HOBOBOI Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Hei!Det ser ut som Asus u31jg laptopen min synger på sitt siste vers. Batteriet er så og si dødt og batteriporten er ødelagt.Itillegg har jeg fått mye BSOD's i det siste hvor det kan se ut som skjermkortet er på vei til å ta kveld. Trodde først det var driver feil men det heller mot hardware feil..Da er det vel kanskje et tegn på å kjøpe noe nytt... Trodde den skulle holde lenger enn 3.5år men menTanken har falt på å invistere i en Macbook Pro men det overskrider budsjettet mitt betraktelig når jeg egentlig så for meg å bruke rundt 7000..Jeg jobber en del med videoredigering og photoshop men da hovedsakelig fra min stasjonære.Laptopen brukes når jeg reiser som det også blir en del av. Jeg hadde en 13'3" men kan gjerne gå opp til 15". Ellers er det viktig at maskinen ikke støyer for mye, har en clean look og er portabel. Når det kommer til skjermkort trenger det ikke være det aller heftigste men at man kan spille feks cs-go med bra fps.SSD og god plass hadde vært bra. Og en del ram er viktig. Ikke nødvendig med optisk drev..Har brukt en del dager på å lese gjennom andres tråder og søkt rundt på nett men som alltid når man skal invistere i ny data så blir man helt svett av det store utvalget.Noen som har noen tips? Endret 5. september 2014 av HOBOBOI Lenke til kommentar
Acey Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hei, Du har sikkert lest tråden min, men ser ut som om vi har mye av de samme behovene til maskin. Jeg gikk for Acer Aspire V5-573G, bestilte den igår! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1624650 Lenke til kommentar
HOBOBOI Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Hei, takk for svar. Jeg leste tråden din også. Var også på utkikk etter Asus sin ux32ln men synd at den fases ut. Liker Asus som merke og at den kom med aluminiumskabinett. Virker ikke som det er det enkleste å finne.Ser at prismessig ligger Acer v5 ganske likt med den kommende Acer Nitro som ble også nevnt i tråden din.https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/822577Vet ikke om jeg skal vente til den kommer men liker ikke å kjøpe ting uten å ha lest flere anmeldelser og brukermeldinger Ellers har jeg sett litt på Asus g550jk men den er jo enda tyngre. https://www.komplett.no/asus-g550jk-156-full-hd/816364Leste også at den får minus for støy og liten ssd..Noen andre tips? Lenke til kommentar
HOBOBOI Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 Har begynt å helle mot å ha en laptop med et godt chassis. Leste at Acer Nitro har et slags type plast chassis. Føles dette likt kvalitetsmessig som eks aluminium? Og har lest at flere frykter at den vil bli veldig varm.. Ser at noen butikker får inn ux32ln i disse dager men skulle gjerne gått for en 15" som ikke eksisterer i den serien. Fant S551LN men den har en hd - ssd kombo. Er det ikke bedre med ren ssd? Ha et gtx kort hadde vært fint og. Hehe, vanskelig å få alt! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Har begynt å helle mot å ha en laptop med et godt chassis. Leste at Acer Nitro har et slags type plast chassis. Føles dette likt kvalitetsmessig som eks aluminium? Og har lest at flere frykter at den vil bli veldig varm.. Ser at noen butikker får inn ux32ln i disse dager men skulle gjerne gått for en 15" som ikke eksisterer i den serien. Fant S551LN men den har en hd - ssd kombo. Er det ikke bedre med ren ssd? Ha et gtx kort hadde vært fint og. Hehe, vanskelig å få alt! SSHD er mye dårligere enn ren SSD. hjelper bare litt på oppstart og i de mest brukte programmene. S551LN har ikke noe særlig bedre byggekvalitet enn acer nitro. Acer nitro har en designfordel, og det er at kjølingen ligger i bunn av maskinen, dvs langt fra tastaturet, som gir lavere tastaturtemp. Så selv om den skulle bli varm så påvirkes ikke tastaturet så mye. Aluminium føles bedre enn plast - det er ikke å komme utenom Acer V5 573G føles bra, jeg har hatt en og kan skrive under på det. Det jeg ikke likte var noe tikkelyd fra viftene under idle (skal være fikset i de nye modellene med GTX grafikk) og litt for kort tastevandring på tastaturet (dette skal være mye bedre på acer nitro). Endret 12. september 2014 av OC-Freak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå