Brysjj Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Hei alle sammen, jeg og noen venner planlegger å kjøpe russebil. Saken er sånn at bilen vi kan kjøpe ligger har 7 seter og en egenvekt på 2,7-2,8 tonn og er ombygd til personbil fra minibuss. Tillat totalvekt er 3,9 tonn. Jeg har lest mye rundt om omregistrering. Men er det enda mulig å omregistrere en bil som er ombygd til personbil til en egenvekt på 3,5 tonn? Dvs. Kjøres med B sertifikat. På fårhånd takk Endret 1. september 2014 av Brysjj Lenke til kommentar
daruu Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hør med statens vegvesen du Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Tillat totalvekt er 3,9 tonn. Da er den ikke personbil, men lett lastebil. Sjekk denne tråden (det er vel samme (type?) bil?) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=767370 Endret 1. september 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Brysjj Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Tillat totalvekt er 3,9 tonn. Da er den ikke personbil, men lett lastebil. Sjekk denne tråden (det er vel samme (type?) bil?) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=767370 Saken er sånn at den er ombygd til Personbil som det står i vognkortet, men tillatte totalvekt ligger på 3,8 tonn. Jeg siktet mer om det går ann å registrere den med lavere tilatt totalvekt sånn at de kan kjøres med B sertifikat? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Kan du gi meg registreringsnummeret? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 For å få ned vekten trenger dere papirer fra importør, i tillegg må det utføres en konstruktiv endring på bilen for at statens vegvesen skal godta nedregistrering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå