-=Petter=- Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hei Var på ferie her nå, og kom tilbake. Satte i strøm og alt slik man skal gjøre.. Jeje, you got the feeling... Men med denne routeren blir jeg bare routet tilbake til routeren sin side. Skriver jeg vg.no kommer jeg til routeren med vg.no/login.cfg eller noe i den duren. Har prøvd det meste nå, men ingenting hjelper. Har også siste SW på denne i følge Dlink selv. Tatt ut strøm på alt og satt alt tilbake igjen i følgende rekkefølge > Fibermodem på vegg > Router > PC Det skal nevnes at tv fungerer (leveres gjonnom fiberen) og at det ikke noen enheter som får internett fra routeren. Lysene lyser slik dem skal på Dlinken. Dette har skjedd før også. da restartet jeg routeren ved hjelp av resett knappen, men uten og resette den. Ikke spør, det bare ble slik. Men det er ganske mye oppsett på denne, og har derfor ikke lyst til å resette den, vet jeg kan ta backup, men kjett om feilen ligger der. Er det mulighet for at det kan være en feil, som jeg slipper en resett? Mvh Petter Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hvordan er den satt opp i utgangspunktet? Som router med DHCP/Dynamisk IP på Internett innstillingene? Eller er hjemmesentralen din bridget og du bruker kun 655'n som router? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Den får ip fra modemet på WAN porten. Ellers kjører den DHCP på lokal lan/wifiet Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Resett D-Dritten og bridge hjemmesentralen din....... Og skaff deg en ny router (LES: ASUS!) Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Så da må man resette ja..... Jaja.. Etter hva jeg vet, trengs ikke sentralen og brdiges, den jobber ikke med noen dhcp etter hva jeg har funnet ut. Den gir rett og slett bare inett ip til routeren/pc koblet til den. (Er eidsiva bredbånd/get fiber) Blir nok et annet merke nestegang ja. Vurderte Asus sist, men gikk for Dlinken dessverre. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hvis routeren din får en offentlig IP adresse på WAN interfacet sitt, så trenger du ikke å bridge, nei.. Ja skaff deg en skikkelig Asus router! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå