Gå til innhold

Skal kjøpe nytt PC til 40.000+ kr å trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei folkens!

 

Jeg har jo kjøpt Asus PCE-AC68 som dere ser og jeg lurer på om den fungerer i x99? Jeg så nå på komplett.no at den gammle AC66 fungerer ikke i Haswell Z87. Her står det. Jeg trodde den fungerte på alle så lenge den hadde PCI 3.0.

Hvorfor er du bekymret for det? AC68 kom fordi det var problemer med AC66. X99 er heller ikke samme chipset som Z87. Blir jo som å spørre om man kan få problemer med en BMW når man har kjøpt seg Mercedes?

 

 

Jeg er bekymret fordi jeg har bestilte den sammen med pc min forrige uke. Jeg tenkte hvis den ikke fungerer i haswell-e så er det bare avbestille den da. Hadde jeg vist det hadde jeg ikke spurt her :)

Lenke til kommentar

 

 

Hei folkens!

 

Jeg har jo kjøpt Asus PCE-AC68 som dere ser og jeg lurer på om den fungerer i x99? Jeg så nå på komplett.no at den gammle AC66 fungerer ikke i Haswell Z87. Her står det. Jeg trodde den fungerte på alle så lenge den hadde PCI 3.0.

Hvorfor er du bekymret for det? AC68 kom fordi det var problemer med AC66. X99 er heller ikke samme chipset som Z87. Blir jo som å spørre om man kan få problemer med en BMW når man har kjøpt seg Mercedes?

 

 

Jeg er bekymret fordi jeg har bestilte den sammen med pc min forrige uke. Jeg tenkte hvis den ikke fungerer i haswell-e så er det bare avbestille den da. Hadde jeg vist det hadde jeg ikke spurt her :)

 

Poenget var at det ikke er noen grunn til å være bekymret for at PCE-68 ikke skal funke på X99 fordi PCE-66 ikke funket på Z87. Det er jo snakk om både forskjellig kort og forskjellig chipset?

Lenke til kommentar

Mange her har sendt meg masse meld på om hvor rik jeg er, hvilken pc ble det og om jeg bare er trol også videre. Jeg er IKKE trol! det ble den pc her og disse earphone her, fordi som lurte på det. Jeg får pc-en 23 denne mnd. SE846 for jeg på lørdag.

 

Jeg skal bygge pc min for første gang å trenger hjelp til det så dere må ikke forlate denne tråden her!

Endret av Norwegian
Lenke til kommentar

Ville forsatt benyttet meg av et kit som dette til Cpu: https://www.komplett.no/ekwb-ek-kit-x360-cpu-water-cooling-kit/821956#!tab:extra, Eller kjøp hos DI da de fint setter sammen en liste for deg. Blir litt feil med en 212 evo til Intels råeste prosessor (min mening tho!) :p

 

Uansett så er det bare å drite i alle som sender det sånne mld, Du har bestilt og valgt komponenter. Valget av komponenter hadde nok jeg valgt litt annerledes personlig. Gleder meg til å se resultatet du kommer med da den 24/25 :)

Ville tatt 980 Sli om jeg var deg, Tror neppe det er microstutter lenger med high-end korta. Husk ESD da, Greit med et lite armbånd. (sm du bestilte)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ok, nå har jeg ikke lest hele tråden her, ble bare litt nysjerring på hvorfor noen vil svi av så avsidig mye penger på pc.

 

Hva med å bruke 20k på pc nå og få noe som yter helt i toppen, og så spare de resterende 20k til å kjøpe en ny pc om 1-2år, da vil jo det du har kjøpt nå være treigt avleggs skrot uansett..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Mange her har sendt meg masse meld på om hvor rik jeg er, hvilken pc ble det og om jeg bare er trol også videre. Jeg er IKKE trol! det ble den pc her og disse earphone her, fordi som lurte på det. Jeg får pc-en 23 denne mnd. SE846 for jeg på lørdag.

 

Jeg skal bygge pc min for første gang å trenger hjelp til det så dere må ikke forlate denne tråden her!

Personlig synes jeg da skjermkort er ganske viktig i en gaming-pc. Venter du på at neste generasjon skal komme ut eller?

Lenke til kommentar

 

Mange her har sendt meg masse meld på om hvor rik jeg er, hvilken pc ble det og om jeg bare er trol også videre. Jeg er IKKE trol! det ble den pc her og disse earphone her, fordi som lurte på det. Jeg får pc-en 23 denne mnd. SE846 for jeg på lørdag.

 

Jeg skal bygge pc min for første gang å trenger hjelp til det så dere må ikke forlate denne tråden her!

Personlig synes jeg da skjermkort er ganske viktig i en gaming-pc. Venter du på at neste generasjon skal komme ut eller?

 

 

Det gjør han, og det har han skrevet før i tråden. :)

Lenke til kommentar

 

 

Mange her har sendt meg masse meld på om hvor rik jeg er, hvilken pc ble det og om jeg bare er trol også videre. Jeg er IKKE trol! det ble den pc her og disse earphone her, fordi som lurte på det. Jeg får pc-en 23 denne mnd. SE846 for jeg på lørdag.

 

Jeg skal bygge pc min for første gang å trenger hjelp til det så dere må ikke forlate denne tråden her!

Personlig synes jeg da skjermkort er ganske viktig i en gaming-pc. Venter du på at neste generasjon skal komme ut eller?

 

 

Det gjør han, og det har han skrevet før i tråden. :)

 

Ok, det er nok lurt :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Mange her har sendt meg masse meld på om hvor rik jeg er, hvilken pc ble det og om jeg bare er trol også videre. Jeg er IKKE trol! det ble den pc her og disse earphone her, fordi som lurte på det. Jeg får pc-en 23 denne mnd. SE846 for jeg på lørdag.

 

Jeg skal bygge pc min for første gang å trenger hjelp til det så dere må ikke forlate denne tråden her!

Personlig synes jeg da skjermkort er ganske viktig i en gaming-pc. Venter du på at neste generasjon skal komme ut eller?

 

 

Det gjør han, og det har han skrevet før i tråden. :)

 

Ok, det er nok lurt :)

 

Høres jævla dumt ut for min del. Er det en drøm om at GTX980 skal være det beste som finnes?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mange her har sendt meg masse meld på om hvor rik jeg er, hvilken pc ble det og om jeg bare er trol også videre. Jeg er IKKE trol! det ble den pc her og disse earphone her, fordi som lurte på det. Jeg får pc-en 23 denne mnd. SE846 for jeg på lørdag.

 

Jeg skal bygge pc min for første gang å trenger hjelp til det så dere må ikke forlate denne tråden her!

Personlig synes jeg da skjermkort er ganske viktig i en gaming-pc. Venter du på at neste generasjon skal komme ut eller?

 

 

Det gjør han, og det har han skrevet før i tråden. :)

 

Ok, det er nok lurt :)

 

Høres jævla dumt ut for min del. Er det en drøm om at GTX980 skal være det beste som finnes?

 

Etter å ha lest gjennom tråden er det vel åpenbart at ytelse ikke nødvendigvis er det TS setter høyest, det er vel heller å ha det nyeste og beste (og dermed ofte minst kostnadseffektive) som er hovedpoenget. Så i så måte er det lurt.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest gjennom tråden er det vel åpenbart at ytelse ikke nødvendigvis er det TS setter høyest, det er vel heller å ha det nyeste og beste (og dermed ofte minst kostnadseffektive) som er hovedpoenget. Så i så måte er det lurt.

 

 

Hva er det som trekker ned ytelsen, siden du sier at TS ikkje setter ytelse høyest? Da tar vi utgangspungt at 5960x er på 4500mhz ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...