Gå til innhold

Nybilgaranti ved eierskifte annet sted i landet

mring

Anbefalte innlegg

Jeg bor nordpå (i Tromsø-området) og vurderer å kjøpe en bil i Oslo-området for så å kjøre den nordover. Dette er en Audi hvor det gjenstår snaut to år av nybilgarantien. Jeg vet at det gjenstående av nybilgarantien vil gjelde for meg hvis jeg kjøper bilen, men jeg er nybegynner når det gjelder bilkjøp, og har derfor noen enkle og praktiske spørsmål:

Hvem er det jeg henvender meg til hvis det skjer en feil som burde dekkes av garantien? Er det fabrikken som garanterer, og kan jeg da hvis det skjer noe få et utsagn fra et hvilket som helst autorisert verksted om at "dette må utbedres og skal dekkes av garantien"?

Hvis det ikke er fabrikken som garanterer, er det da forhandleren som først solgte bilen eller andre som jeg skal forholde meg til? Er det forskjell på om man kjøper fra en privatperson eller en forhandler? Kan man da forhandle frem under salgsdiskusjonen at garantiansvaret overføres til noen lokale, og er det noe som folk typisk gjør?

Det jeg vil unngå er å måtte reise sørover hvis det skulle skje noe og eventuelt at jeg skal slippe å måtte forhandle om å få overført garantihenvendelser til noe lokalt. Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...