N|troXx Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hei, fikk en mail i dag som sier at routern min dumper masse DNS trafikk opp mot Altibox sine DNS servere. Dette kan så være sant, jeg ser en del DNS trafikk som har kilden wanport på openwrt routeren min. er det noe som forårsake en slik massiv dns forespørseler og hvordan kan jeg kanskje redusere dette? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 8.8.8.8, 8.8.4.4? Har du noen logs/settings å dele? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 du kan jo sjekke om du videresender alle dns forespørsler som kommer inn til din offentlige ipadresse. dig @din-offentlige ipadresse vg.no Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 takker for svar, men jeg blir ikke noe klokere, så har satt DNS til google sine dns servere og Altibox er fornøyd. Skal undersøke senere en gang om jeg får litt mer tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå