Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD Win 7 Selvbygg, får ikke startet

Anbefalte innlegg

Hei.

Satt her på lørdagen og hadde Plex Home Theater, Chrome og muligens WoW oppe før det kom noen fine lyder, pcen hang seg i noen sekunder og BSOD rullet over skjermen.
Får den nå ikke opp å gå, prøvd å formatere, flashe bios, ta ut/inn RAM brikker, ut og inn med GPU/prøvd de hver for seg samt resette bios.
Fikk den opp i safemode før jeg formaterte.
Får også BSOD når jeg prøver å kjøre reparasjonsverktøy.
Temperaturer ser greit ut, ikke noen ekstremt varme komponenter
Specs/Bilder : Se vedlegg
Bruker en Samsung 840 EVO 500GB som OS disk, alle de andre diskene er tatt ut. Prøvd også å innstallere på annen disk, uten særlig hell (får da også BSOD)
OS er Win 7 Ultimate x64 Norsk
Noen som har noen tips?

https://drive.google.com/file/d/0B0PccVzZOU2sakE1ZW0wQ3Vrbjg/edit?usp=sharing

post-116156-0-15462400-1409588931_thumb.png

post-116156-0-54281300-1409589176_thumb.png

post-116156-0-14611500-1409589351_thumb.jpg

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en pc med samme hk og psu, sånn kanskje urelatert, kjører du quadsli?

Og har du da montert 6pin-power nederst til høyre på hk?

Prøvd med 1-2 minnebrikker?

Urelatert 2: 6XX-serien kjører best med nvidia 327.xx-driverene og ikke de nyeste.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har prøvd med bare 1 minnebrikke ja, fortsatt samme problem.
Jeg har kjørt quadsli, men det ble bare problemer så kjørte bare uten SLI påslått (begge kortene har stått i dog)
Men jeg har aldri brukt den 6pin power kontakten, trodde 2x8 pin rett i GPU skulle være nok?
Men har dog prøvd med bare med ett skjermkort av gangen som skrevet over.

Lenke til kommentar

Det kan jo selvfølgelig monteres utenfor, men hadde håpet å slippe da det meste av kabler er dratt pent på plass :)
Har ikke remontert CPU på HK nei, men har snakket med komplett og det er snakk om å kjøre retur på HK. Med mindre noen har noen andre mistanker enn HK?
MÅ den 6 pin kontakten på HK være tilkoplet strøm, eller er det bare anbefalt? Alle hovedkort har vel ikke en slik kontakt, og må jo da basere seg på at 4x8pin kontaktene skal være nok?

Lenke til kommentar

Det kan jo selvfølgelig monteres utenfor, men hadde håpet å slippe da det meste av kabler er dratt pent på plass :)

Har ikke remontert CPU på HK nei, men har snakket med komplett og det er snakk om å kjøre retur på HK. Med mindre noen har noen andre mistanker enn HK?

MÅ den 6 pin kontakten på HK være tilkoplet strøm, eller er det bare anbefalt? Alle hovedkort har vel ikke en slik kontakt, og må jo da basere seg på at 4x8pin kontaktene skal være nok?

6pin'en som er på hovedkortet er for og gi pcie sporene mer strøm ettersom kort kan trekke endel strøm ifra selve pcie sporet.

Prøv og stapp den i og se om det endrer situasjonen.

Lenke til kommentar

Til info hjalp det ikke å stappe i kabel i den ekstra 6pin kontakten på HK. Lukter reklamasjon av HK iht at jeg faktisk har fått kjørt Prime ifra UBCD til CPU. Og da er det igrunn bare hk som gjenstår. Får vel dog pelle ut alt først
Men noen som har noen ide hvorfor jeg fint får booted UBCD og ikke Windows dvd?

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nå hatt HK inne hos komplett, og der blei resultatet at det var defekt.
Jeg har nå fått ett Asus P9X79 WS som erstatning.
https://www.komplett.no/asus-p9x79-ws-socket-2011/656337#!tab:extra

Men dette HK har 3 PCI-E spor mindre, færre USB 3.0 porter blant annet fordi det andre er utgått (det sto dog 1 på lager når jeg sendte inn kortet)
Jeg spurte om de kunne holde av dette for evt erstatning, men fikk beskjed om at det hadde de ikke mulighet til (ref chat)
Skal jeg godta dette?
Jeg har fått det defekte kortet i retur dog, men jeg har jo ikke bruk for dette?
Hva er deres meninger?

Lenke til kommentar

Det har vel bare ett PCI-E spor mindre?

Det støtter kun 64 MB ram, mot ditt gamle som støtter 128 MB. Dog støtter ditt nye kort ECC minne, det gjør ikke ditt gamle. Korrekt som du sier med to stk færre USB3, dog to stk flere USB2. Ditt nye kort har heller ikke Toslink og SPDIF på bakplata, men det har dog intern kontakt for SPDIF.

Om du skal godta dette vet jeg ikke om jeg kan gi noe generelt råd om. Er de manglene som er listet opp vesentlig for ditt bruk så skal du selvsagt ikke godta det. Er ditt nye kort (vesentlig) billigere enn det du betalte for ditt gamle så synes jeg vel Komplett burde gi deg ett bedre kort eller avslag på andre varer du handler.

Lenke til kommentar

Rettelse, fikk ikke det gamle kortet i retur.
Det nye kortet koster vel 2700kr mens det gamle kostet 3200 ish.
Jeg bruker SPDIF kontakten bak, så det er ett problem.
Det gamle kortet hadde 7 PCI-E spor, det nye har bare 4

Den interne SPDIF kontakten kan vel bare brukes til slik frontpanel kontakt, og må da dermed ha minijack-SPDIF som da ikke støttes av lydanlegget jeg bruker nå
USB 2.0 er ikke interessant, da USB 3.0 er bakoverkompatibelt og USB 2.0 er på ingen måte noen god erstatning for USB 3.0
ECC ram er ikke interessant da jeg har 8 Corsair brikker allerede på totalt 64 GB.

Jeg forventet egentlig å bli kontaktet for å høre om mulige løsninger, om jeg ville godta det nye kortet eller pengene tilbake etc.

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Hvis det HK du fikk som erstatning har kun 4 PCIe spor, da har du ikke fått Asus P9X79 WS fordi det hovedkort har 6 PCIe spor. Det har også Optical S/PDIF bak, så jeg vet ikke hvorfor du sier at det ikke har en slik port.

Når det gjelder RAM, støtter det ECC og Non-ECC, så du skulle ikke ha noe problem med dette.

Den har riktig nok kun 2 USB3 porter bak, men har også 2 USB3 porter på selve hovedkortet som kan brukes i front av kabinettet.

Lenke til kommentar

Jeg har fått kortet som er linket ovenfor.
Ser nå at det har 6 PCI-E spor, og ikke 4 (leste litt fort, men ser at det er 4x PCI-E 3.0 spor det er snakk om)
Kan overleve uten det siste :)
Leste litt blindt på specs også, greia er at det ikke har coax SPDIF bak som jeg bruker idag. Men skal nok kunne ta i bruk optisk, så da er det ikke så stort problem lengre. Det gamle hadde forøvrig begge deler.

Men litt irriterende at det det mangler 2 USB 3.0 porter bak. Hadde også muligheten for 2 USB 3.0 porter forran i tillegg så det er totalt 6.
Hva med prisdifferanse?
Hvordan stiller forbrukerkjøpsloven seg her?

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...