poplolo Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hei er det noe som har tips , jeg har kneet problemer på venstre side, jeg kan ikke bøye kneet også kan ikke går på trappen eller sitte lenge . nesten 9 måneder jeg hadde det, jeg har snakket med min fastlege og han hver gang sier vi kan ikke operere det akkurat NÅ. etter lang ventetiden , i dag legen henviset meg til DPS . og det er litt rart, er det må jeg gå der til DPS for behandling eller hva ? Kunne noe av dere hjelpe meg , takk Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Dps? Er ikke det for psykiske problemer? Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det er ingen grunn å henvise noen til Distrikts Psykiatrisk Senter for kneproblemer alene. Enten er henvisningen feilsendt, eller så er din fastlege selv moden for DPS, eller så er det noe du ikke forteller / ikke har innsikt i selv. Vet du hva legen har skrevet i henvisningen til DPS? Hvorfor tror du han har sendt henvisning til DPS? Er du uenig i at det er sendt en henvisning til DPS? Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Finn deg ny lege, med mindre du faktisk ER hypokonder. (tviler sterkt) Lenke til kommentar
poplolo Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Det er ingen grunn å henvise noen til Distrikts Psykiatrisk Senter for kneproblemer alene. Enten er henvisningen feilsendt, eller så er din fastlege selv moden for DPS, eller så er det noe du ikke forteller / ikke har innsikt i selv. Vet du hva legen har skrevet i henvisningen til DPS? Hvorfor tror du han har sendt henvisning til DPS? Er du uenig i at det er sendt en henvisning til DPS? Takk for svar ! Jeg bedt han å gi kopi av det som han skrevet , Men han sa at han sender den selv . så jeg bare vente en time fra DPS. det er alt etter nesten 1 år problemer i kneet , ha nektet å operere kneet Lenke til kommentar
poplolo Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Finn deg ny lege, med mindre du faktisk ER hypokonder. (tviler sterkt) Nei . det er ikke som du sier hypokonder Jeg jobber og helt frisk . kun dette problemer som har skjedde med kneet Lenke til kommentar
poplolo Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Det er ingen grunn å henvise noen til Distrikts Psykiatrisk Senter for kneproblemer alene. Enten er henvisningen feilsendt, eller så er din fastlege selv moden for DPS, eller så er det noe du ikke forteller / ikke har innsikt i selv. Vet du hva legen har skrevet i henvisningen til DPS? Hvorfor tror du han har sendt henvisning til DPS? Er du uenig i at det er sendt en henvisning til DPS? da jeg kommet hos legen pga kneet problemer , jeg kommet rett fra jobben og jeg har ikke noe å gjemte for deg . Jeg sier sant . DPS er ikke for kneet og derfor jeg spurte dere om hvis noen av dere har en tips. Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Høres merkelig ut at legen din sender deg til DPS (med mindre han tenker at dette er psykisk - det kan ikke vi vite). Men samtidig så er det ikke slike ting almennpraktiserende leger har mest kunnskap om (altså om kneet ditt). Det naturlige er på ingen måte at du går direkte fra fastlegen din og til operasjonsbordet. Om du faktisk har kneproblemer burde du blitt henvist til en fysioterapaut eller en ortoped, der ville du fått en god vurdering og antakelig testet ut endel øvelser over tid, før de igjen evnt. kan vudere å sende deg videre til operasjon (om det da fortsatt er nødvendig). Så sånn sett så kan jeg forstå legen din om du kommer direkte til han og kun maser om operasjon. 1 Lenke til kommentar
poplolo Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Høres merkelig ut at legen din sender deg til DPS (med mindre han tenker at dette er psykisk - det kan ikke vi vite). Men samtidig så er det ikke slike ting almennpraktiserende leger har mest kunnskap om (altså om kneet ditt). Det naturlige er på ingen måte at du går direkte fra fastlegen din og til operasjonsbordet. Om du faktisk har kneproblemer burde du blitt henvist til en fysioterapaut eller en ortoped, der ville du fått en god vurdering og antakelig testet ut endel øvelser over tid, før de igjen evnt. kan vudere å sende deg videre til operasjon (om det da fortsatt er nødvendig). Så sånn sett så kan jeg forstå legen din om du kommer direkte til han og kun maser om operasjon. Nei , jeg var hos fysioterapaut og en ortoped min fastlege sendt meg første til en ortoped deretter rett til fysioterapaut. men etter det fysioterapaut sendt meg tilbake til min fastlege så legen min sende meg til Unicare , og de også sende meg tilbake til legen min Kneet forsetter plager og kunne ikke bøyer det . jeg er sykmeldt 100% fra jobben. Legen sa Nav vil ha det !! Dette som jeg ikke forstår hva er sammenhengen mellom DPS og kneet problemer ? Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Legen antar vel at du ikke har noen problemer egentlig, siden ortoped, fysio, osv, ikke har funnet noe galt?Finnes nok av hypokondere (tror jeg), så leger går vel litt lei til tider. Du kan ikke rette ut kneet? Smerter? Lyder? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Jeg tror ikke det er noe direkte sammenheng mellom dps og kneet ditt, det er nok mer at legen tenker det ligger i ditt eget hode. Lenke til kommentar
poplolo Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Legen antar vel at du ikke har noen problemer egentlig, siden ortoped, fysio, osv, ikke har funnet noe galt? Finnes nok av hypokondere (tror jeg), så leger går vel litt lei til tider. Du kan ikke rette ut kneet? Smerter? Lyder? Kan ikke bøyer kneet , og har vondt , Lyder (knitring) Lenke til kommentar
poplolo Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Jeg tror ikke det er noe direkte sammenheng mellom dps og kneet ditt, det er nok mer at legen tenker det ligger i ditt eget hode. det står på MR bilde patellofemoralt Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Tatt MR?Kort sagt: Kan du ha gniss-->slitasje mellom kneskål/lårben/leggben. Hevelser rundt kneet? Du kan ike bøye det hvorfor? Smerter? Låsning? Lenke til kommentar
poplolo Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 det bryr ikke meg hvor skal han sende meg . men mitt spørsmålet var om Hva er sammenheng mellom dps og kneet Takk Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Bytt fastlege https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det er ingen sammenheng mellom DPS og kneet. DPS tar seg av psykiske lidelser. Men høres heller ut som du skulle hatt henvisning til ortopedisk avdeling på sykehuset, men snakk med legen, så finner dere sikkert ut av det. Anonymous poster hash: 6b8ee...2db Lenke til kommentar
sicios Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Ble selv henvist feil engang selv. Ble henvist til ortoped når jeg skulle til Øhn. Hvordan det gikk seg til vet ikke jeg. Så med andre ord det er mulig at fastlegen har gjort feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå