Gå til innhold

Skal kjøpe nytt PC til 40.000+ kr å trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

 

PC-en er bestilt!! :) Dette ble dette her

 

Skjermkort er ikke bestilt pga jeg venter på den nye korte fra Nvdia. Nå blir kanskje en del skuffa at jeg har valgt den 5960X til 8600kr. At jeg valgte den 5960X er fordi at jeg skal ha den PC-en til 2018/19 det er kun derfor.

 

Det ser ut som jeg for den PC-en 23 denne mnd. Jeg lover og kommer med bilder. Jeg skal bygge denne PC-en selv for første gang så jeg trenger hjelp til det også, men det kommer jeg tilbake når jeg for PC-en.

Hvilken butikk er dette? Fryktelig dyr RAM med 16GB til 4,5K!

Lenke til kommentar

 

Her var det en del rare valg i mine øyne. Skal selv kjøpe en ny pc, men ikke før februar neste år. Budsjettet mitt ligger på det samme som deg. Ca. 40k. Dette er hva jeg ville gjort;

 

GPU: Vent og kjøp GTX 980. Klarer du ikke, gå for GTX 780 ti. Det er minst like bra om ikke bedre.

RAM: Som så mange påpeker her. Går heller for et skikkelig godt DDR3 minne. Da får du i tillegg mer GB.

HK: Trenger du da et så avansert hovedkort om du går for DDR3? Har du bruk for Wifi, BT osv?

CPU: For å spille kun spill holder mer enn nok med 4790K mener jeg

KJØLING: HVis du like gjerne spiller med øreplugger kan vel ikke viftestøyet fra vannkjøling plage deg? H100i

HDD/SSD: Kun 500GB lagring kan bli lite. Kjøper 2 stk 840 EVO og kjør de i RAID 0. Blir MYE raskere til nesten samme pris pluss at du får dobbelt så mye lagringsplass. Hadde i tillegg vurdert noen snurredisker for annen data

 

Du har ikke nevnt hva slags skjerm du spiller på? Om du ikke har oppgradert noe i løpet av de siste 4-5 årene kan det også være lurt å friske opp. Da var vel full HD stort, men nå er det QHD/UHD som gjelder! Som noen andre har sagt her så er det bedre å kjøpe noe litt billigere og oppdarte ofte en og kjøpe drit dyrt og sjelden. Når det er sagt så har jo jeg tenkt å blase av like mye som deg :p

 

Legger med lista mi så kan du se hva tenker å velge til den prisen der. Det er godt mulig 780 ti'ne blir byttet ut med 980 i SLI og Swift med en 4k G-sync fra Asus om det er å få tak i rundt februar.

 

https://prisguiden.no/liste/148805

 

 

 

Så i etterkant at du allerede har bestilt så da er ikke posten min noe viktig. Gratulerer med ny pc ihvertfall!

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

 

 

Hei folkens!

 

PC-en er bestilt!! :) Dette ble dette her

 

Skjermkort er ikke bestilt pga jeg venter på den nye korte fra Nvdia. Nå blir kanskje en del skuffa at jeg har valgt den 5960X til 8600kr. At jeg valgte den 5960X er fordi at jeg skal ha den PC-en til 2018/19 det er kun derfor.

 

Det ser ut som jeg for den PC-en 23 denne mnd. Jeg lover og kommer med bilder. Jeg skal bygge denne PC-en selv for første gang så jeg trenger hjelp til det også, men det kommer jeg tilbake når jeg for PC-en.

 

:green:

 

Nesten litt overkill med et ekstra lydkort, siden det som er integrert i RVE er Meget bra. Sitter å bruker denne nå sammen med 5960x. Til 1339 hodetelefonene mine så kan jeg spille så høyt at det er ikkje mulig å ha det på max. Slik var det ikkje på x79 RIVEB og de andre z97 hovedkortene mine. Desidert beste integrerte lydkort til nå. :)

 

 

Integrert lydkort er for dårig syns jeg :)

 

Jeg hadde også de 1339 hodetelefonene i ca 1 år så ble kablen min skadet innvendig så jeg fikk penger tilbake av komplett siden de brukte alt for lang tid behandla saken min. av de pengene kjøpte jeg Sure 535SE earphone og ble glad at jeg ble kvitt de 1339 :) Det rareste er at 1339 hodetelefonene koster nå nesten det samme som i 2008/09 da jeg kjøpte! :wallbash:

 

Lydkort er dårlig uansett, det er dac + amp som gjelder!

Lenke til kommentar

 

Lydkort er dårlig uansett, det er dac + amp som gjelder!

 

 

Tja... Skulle gjerne ha hørt en "blindtest" på en dac og amp til ca 5k til sammen. Spørs om mange hadde hørt forskjell, iallefall siden det er mye dårlig hørsel blandt ungdommen nåtildags :p

 

Uansett, så er det faktisk AMP på RVE hovedkortet, det er nok grunnen for at det faktisk er veldig bra.

 

De fleste tenker bare på i gamledager og de ræva realtek lydkorta som var integrert. Det er jammen med ikkje alle som har hørt integrerte lydkort på z97 og x99 som slakter dem, som om de faktisk hadde testet dem grundig i 1 år...

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

PC-en er bestilt!! :) Dette ble dette her

 

Skjermkort er ikke bestilt pga jeg venter på den nye korte fra Nvdia. Nå blir kanskje en del skuffa at jeg har valgt den 5960X til 8600kr. At jeg valgte den 5960X er fordi at jeg skal ha den PC-en til 2018/19 det er kun derfor.

 

Det ser ut som jeg for den PC-en 23 denne mnd. Jeg lover og kommer med bilder. Jeg skal bygge denne PC-en selv for første gang så jeg trenger hjelp til det også, men det kommer jeg tilbake når jeg for PC-en.

 

Anbefaler deg å bruke angreretten og returnere innen 14 dager.

Da slipper du at kameraten din kjøper dobbelt så rask gamingpc for nesten halve prisen.

 

Det er dine penger, hvis du vil kjøpe en arbeidsstasjon og bruke den til spill så funker det.

Men en PC bygget for gaming vil yte bedre.

Syntes det er litt trist du får så dårlige råd i tråden her. Du blir lurt trill rundt..

 

Når du må skru ned på grafikkinnstillinger og merker at vidunderet ditt til rundt 35000 yter som en vanlig gamingpc til 10-15000kr kommer du til å bli skuffet.

20,000kr på en nedgradering er ikke vel anvendte penger.

 

Kjedeligste er at du med ditt budsjett kunne fått et perfekt oppsett, det er ihvertfall ikke pengene det står på.

 

Jaja, lykke til, håper du kommer over skuffelsen :)

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei folkens!

 

PC-en er bestilt!! :) Dette ble dette her

 

Skjermkort er ikke bestilt pga jeg venter på den nye korte fra Nvdia. Nå blir kanskje en del skuffa at jeg har valgt den 5960X til 8600kr. At jeg valgte den 5960X er fordi at jeg skal ha den PC-en til 2018/19 det er kun derfor.

 

Det ser ut som jeg for den PC-en 23 denne mnd. Jeg lover og kommer med bilder. Jeg skal bygge denne PC-en selv for første gang så jeg trenger hjelp til det også, men det kommer jeg tilbake når jeg for PC-en.

 

 

Da slipper du at kameraten din kjøper dobbelt så rask gamingpc for nesten halve prisen.

 

 

 

 

Det oppsettet skulle jeg gjerne ha hatt! Dobbel så rask gamingpc for halve prisen! :dribble:

 

Tingen er vel EGENTLIG at du selv har veldig lyst på 5960x :green:

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

PC-en er bestilt!! :) Dette ble dette her

 

Skjermkort er ikke bestilt pga jeg venter på den nye korte fra Nvdia. Nå blir kanskje en del skuffa at jeg har valgt den 5960X til 8600kr. At jeg valgte den 5960X er fordi at jeg skal ha den PC-en til 2018/19 det er kun derfor.

 

Det ser ut som jeg for den PC-en 23 denne mnd. Jeg lover og kommer med bilder. Jeg skal bygge denne PC-en selv for første gang så jeg trenger hjelp til det også, men det kommer jeg tilbake når jeg for PC-en.

Gratulerer med RÅ PC! :w00t: Skulle gjerne hatt en 5960X :dribble:

EDIT: Om du ser på dette bildet skal det være 980 performance, Om dette er sant så kommer jeg til å klikke etter å ha ventet mange måneder på ingen ting...http://cdn.videocardz.com/1/2014/09/NVIDIA-GeForce-GTX-980-GTX-970-Fire-Strike.png

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Hei!
Jeg skal kjøpe meg nytt PC og jeg trenger litt hjelp til det. Jeg er litt usikker på hva som er best or lurt å kjøpe. Jeg har lkke så mye greie på PC. PC skal kun bruke til å spille spill. Jeg spiller bare Call of Duty og Battlefield. Det blir en mirakel hvis jeg ikke kjøper nytt pc innen 8 uker. Jeg må ha nytt PC begynner å blir urolig. Tenkte å kjøpe nytt PC nå men droppe skjermkort pga har hørt at gtx 880 er rett rundt hjørne. Jeg skulle egentlig kjøpe nytt PC i mai men men ble fortalt på det sterkeste om å vent til etter sommer pga X99,ddr4 og gtx 800 serie skulle komme så avlyste jeg det. På tide å skifte ut min PC fra 2009. Den nye PC jeg skal kjøpe blir dyr, men det går greit for meg siden jeg har spart :)
Forløpig har jeg valgt dette PC-en her. Er det noen dere syns jeg burde ha endre på?
Hodetelfoner blir de her. Har brukt Shure SE535 i alle år og er kjempefornøyd! Jeg liker ikke å bruke store tunge headsett så jeg elsker earphone!
All innspill og råd er velkommen!

 

Nesten 8000kr for øreplugger!

de må enten være overpriset, eller ha en helt sinnsyk klang.

Skal ikke si noe da jeg ikke har prøvd dem, men synes det var MYE penger for earphone :)

Lenke til kommentar

 

 

Hei folkens!

 

PC-en er bestilt!! :) Dette ble dette her

 

Skjermkort er ikke bestilt pga jeg venter på den nye korte fra Nvdia. Nå blir kanskje en del skuffa at jeg har valgt den 5960X til 8600kr. At jeg valgte den 5960X er fordi at jeg skal ha den PC-en til 2018/19 det er kun derfor.

 

Det ser ut som jeg for den PC-en 23 denne mnd. Jeg lover og kommer med bilder. Jeg skal bygge denne PC-en selv for første gang så jeg trenger hjelp til det også, men det kommer jeg tilbake når jeg for PC-en.

 

 

Da slipper du at kameraten din kjøper dobbelt så rask gamingpc for nesten halve prisen.

 

 

 

 

Det oppsettet skulle jeg gjerne ha hatt! Dobbel så rask gamingpc for halve prisen! :dribble:

 

Tingen er vel EGENTLIG at du selv har veldig lyst på 5960x :green:

 

 

Oppsettet jeg satte opp for han til 15500kr er raskere.

Legger han på et skjermkort til blir ytelsen nesten doblet og prisen ligger på 20.000.

 

Han skal ha en gamingpc med ett skjermkort til sin første selvbyggpc, og han har vært så uheldig å få råd fra deg.

Good job, dyreste gamingpc på lanpartyene han går på og ikke halvparten så god som de gode.

 

En gaminglaptop med 880m SLI er omtrent like rask, og da burde det ringe noen bjeller.

 

Returner hk, RAM og CPU. Beste rådet han har fått hittil i tråden.

Lenke til kommentar

 

Ser heftig ut det der! Men.... er ikke dette et bedre kjøp? Bare skjermkortet alene koster 24.000kr....

 

https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10937

 

Den er nesten dobbelt så rask, men i denne tråden er det ikke spillytelse som er viktig.

 

 

Han skal ha ETT og samme skjermkort, forskjellen er bare i cpu. Dermed vil ytelsen i spill være tilmærmet lik, men han får 4 kjerner til på cpu. Noe som gjør at det er klar for det meste i 4 år fremover.

 

Nå vil jo han ha en pc som varer litt, og da er det jo bare å smelle inn noen nyere skjermkort etterhvert. Han slipper iallefall å skifte cpu og HK på en stund :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Ser heftig ut det der! Men.... er ikke dette et bedre kjøp? Bare skjermkortet alene koster 24.000kr....

 

https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10937

 

Den er nesten dobbelt så rask, men i denne tråden er det ikke spillytelse som er viktig.

 

 

Han skal ha ETT og samme skjermkort, forskjellen er bare i cpu. Dermed vil ytelsen i spill være tilmærmet lik, men han får 4 kjerner til på cpu. Noe som gjør at det er klar for det meste i 4 år fremover.

 

Nå vil jo han ha en pc som varer litt, og da er det jo bare å smelle inn noen nyere skjermkort etterhvert. Han slipper iallefall å skifte cpu og HK på en stund :D

 

 

35,000kr for laptopytelse. Han blir sikkert fornøyd.

 

Oi jeg glemte, han må bruke mer penger på oppgraderinger underveis slik at den varer litt..

 

 

Se her, 12kjerne CPU!! Perfekt for dere! Er ikke så god til spill, men samme det sålenge du ikke har råd til å oppgradere den med det første!

https://www.komplett.no/intel-xeon-e5-2697-v2/795309

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

 

 

 

35,000kr for laptopytelse. Han blir sikkert fornøyd ;)

Se her, 12kjerne CPU!! Perfekt for dere! Er ikke så god til spill, men samme det sålenge du ikke har råd til å oppgradere den med det første!

 

Den 12 kjerneren kan du ikkje overklokke. Du er virkelig gretten i dag...

Du får komme med ytelsestester som viser det du sier da ;)

 

Det kan virke som om du er litt grinete i dag? :hmm:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Synes OPs eget forslag er ganske bra i den prisklassen. Personlig ville jeg nok gått for en 1TB Samsung EVO SSD, en Seagate PSU og en eller annen form for vannkjøling på prosessoren, evt en Noctua kjøler som blåser nedover. Jeg ville også byttet ut alle vifter med Noisblockers.

 

Seagate lager ikke PSU'er, du tenkte kanskje på Seasonic? Han har valgt Corsair AX, og den er vel lagd av Seasonic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...