Janbanan123 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Hva med girkassen som man kan finne frigir i og som tåler mindre enn Derbi-motoren, det at veiva nekter mer enn 12 000 rpm og at man må starte en AM6 i fri? Ta det med ro, Derbi-motoren har sine feil og mangler den også, blant annet at den ikke har balanseaksling. Men dette er hipp som happ, spiller ingen rolle hva du velger, ingen ting som går fortere enn noe annet. Jeg kan ikke huske sist jeg bomgirte med min. Bruker man 10-30 olje så skjer det så si aldri. Spesielt hvis du girer ordentlig. Hvis det skjer så skjer det mellom 5 og 6 gir. Du har rett i at veiven og clutchen er sterkere på Derbi, men det er fordi motorblokken egentlig ble lagd for 80cc. Norge godkjente ikke rammen som lettsykkel og de måtte lage de til mopeder. Det er fult mulig å kjøre moderat trim på original AM6 motor, men noe mer enn det så burde du bytte veiv og clutchfjør. Som sagt kan du slenge på mye sterkere trim på Derbi motorene uten å måtte gjøre noe, men jeg syns eksosflens løsningen er amatørmessig og ledningsnettet er lagt opp av en full italiener. Jeg har og sett en Derbi GPR nude hvor rammen sprakk og sylindertoppen ristet seg løs på grunn av vibrasjoner. Men Derbi motorene har hard chrom sylinder, og det er evig mye bedre enn støpejern som AM6 har. HC sylindere tåler utrolig mye juling før de skjærer seg. Dog skal det sies at støpejern er like bra hvis mopeden er ordentlig skrudd sammen og justert, noe som alle originale mopeder er. Du får og kjøpt sylindere til AM6 som er hard chrome, så si alle trimsylindere er hard chrome. skal jeg være rettferdig så er Derbi motorene og syklene ok hvis du ikke skal begynne å skru. Men jeg som liker å skru og stille inn osv jeg trenger en AM6 som har optimal design. Uten det går jeg på store problemer. Jeg skulle skru av eksosen til en kompis Derbi GPR, ente med at skruen knakk mens den fortsatt sto i sylindere, den hadde rustet fast i varmen. Bedre med eksosfjærer som bare strekkes av og på. De nye Derbi og Aprilia R mopedene har balanseaksling, bare så det er sagt. Endret 1. september 2014 av Janbanan123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Igjen, hva man velger spiller ingen rolle. Hadde ikke tenkt meg om to ganger før jeg hadde kjøpt en TZR. Det er snakk om minimle forskjeller uansett, og jeg er sikker på at TS blir fornøyd uansett hva han velger. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Er generic noe å vurdere? http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=50029326&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Er generic noe å vurdere? http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=50029326&searchclickthrough=true nei. det er kina skrap med am6 kopi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå