Gå til innhold

Skal kjøpe nytt PC til 40.000+ kr å trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Sån da var jeg ferdig med cpu kjøler :)

 

Jeg lurer på hvor skal jeg sette den her og den her her. Det er bare kabler igjen resten er bare barnemat :)

 

Bare hjelp meg med kablene folkens resten klarer jeg. Det er første gang jeg bygger pc så trenger hjelp. Bruk den her for hjelpe meg. Se på side 26 og 27 og si meg hvor jeg skal putte de sån blir det lettere for meg :)

Endret av Norwegian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei folkens! Det var lenge siden sist :)

 

Til dere som lurte på åsen det går så går det kjempefint! Bilde

 

En uker etter fikk PC så fikk jeg også 980gtx. Jeg kjøpte min 980gtx fra nettbutik fra danmark siden man for ikke tak i den før slutten av oktober hos andre steder. Det er helt annet nytelse å spille spill nå! Programmer starter som et skudd!!! Takket være 8 cores så for jeg ikke min prosessor astma som min forrige prosessor fikk når jeg hadde flere programmer samtidig. Lydkavlitet på ZxR er som orgasme! Jeg angrer IKKE et sekund at jeg har brukt mye penger på denne PCen siden man får det man betaler for!! Eneste jeg angrer nå er det at jeg ikke gikk for 2x980 gtx! :grin2: Jeg vurdere faktisk nå å kjøpe 1 980gtx til pga temp.ytelse,watt og ikke minst prisen! Takket være Nizzen så er denne ssd her helt rå! Den er rask på alle områder. Den ssd installere W8 på under 7 min fra mine forrige SSDer som tok 25 min!

 

Det var sykt jævlig å montere denne CPU kjølern og det er mange på komplett.no kommentarfelt enig meg ser jeg nå. Jeg måtte rens og fjerne pasta flere ganger prosessor og cpu kjølern pga den satt seg ikke bra på plass den evo 212 cpu :wallbash: Jeg var stolt av meg selv at jeg klarte å bygge pc helt selv jeg som ikke har så mye greie på data. Jeg tror ikke det er mange som tør å bygge denne Pcen for første gang med en prosessor til 9000 kr også vidre :)

 

eneste jeg har negativ å si er at pcen er det at pc slår seg av ca 2 ganger om dagen helt av seg selv. Jeg har prøvd å finne ut dette og kom først frem til at det er feil med PSU, men siden PCen aldri har slått av seg når jeg har spiller så tenker jeg at det noe med bios eller hva tror dere? Jeg ser at Asus har nylig kommet med nyere bios som skal stabliesere for min prsoessor og andre x99 cpu så burde jeg oppdatere bios? Jeg tør ikke oppdatere pga jeg hørt masse risiko ved å oppdatere bios eller hva sier dere?

Endret av Norwegian
Lenke til kommentar

eneste jeg har negativ å si er at pcen er det at pc slår seg av ca 2 ganger om dagen helt av seg selv. Jeg har prøvd å finne ut dette og kom først frem til at det er feil med PSU, men siden PCen aldri har slått av seg når jeg har spiller så tenker jeg at det noe med bios eller hva tror dere? Jeg ser at Asus har nylig kommet med nyere bios som skal stabliesere for min prsoessor og andre x99 cpu så burde jeg oppdatere bios? Jeg tør ikke oppdatere pga jeg hørt masse risiko ved å oppdatere bios eller hva sier dere?

Har du stabilitetsproblemer så oppdaterer du. Har du ikke problemer så oppdaterer du ikke.

ASUS har kommet med noen oppdateringer for nettopp å bedre stabiliteten. Kjører selv versjon 0802, og den er helt klart den beste så langt.

 

Så maskinen slår seg av? Ikke BSOD, reboot eller frys?

Lagrer systemet evt. crashdata?

post-206045-0-04713000-1415694098_thumb.png

 

EDIT:

Overklokker du eller står alt på AUTO?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

 

Jeg angrer IKKE et sekund at jeg har brukt mye penger på denne PCen siden man får det man betaler for!! Eneste jeg angrer nå er det at jeg ikke gikk for 2x980 gtx! :grin2:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=129747&view=b

 

Du får 30% bedre ytelse for en PC til 12 000 kroner, men så lenge du er fornøyd... :hmm:

 

Er mye greier med deg, for å si det sånn. Noen ganger er det faktisk bedre å ikke si noe. Det finnes folk som kjøper seg fiskestenger til 100.000, det betyr ikke at de får mer fisk enn andre. Men det er en HOBBY, og opp til hver enkelt hvor mye penger man vil bruke på hobbyen sin. Er du grinete på folk som kjører dyre biler også?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke DuraN. PC-ytelse kan måles rimelig håndfast med tall, uansett hvor mange bil-analogier en trekker fram. Jeg tror at Nizzen som ekspert er godt klar over at GTX 970 i SLi yter bedre enn datamaskinen hans til 40k. Om trådstarter føler han har fått god ærlig behandling, får være opp til han selv. Skal ikke ta opp den kampen på ny, for den har jeg allerede tapt. :wee:

 

perfrel_2560.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke DuraN. PC-ytelse kan måles rimelig håndfast med tall, uansett hvor mange bil-analogier en trekker fram. Jeg tror at Nizzen som ekspert er godt klar over at GTX 970 i SLi yter bedre enn datamaskinen hans til 40k. Om trådstarter føler han har fått god ærlig behandling, får være opp til han selv. Skal ikke ta opp den kampen på ny, for den har jeg allerede tapt. :wee:

 

perfrel_2560.gif

 

Tror de fleste er klar over ytelsen til 970 SLI. Men nå er det en gang sånn at trådstarter har kjøpt, bygd og brukt maskinen. Han er fornøyd. Du fremstår strengt tatt bare gnålete når du igjen begynner med akkurat det samme som førte til 13 sider med "diskusjon". Maskiner som gir masse ytelse for pengene er gøy, og det desidert mest salgbare. Men noen ganger er det gøy å gå balls to the wall. Jeg sitter jo selv med et ganske skjevt oppsett med bare ett 970 i en veldig high end maskin. Men det er vel opp til meg det?

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Men hva er motivasjonen bak det? :blink: En ting er å ha et høyt budsjett, men å få en balansert maskin burde vel uansett være et mål for alle? Om en har en i7 5960X til spilling, så er den riktige dimensjoneringen å gå for minst 3x GTX 980 og en Noctua NH-D15. Ikke 1x GTX 980 og Hyper 212 EVO. Da har jeg som sagt mulighet til å lage en godt balansert maskin som utkonkurrerer oppsettet med 30% til bare 12 000 kroner. Ytelse er altså gadgetfaktoren her, ja? Eller er det selve navnet på chippen som har mest å si. :shrug:

 

Poenget mitt blir her iallefall, at en ikke får det en betaler for. Om trådstarter er fornøyd med oppsettet sitt, skal jeg ikke legge meg opp i. Imidlertid er det mulig å gjøre det bedre til en brøkdel av prisen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...