AfterGlow Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Ondsinnet program tok over 600 000 datamaskiner som «gisler».– Dette er den største trusselen av sitt slag på Internett 1 Lenke til kommentar
Brutal_Bob Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Veldig flott illustrasjonsbilde... av en Mac! Lenke til kommentar
G Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Bytte e-post system dersom det tillater spinnvill åpning av alt som kryper og går, mitt råd !? Ikke åpne filvedlegg uten at du er 110 % sikker på hva det er. Ha en e-post tjeneste som ikke kjører HTML og åpner bilder, uten at brukeren velger å gjøre det for en og en e-post om gangen. Åpne e-post på en dedikert maskin, slik at det ikke kan låse ned noe som er av betydning for deg. Det er absolutt ikke meningen å drive reklame for noen andre. Jeg har ingenting å vinne på det. Men, http://runbox.no/ har en rimelig fin tjeneste som kan brukes på den måten jeg beskrev ovenfor. At jeg nevner runbox er kun for å promotere funksjonene. Det finnes sannsynligvis andre tjenester eller programvare alt etter hva man er mest komfortabel med, som gjør like mye for at brukeren skal føle seg sikker. Endret 1. september 2014 av G Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det viktigste er å bruke hodet. Dessverre begynner det å bli en glemt kunst... 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Om man får noe sånt, kan man bare formatere da eller går ikke det? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Om man får noe sånt, kan man bare formatere da eller går ikke det? Joda, men da mister man alt av filer. Btw: Har jeg gått glipp av noe? Har dette kommet til Mac også? Mtp illustrasjonsfoto Lenke til kommentar
G Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Et annet alternativ kan være programvare av kaliber Rollback Rx. Enda et alternativ eller tilleggsopplegg, kan være å ta backup av det mest kjære du har, og ha backup lagret for ettertiden, som du ikke kobler opp til den infiserte PC'en i tide og utide, slik at den også blir rammet. Endret 1. september 2014 av G Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Om man får noe sånt, kan man bare formatere da eller går ikke det? Joda, men da mister man alt av filer. Btw: Har jeg gått glipp av noe? Har dette kommet til Mac også? Mtp illustrasjonsfoto Ja, jeg veit man gjør det. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Veldig flott illustrasjonsbilde... av en Mac! Det finns ransomware som rammer Mac-er også, hvis det var det du lurte på? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Veldig flott illustrasjonsbilde... av en Mac! Det finns ransomware som rammer Mac-er også, hvis det var det du lurte på? Jeg er nysgjerrig. Du har ikke link? Jeg kan ikke huske å ha sett ransomware til mac. (Vil bare se hvordan det ser ut, mer morro. Hvordan får de det innjesert?) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 https://blog.malwarebytes.org/fraud-scam/2013/07/fbi-ransomware-now-targeting-apples-mac-os-x-users/ Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 https://blog.malwarebytes.org/fraud-scam/2013/07/fbi-ransomware-now-targeting-apples-mac-os-x-users/ Dette er jo bare tull, denne kryperer ikke noe data, bare -sier- at den gjør det Har du et eksempel som ikke er hoax? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå