mfb Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hallo. Jeg har flyttet, og leier en leilighet. Jeg bor i 2etasje, og i kjelleren er et trådløst Telenor modem som får signaler fra veggen. Fra denne har jeg en kabel som går opp i 2etasje til min jensen airlink 29150 ruter. Problemet mitt er at jeg kun får tilgang til ruteren via kabel, men ikke via trådløst. La ved bilde av instillingene til ruteren. Er det noe jeg må velge for å kunne koble til både med kabel, og med trådløst? Er det noe annet og jeg burde konfigurere? som f.eks hvilken kanal fra 1 og oppover jeg velger, samt passord, evt andre ting? Takker så mye for svar Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Sett den opp som AP Velg 2.4GHz (N) Sett kabelen i en LAN port Skaff deg noe annet enn Jensen! 1 Lenke til kommentar
power Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Noen grunn til å ikke velge B+G+N? 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Ja, stabilitet og fart... Lenke til kommentar
power Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Jaja, det var jo ikke akkurat en veldig lang forklaring. Mine "two cents" er i alle fall at det er greit å kjøre med n-only. Men hvis du opplever at du faller ut på litt avstand fra ruteren (pga for høy datarate i N) eller om det er enkelte enheter du ikke for koblet til (f.eks ..... tja.... wlan i et kjøleskap eller en skriver) så kan du enable b/g/n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå