg anbefaler for 20k får lett over 20000 poeng, det er mye raskere enn hva du har bestilt.

Se link og velg 2 gpu.http://www.3dmark.com/search?_ga=1.135886129.1817004111.1410169304#/?mode=advanced&url=/proxycon/ajax/search/cpugpu/fs/P/1656/908/36009?minScore=0&cpuName=Intel Core i7-4930K&gpuName=NVIDIA GeForce GTX 780 Ti

Hvis du scroller langt nok ned vil du komme ned til nivået ditt med 8kjerne CPU og 1stk gpu. :)

 

Den første er klokket til 6GHz og GPUer på 1.7GHz ... tror du den PCn er luftkjølt?

 

Sikkert passivt kjølt, det er ekstremt.

Lenke til kommentar

Pycnopodia, du er for ekstrem kompis! Det holder nå!

 

Jeg har forstått at du ikke hadde valgt denne cpu og ram men det er jo mine penger og min PC så jeg vil ikke at du skal bli sengeliggende for mitt valg kompis! :grin: Jeg har tapt i følge deg 5000 kr på cpu og 2000 kr på ram, og slik som jeg tolker deg ser det ut som jeg kommer til tape pga dette 7 år av livet så mye som du har blasta ned denne tråden her med dine meninger :lol: Råd fra mange som er proffe på data så har valgt det jeg føler er riktig for meg. Har fått masse privat meld på forum der folk sier denne pc-en hadde de ønsket selv til gaming og at jeg har gjord alt riktig unntak coler master 212 til 5960X :green: Jeg skal kjøpe den H110I men ikke nå siden jeg må bare lære meg klokke først en dag neste år. Jeg liker ikke støy og pump noise derfor har jeg ikke valg det nå. Skal klokke litt med 212 så hvor lang jeg kommer.

 

 

Btw folken jeg fikk idag dust filter til 540. Dårlig at det kun er et dust filter som følger med Corsair 540. 540 kabinetter koster 1000 kr og dust filter 500 kr :thumbdown:Her er den, og den har helle 8 stk! På ebay og sånt fant jeg bare 6 stk! Jeg anbefaler dere til kjøpe fra demcifilter.com om dere trenger dust filter til deres kabinetter! Ser ut som demcifilter.com er best på dust filter de har alt ser det ut som. De ligger i Sør-Afrika og levringen tok bare 6 dager! :thumbs:

 

Gleder meg til den nye pc min og ikke minst 5960X! :grin: Den pc jeg har nå så ser ut som cpu min har astma når jeg har mange programmer åpnet samtidig så gleder meg til kvitt de astma og kols problemer cpu min får :grin:

Lenke til kommentar

På tide å legge seg i felekassa, eller hva Gullars? :D

 

Uansett hva det gjelder, har jeg selv lært at ofte om det er noe du har lyst på, så ikke inngå kompromiss for deg selv for å spare penger :) Selv om du kan ha mye moro med en pc til halve prisen, og mange ikke synes det er verdt å legge noen ekstra kroner for å nå neste nivå.

 

Når det kommer til overklokking er det bare å spørre her på forumet igjen :) Her får du hjelp til det meste!

Lenke til kommentar

Norwegian, Får kose deg med PCen, trykker du på task manager kan du nyte synet av ekstra lav CPU usage% mens du spiller.

Hvis du ikke er fornøyd med ytelsen er det bare å pjåte inn et skjermkort nr2 :)

 

PciE 4 og Sata express kommer til våren. De standardene vil vare en stund, jeg hadde ventet på de og intel skylake CPU hvis jeg kjøpte en PC som skulle vart i noen år.

 

Slitan med ny PC, håper du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar

Fordi dagens sata standard er 5år gammel og pcistandard enda eldre. Ville ikke brukt så mye penger på en aldrende standard.

Hvorfor ikkje bruke m.2 x4 , pci-e ssd 3.0 (intel p3700 NVMe) og skikkelig Areca pci-e 3.0 raidkontroller. På raidkontroller blir det ikkje mye flaskehals på båndbredde iallefall ;)

Edit: glemte sata express.

Dine argumenter funker ikkje :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Fordi dagens sata standard er 5år gammel og pcistandard enda eldre. Ville ikke brukt så mye penger på en aldrende standard.

SATA Express får du på Z97. PCIe 4.0 kommer på Skylake-E/EP/EX, som man ikke vet når kommer. Men det blir lengre å vente enn Q2 2015, som er ryktet launch for Skylake 1151.

Lenke til kommentar

Norwegian, Får kose deg med PCen, trykker du på task manager kan du nyte synet av ekstra lav CPU usage% mens du spiller.

Hvis du ikke er fornøyd med ytelsen er det bare å pjåte inn et skjermkort nr2 :)

 

PciE 4 og Sata express kommer til våren. De standardene vil vare en stund, jeg hadde ventet på de og intel skylake CPU hvis jeg kjøpte en PC som skulle vart i noen år.

 

Slitan med ny PC, håper du blir fornøyd :)

 

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet. Med den holdningen vil man _aldri_ finne riktig tid til å kjøpe ny pc :) Ser du tre kvartaler fram i tid i denne bransjen er det, og har alltid vært, tilsynelatende enorme nyvinninger og endringer på gang.

 

Derfor, sjekk at du ikke kjøper forrige gen akkurat uka før du skal kjøpe, noe trådstarter definitivt har gjort ved å gå for x99 chipset. Utover det må man lukke øynene og kose seg med det man har uten å fortvile over at bedre ting selges til halv pris om et halvt år, for slik er det, og slik vil det være:)

 

Til trådstarter; gratulerer med ny maskin, den blir garantert konge! Gå for 64GB ram mens du er i gang så kan du se at også ramforbruk ligger på et minimum sammen med cpu i taskmanager mens du spiller BF4 :w00t:

(Har 64gb ram på jobbmaskinen min og det er herlig !!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...