Gå til innhold

Skal kjøpe nytt PC til 40.000+ kr å trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei igjen folkens!

 

Jeg har jo en high end pc nå men har likevell tenkt gå ALL IN :D Jeg vurderer å kjøpe en Asus 980 gtx til men har et problem. Jeg finner ikke den type skjermkort noen steder. Har også prøvd noe nettbutikker i utlande men finner ikke der heller. Det har jo kommet nye og bedere typer 980 gtx OC versjoner så derfor produsentene lager ikke mer ser det ut som. Det er den typen Asus 980 gtx her jeg har som jeg er utkikk etter. Om dere finner noen nettbutikker som har og sender til Norge, så si ifra!

 

Du kan kjøre sli med forskjellige GTX 980. Hvis du ikkje absolutt må ha et 980 med referansekjøler, så kan du jo kjøpe akkurat hvilket som helst gtx980 og kjøre det sammen med det du har.

 

Jeg har et kort med referansekjøler, så hvis du sender et gigabyte G1 980 til meg, så får du mitt Evga 980 SC med referansekjøler som er HELT likt som du har, bare at det står EVGA på en liten klisterlapp bak på skjermkortet :p

 

Kan sende deg mitt 980 G1 jeg :green: (Om da TS ikke skal ha det, evt du ikke vil bytte tilbake :tease: )

 

Men hvor skal du sette kortet TS?

 

Du må fjerne noen av PCI-e kortene dine ser det ut som :hm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Hei igjen folkens!

 

Jeg har jo en high end pc nå men har likevell tenkt gå ALL IN :D Jeg vurderer å kjøpe en Asus 980 gtx til men har et problem. Jeg finner ikke den type skjermkort noen steder. Har også prøvd noe nettbutikker i utlande men finner ikke der heller. Det har jo kommet nye og bedere typer 980 gtx OC versjoner så derfor produsentene lager ikke mer ser det ut som. Det er den typen Asus 980 gtx her jeg har som jeg er utkikk etter. Om dere finner noen nettbutikker som har og sender til Norge, så si ifra!

 

Du kan kjøre sli med forskjellige GTX 980. Hvis du ikkje absolutt må ha et 980 med referansekjøler, så kan du jo kjøpe akkurat hvilket som helst gtx980 og kjøre det sammen med det du har.

 

Jeg har et kort med referansekjøler, så hvis du sender et gigabyte G1 980 til meg, så får du mitt Evga 980 SC med referansekjøler som er HELT likt som du har, bare at det står EVGA på en liten klisterlapp bak på skjermkortet :p

 

 

Jeg trodde man måtte ha helt lik skjermkort for å kjøre SLI. VI kunne gjøre en deal men jeg er en Asus fan så må bare ha skjermkort fra Asus :D

 

Ser at det er en del som selger mitt skjermkort på ebay med bra pris så kanskje jeg skal kjøpe fra ebay. battlefield hardline kommer om 6 uker så tenkte å ha nytt skjermkort innen da. Så nå at amazon har mitt kort.

Lenke til kommentar

 

 

Hei igjen folkens!

 

Jeg har jo en high end pc nå men har likevell tenkt gå ALL IN :D Jeg vurderer å kjøpe en Asus 980 gtx til men har et problem. Jeg finner ikke den type skjermkort noen steder. Har også prøvd noe nettbutikker i utlande men finner ikke der heller. Det har jo kommet nye og bedere typer 980 gtx OC versjoner så derfor produsentene lager ikke mer ser det ut som. Det er den typen Asus 980 gtx her jeg har som jeg er utkikk etter. Om dere finner noen nettbutikker som har og sender til Norge, så si ifra!

 

Du kan kjøre sli med forskjellige GTX 980. Hvis du ikkje absolutt må ha et 980 med referansekjøler, så kan du jo kjøpe akkurat hvilket som helst gtx980 og kjøre det sammen med det du har.

 

Jeg har et kort med referansekjøler, så hvis du sender et gigabyte G1 980 til meg, så får du mitt Evga 980 SC med referansekjøler som er HELT likt som du har, bare at det står EVGA på en liten klisterlapp bak på skjermkortet :p

 

Kan sende deg mitt 980 G1 jeg :green: (Om da TS ikke skal ha det, evt du ikke vil bytte tilbake :tease: )

 

Men hvor skal du sette kortet TS?

 

Du må fjerne noen av PCI-e kortene dine ser det ut som :hm:

 

 

Det er en ledig plass over min 980gtx hvis du ser på bilde her. Jeg skal kjøre 2x980gtx ikke 3x980, så jeg har plass :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hei igjen folkens!

 

Jeg har jo en high end pc nå men har likevell tenkt gå ALL IN :D Jeg vurderer å kjøpe en Asus 980 gtx til men har et problem. Jeg finner ikke den type skjermkort noen steder. Har også prøvd noe nettbutikker i utlande men finner ikke der heller. Det har jo kommet nye og bedere typer 980 gtx OC versjoner så derfor produsentene lager ikke mer ser det ut som. Det er den typen Asus 980 gtx her jeg har som jeg er utkikk etter. Om dere finner noen nettbutikker som har og sender til Norge, så si ifra!

Du kan kjøre sli med forskjellige GTX 980. Hvis du ikkje absolutt må ha et 980 med referansekjøler, så kan du jo kjøpe akkurat hvilket som helst gtx980 og kjøre det sammen med det du har.

 

Jeg har et kort med referansekjøler, så hvis du sender et gigabyte G1 980 til meg, så får du mitt Evga 980 SC med referansekjøler som er HELT likt som du har, bare at det står EVGA på en liten klisterlapp bak på skjermkortet :p

Kan sende deg mitt 980 G1 jeg :green: (Om da TS ikke skal ha det, evt du ikke vil bytte tilbake :tease: )

 

Men hvor skal du sette kortet TS?

 

Du må fjerne noen av PCI-e kortene dine ser det ut som :hm:

Det er en ledig plass over min 980gtx hvis du ser på bilde her. Jeg skal kjøre 2x980gtx ikke 3x980, så jeg har plass :D

Ser det nu^^

 

Skal ha de i sli selv etterhvert :))

Lenke til kommentar

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2011/10/27/using-task-manager-with-64-logical-processors.aspx

 

Så windows 8.1 burde ikke ha noe problemer med 64 kjerner cpu.

Det hele spørsmålet er om maskinen blir raskere med så mange kjerner uten å sette prioritertliste som bildene på den siden viser.

 

Selv XP professional støtter vel 32 tråder:

http://www.addictivetips.com/windows-tips/how-to-set-processor-affinity-to-an-application-in-windows/

 

Så jeg tviler på dette blir noe problem.

Lenke til kommentar

Noen som vet om W8 støtter min 5960X 8 cores prosessor? Har hørt at få spill støtter 8 cores idag så tenkte kanskje W8 heller ikke støtter 8 cores. Gleder meg til W10 :D

 

Ingen problem med windows nei. Det er programmene du kjører som avgjør om du får benyttet potensialet i prosessoren. Battlefield (regner også med hardline) bruker fint alle 8 kjernene. Wow makser vel med 2? Eller har det kommet noe nytt der jeg ikke har fått med meg?

 

Og da blir det jo litt overkill å ha 6 kjerner til skype, fraps og andre bittesmå windowsprosesser :)

 

Ser du har skjermkort i spor nr 2? For å utnytte båndbredden i pci-bus er det mest optimalt med 1 og 3 for sli. Men ikke sikkert dette vil ha noe å si for deg :) Jeg har samme selv, og satte nettopp inn vannkjøling. Si ifra om du trenger hjelp til det! Det er faktisk noe av det morsomste jeg har gjort innen pc-bygging noen sinne :)

 

Hilsen: Ikke lenger vannjomfru! :D

Lenke til kommentar

Jeg ser at det har kommet nå nytt BIOS til mitt HK, og jeg lurer på om trenger jeg oppdatere den? Jeg har ingen problemer med pcen min nå etter etter jeg oppdaterte fra første fabrikk bios til nyeste 0903 som kom i desember. Har bare hørt folk på youtube si at man trenger ikke oppdatere hvis pcen har ingen probelmer. Bios retter bare bugs ikke sant og ikke at man kan få bedre PC ytelse av oppdatere nytt bios?

 

Det står: BIOS 1001

Improved system compatibility.

Endret av Norwegian
Lenke til kommentar

Stemmer nok ganske bra det du sier.

Man trenger ikke alltids å oppdatere bios , men ta gjerne en titt inne i kontrolpanel : Administrative verktøy : Hendelseliste og se om du finner noen problemer der , da kan det være at dette kan fikses ved å oppdatere bios.

 

Personlig holder jeg alltid bios oppdatert til siste versjon , mange av utviklerne er heller ganske så "ymse" med å poengtere nettopp hva som er fikset og da er det bedre å oppdatere og kanskje få litt "bedre stabilitet" enn at man en gang i skuddåret får en blåskjerm.

 

Men det er også en risiko med å oppdatere bios, har man dog et premium hovedkort med dobbel bios er det absolutt ikke noe å tenke på så bare tut og kjør.

 

Windows 8.1 yter også litt bedre på spill og har støtte for siste DX , det er marginale forskjeller mellom 7 og 8 , men jeg har sett en fin økning spesielt siden jeg har en Amd FX cpu som yter bedre på 8.1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei folkens! lenge siden sist :)

 

Jeg vurderer å kjøpe Asus ROG Swift PG278Q G-Sync, og hva tenker dere om den?

 

Som dere vet så har jeg High-End pc nå av det beste av det beste (bilde) og jeg syns jeg må også oppgradere skjermen som jeg ikke har gjord. Har en 3 år gammel skjerm nå som har 2ms og 144hz. Den skjermen jeg har nå er Asus VG278HE som er lillebror til Asus ROG Swift. Er det vært bytte ut min skjerm mot ROG Swift som koster 7.000kr?

Lenke til kommentar

Nå er jo ROG SWIFT PG278QE ganske så bra, men hadde ikke kjøpt den ny, kjøp den heller på bruktmarkedet når den dukker opp der.

Det kommer vertfall jeg å gjøre, kommer neppe å gå så høy i pris for så minimale oppgradering.

Først når det kommer gode 4k skjermer på 120 hz jeg kommer å kjøpe ny skjerm hvis den skjermen jeg har nå ryker.

Lenke til kommentar

Hei folkens! lenge siden sist :)

 

Jeg vurderer å kjøpe Asus ROG Swift PG278Q G-Sync, og hva tenker dere om den?

 

Som dere vet så har jeg High-End pc nå av det beste av det beste (bilde) og jeg syns jeg må også oppgradere skjermen som jeg ikke har gjord. Har en 3 år gammel skjerm nå som har 2ms og 144hz. Den skjermen jeg har nå er Asus VG278HE som er lillebror til Asus ROG Swift. Er det vært bytte ut min skjerm mot ROG Swift som koster 7.000kr?

 

 

 

 

 

 

Jeg tror ikke jeg går for sli pga jeg er ikke så ekstremt gamer  :) Jeg spiller kanskje max 30 timer i uka på spill så jeg trenger ikke gå for sli syns jeg  :D med sli kommer rommet mitt til å bli varmeovn også   :green:

 

 

Med ett skjermkort ville jeg ikke ha oppgradert skjermen, og ihvertfall ikke kjøpt 4k-skjerm.
Vet ikke om du burde gå for en gaming-skjerm eller en annen skjerm, du sier du ikke er så ekstremt gamer men i neste setning at du bruker veldig mye tid på nettopp spill. En uke består av 168 timer, trekker du fra søvn, skole og jobb så er 30 timer mesteparten av fritiden din.

 

Det beste du kan gjøre er å prøve skjermen og se om du liker den før du kjøper. Uansett hvor mange anmeldelser du leser, så vet du ikke om du liker produktet før du selv har prøvd det.

Se på skjermen til 7000kr, test den gjerne ut i noen spill, syntes du den er bedre enn skjermen du har nå? Har du 7000kr? Isåfall er det bare å kjøpe :)

Lenke til kommentar

Nå er jo ROG SWIFT PG278QE ganske så bra, men hadde ikke kjøpt den ny, kjøp den heller på bruktmarkedet når den dukker opp der.

Det kommer vertfall jeg å gjøre, kommer neppe å gå så høy i pris for så minimale oppgradering.

Først når det kommer gode 4k skjermer på 120 hz jeg kommer å kjøpe ny skjerm hvis den skjermen jeg har nå ryker.

 

Skjønner. Jeg tenkte å vente på 4K 144hz men jeg tror ikke den kommer før i 2016 Q4. Jeg ser at det kommer 4k slutten av i år men den har bare 60hz. 60Hz er ubruklig til spill! 120Hz blir er nedgradering for meg så må ha 144hz :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror ikke jeg går for sli pga jeg er ikke så ekstremt gamer  :) Jeg spiller kanskje max 30 timer i uka på spill så jeg trenger ikke gå for sli syns jeg  :D med sli kommer rommet mitt til å bli varmeovn også   :green:

 

Med ett skjermkort ville jeg ikke ha oppgradert skjermen, og ihvertfall ikke kjøpt 4k-skjerm.
Vet ikke om du burde gå for en gaming-skjerm eller en annen skjerm, du sier du ikke er så ekstremt gamer men i neste setning at du bruker veldig mye tid på nettopp spill. En uke består av 168 timer, trekker du fra søvn, skole og jobb så er 30 timer mesteparten av fritiden din.

 

Ja sa max 30 timer men jeg ligger på sån ca 15 timer i uka i gjennomsnitt. Jeg spiller 3 4 BF4 conquest large kamper om dagen. en BF4 conquest large kamp varer i 30 min. Mange personer her som spiller 50+ timer. 40+ timer i uka kaller jeg ekstremt.

Endret av ASUSGutt
Lenke til kommentar

Problemet slik jeg ser det er at skjermer med høyere oppløsninger og oppdateringsfrekvenser stiller høyere krav til maskinvare.
Skjermen min er 1280x800 60hz, det skal ikke mye til for å "maxe" det ut. Skal du opp i 144hz og høye oppløsninger derimot så er det ikke lenger godt nok, og du vil få lyst på flere skjermkort.

Har du råd og lyst er det bare å kjøre på, men jeg tror ikke du vil få utbytte av det uten SLI.
Personlig syntes jeg det er mye for en skjerm, du kan få en TV eller projektor og lerret til samme pris. Det er litt gøy med 100"+ lerret å se film og serier på, i forhold til en monitor på rundt 25". 
Projektor egner seg også godt til spill, du kan spille "split-screen" med venner og ha halve veggen hver som skjerm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...