Gå til innhold

Skal kjøpe nytt PC til 40.000+ kr å trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hva er motivasjonen din bak dette, nå som trådstarter er fornøyd? Diskusjonstemaet er greit nok det, men denne diskusjonen er jo nå meningsløs. Du får vente til neste nybegynner skal kjøpe seg PC til 30.000+.

Om man har en 5960X burde man strengt tatt drite i overprisa Noctua-kjøler og gå for custom loop. Min personlige mening er at maskiner til over 25.000 uten customloop er kjipt som bare det. Men jeg hadde mista jobben om jeg skulle løpt rundt i alle byggetråder her på forumet og forkynnet mitt budskap.

(Bare så det er sagt, en del av jobben min er å sette sammen balanserte gamingmaskiner for kunder med et budsjett)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duran, Vi har ulike krav til PCer. Noen liker å overklokke og vil overklokke mest mulig mens reell ytelse ikke betyr noe.

Andre vil ha noe som de syntes ser kult ut, ytelse er ikke viktig.

For trådstarter ligger spillytelse langt nede på prioriteringslisten, det er andre behov som har fått han til å kjøpe den maskinen. Han vil for eksempel ha noe som ikke alle andre har, og han vil fremstå som rik for andre på internett.

Det er samme grunner som gjør at folk kjøper rolex til hundre tusen kroner.

Selv om du ville blitt mer fornøyd med noe annet, betyr ikke det at trådstarter har gjort et dumt kjøp. Han kunne fått dobbel spillytelse for halve prisen men hva så? Kanskje han ikke er så kresen på spill og fps?

Lenke til kommentar

Dette er jo en ferdig diskusjon, så skal ikke strekke den så mye lengre, men hadde jo vært kjekt om trådstarter selv stadfestet sin motivasjon. Om det var å fremstå som rik for andre på internettet (hehe), å ha noe ikke så mange andre har ved å ta en rar kombinasjon, eller om han ville ha god nok ytelse til å faktisk bruke maskinen.

Syntes at over 15K burde ha custom loop, jeg :p

Haha. :p

Lenke til kommentar

Duran, Vi har ulike krav til PCer. Noen liker å overklokke og vil overklokke mest mulig mens reell ytelse ikke betyr noe.

Andre vil ha noe som de syntes ser kult ut, ytelse er ikke viktig.

For trådstarter ligger spillytelse langt nede på prioriteringslisten, det er andre behov som har fått han til å kjøpe den maskinen. Han vil for eksempel ha noe som ikke alle andre har, og han vil fremstå som rik for andre på internett.

Det er samme grunner som gjør at folk kjøper rolex til hundre tusen kroner.

Selv om du ville blitt mer fornøyd med noe annet, betyr ikke det at trådstarter har gjort et dumt kjøp. Han kunne fått dobbel spillytelse for halve prisen men hva så? Kanskje han ikke er så kresen på spill og fps?

Nå var jo spørsmålet hvorfor Agenten igjen begynte på den samme karusellen her. Trådstarters motivasjon var vel å bygge seg en PC til 40000, og det fikk han.

Er fullstendig klar over at folk har forskjellige behov i forhold til PC. Har sannsynligvis både satt sammen tilbud, solgt og bygd flere maskiner enn de fleste her :)

Ser nå at innlegget ditt er sånn halvveis spydig, det er unødvendig.

Dette er jo en ferdig diskusjon, så skal ikke strekke den så mye lengre, men hadde jo vært kjekt om trådstarter selv stadfestet sin motivasjon. Om det var å fremstå som rik for andre på internettet (hehe), å ha noe ikke så mange andre har ved å ta en rar kombinasjon, eller om han ville ha god nok ytelse til å faktisk bruke maskinen.

Syntes at over 15K burde ha custom loop, jeg :p

Haha. :p

Trenger jo ikke late som om trådstarter ikke har god nok ytelse til å faktisk bruke maskinen. Det har han jo. Rar kombinasjon? Mange som sitter på 5960X og ett skjermkort.

Lenke til kommentar
Det er folk her som sliter med alvorlig personlighetsforstyrrelser og er alvorlig misunnelese...

Me de personlighetsforstyrrelsene dere sliter mer så er jeg er så glad at dere ikke er i sykkel forum tråd jeg er på der folk søker hjelp til sykkel hjulsett som har et prisklasse mellom 15-25t! Jeg håper dere ikke leser de pga dere hadde fått HJERTEINFARKT og langt inn i psykiatrisk avdeling!

Jeg elsker å sykkle og det er min hobby nr 1 og mitt landeveissykkelen min kosta meg 50t. Jeg kunne kjøpe meg er landeveissykkel som bare hadde kosta meg 15.000 kr og som går nesten like rask men vi som har et hobby vil ha det lille extra. kompisene mine har sykkel og sykkelutstyr til totalt 100+.

Agentspoon - Jeg likte ikke at du kristserte Nizzen og de andre når jeg fikk pcen. Du sa at jeg har kjøpt den cpu og den HK også kjøper en cpu kjøler til 240kr. At jeg valgte denne cpu kjøler er fordi jeg skal ha senere water cooling oppsett til 3000 kr som jeg sa mange ganger, så før du kritserer andre så må du følge med på tråden. Ingen har sakt til meg at jeg skal kjøpe så dyr pc. det jeg trengte hjelp til er hva som er best i alle områder og ikke laveste mulig pris med høyetse mulig fps.

btw, den data listen du kommer med suger for mitt behov! Mitt PC fra 2009 er bedre en den lista du kommer med hvis jeg bare setter inn bare 5300 kr og kjøper 2x970gtx av de pegene. PC min rapes den bilige dritten du kommer med som mangler masse annet også. eneste postive med den lista er at den har 2x970 som har lav pris god ytelse some brdre for kun spill. Så det jeg sier et at motive mitt var ikke kjøpe best for pengene men best for ytelsen på alle områder og ikke i bare spill. Mange som kom med andre alternative for meg fra dag 1 men da hadde fått dårligere lydkavlitet,ræva cpu ytelse, ræva ssd og også vidre. Jeg gjør masse andre ting på denne pcen som krever masse cpu kraft så den 8 cores cpu min har blitt min beste venn. Jeg elsker min CPU og denne pcen og angrer ikke en skund at jeg har brukt 30t kr på data!

Takk til dere hundrevis av personer som har sent meg hyggelig meld privat og som har sakt at det er drømme pc deres og at de ville akkurat gjord det samma. Leste at mange som ville bygge min pc gratis men jeg ønsket ikke det pga jeg vill bygge den pc selv :) Dere må lære meg overklokke cpu,skjermkort og ram så jeg tar kontakt med en av dere når jeg for water cooling set. Sette på water cooling trenger jeg hjelp til siden jeg tør ikke det her.

Til dere andre normale folk så råder jeg dere å bare ignorere disse folka som lager bare kvalme med vilje så bare ignorere dem som jeg gjøre og andre har gjord ser jeg. Bjeffer dere en gang som bjeffer et ustabil hund 8 ganger så ikke vits å svare dem pga jeg ønsker ikke at den tråden som alle liker skal bli ødelakt av spam så ikke svar dem fra nå av. Takk

Endret av Norwegian
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke misunnelig for at du kjøpte den maskinen, men mange har rett i at du ikke får mere ytelse ved 40k kontra 20k. Men som jeg sa, jeg har kjøpt skjem kort til 60K. Vurdere selv samme cpu som du har, men vil vente litt. Barne sykdommer på nye systemer.

Har hatt X99 en stund nå, eneste barnesykdommen jeg har sett var at ASUS hadde en feil i UEFI'en til X99 Deluxe som gjorde at VRM blæsta CPU. Ingen problemer med min setup, ingen av de vi har solgt til kunder heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lura: Nå jeg har aldri sakt at du er misunnelig. Jeg sier at det er 3 stk som er her som sliter og har fritidsproblemer og lager kvalme. Jeg har ikke kjøpt pc til 40t jeg har kjøpt for 30t. Jeg sa 40t men det er med masse annet som earphone til 8t som jeg kjøpte.

Jo, du får bedre ytelse pc fra en til 30t en til 15t, men det spørs hva man sammenligner med. sammenligner man på spill så har komplett.no pcer som med gtz Z som er bedre i spill FPS en min pc som koster 20t. men om jeg kjøper en 980gtx til så er jobben gjort.

Endret av Norwegian
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

Det var lenge siden sist :) Jeg trenger hjelp med noen. Jeg skal kjøpe 3 av disse her, og i hovedkorte så er det 4 pins og de er 3 pins så kan noen hjelpe meg hva jeg kan gjøre? Husk at jeg vil bruke og justere med viftehastighetskontroller jeg har nå som er denne med her og den har også 3 pins hvis jeg ikke tar feil. Hva må jeg kjøpe og gjøre nå pga den vifta er jo 4 pins.

Endret av Norwegian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...