Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hensyn til tidligere kjæreste?

Anbefalte innlegg

Vel, om det er hensyn til barn så syns jeg du burde tenke deg om to ganger før du i så fall sier noe som avslører det. Er skilsmissebarn selv, og min far gikk inn i et nytt forhold rimelig raskt etter at han skilte lag fra min mor. Det påvirket ikke meg nevneverdig, da jeg allerede var i midten av tenårene, men mine 7 og 10 år yngre søsken har slitt en del med ettervirkningene av dette.

Det er litt vanskelig å forklare, men tenk deg at mamma og pappa er sammen og du som barn tar dette for gitt. Så plutselig er de ikke sammen lengre. Det er veldig vanskelig for et barn å forstå, de skjønner jo ikke dette med kjærlighet og forelskelse. Når det i tillegg skal en ny person inn i bildet, og dette går for raskt, så blir barna gjerne usikre. Det kan oppstå tanker som at nå er ikke pappa glad i mamma, og by extension, dem lengre.

Ett av mine yngre søsken har slitt med psykiske problemer og tanker helt siden dette, da de skyldte på seg selv for at pappa ikke var glad i mamma lengre, og reagerte med hat mot den "nye".

Du vil jo ikke at barna skal mislike deg, eller til og med komme til å hate deg. Derfor er det best at din kjæreste ser det an og bestemmer når det er greit å fortelle om forholdet deres.

Nå er man streng tatt ikke nødt til å involvere barna selv om de voksne vet om forholdet.

Anonymous poster hash: e81f7...05f

Det kan være han vet ett og annet om sin eks som du ikke vet. Typ et sjalusiproblem eller noe i den duren. Du bør i så fall spørre han hva som er grunnen til at han ikke vil at eksen skal får vite det.

Edit: Dersom det finnes et sjalusiproblem, og eksen tar det på vranga.. kan det ende opp med at din kjæreste ikke får så mye samvær med sine barn som han har rett på. Trå varsomt, dette er et minefelt der du ikke vil gå feil.

Jeg har spurt, han sier det er pga situasjonen med ungene, at hun skal lage krøll, og fordi han vil ta hensyn til hennes følelser.

De har allerede en underskrevet samværsavtale som de begge er fornøyd med.

Det er ikke det at jeg ikke forstår han, det er bare det at hele greia sammenlagt begynner å bli litt slitsom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker du han? I så fall er saken svært enkel. Man må.. lide for kjærligheten?

En samværsavtale.. haha... ja, nei, du skjønner, bare fordi en samværsavtale er underskrevet så trenger ikke det bety at det er enden på visa. :) Det vet jeg så alt for godt selv.

Og at han vil ta hensyn til hennes følelser gir jo mening. Hun er mor til barna hans, og hun betyr jo noe for han, selv om han ikke elsker henne lengre.

At ikke hun skal lage krøll høres veldig ut som om han vet noe som du ikke vet. Jeg tipper at denne eksen enten er svært sjalu, eller muligens emosjonelt ustabil. En slik nyhet er ikke bare helt enkel å takle, vil jeg tro. Stol på kjæresten din. Om han ikke syns det er en god ide å fortelle det enda, så burde du høre på han. Han kjenner dem involvert bedre enn det du gjør. Jeg syns det er veldig voksent av han å tenke på alle de involvertes beste.

8 mnd er nesten ingenting i en slik situasjon, forresten. :I Selv ikke for barn.

Endret av Niuroumian
Lenke til kommentar

Du kan jo spørre ham hvor lenge han ser for seg at dere må holde det hemmelig. Så vet du litt mer hva du har å forholde deg til.

Han sier han ikke kan si en eksakt tid, også blir han ganske irritert når jeg spør.

Jeg lar det ligge og det er ikke en veldig big deal for meg, jeg er bare nysgjerrig på hva andre tenker.

Mine venner synes det er kjemperart og spør meg hele tiden om jeg er sikker på at han ikke skjuler noe eller fortsatt har følelser for exen sin.

Lenke til kommentar

Jeg lar det ligge og det er ikke en veldig big deal for meg ...

Ikke big deal at han ikke respekterer og tar hensyn til deg, bare ex. Det er såpass big deal for deg at du har tatt det opp flere ganger med han, snakket med dine venner og nå her på forumet - du sier det er slitsomt.

Ja, det er slitsomt og jeg føler det begynner å bli litt innviklet etter hvert, men med big deal mener jeg at det ikke er noe jeg orker å gå og gnåle om til han hele tiden.

Jeg lurte mest på hva andre tenker om hva som er "normalt" i en sånn setting.

Særlig mtp at mine venner synes det er rart og stiller spm ved det.

Lenke til kommentar

Ja, det er slitsomt og jeg føler det begynner å bli litt innviklet etter hvert, men med big deal mener jeg at det ikke er noe jeg orker å gå og gnåle om til han hele tiden.

Å gnåle er ikke noe særlig, men føler du virkelig at du blir respektert når dere har det slik? Uansett hva grunnen er. Han tar jo overhodet ikke hensyn til at han ptt er sammen med deg. Hvis det er sååååå viktig for han å ta så mye hensyn til hennes følelser og redd for at hun skal bruke barna som brikker, hvorfor ble han da sammen med deg så tidlig?

Unnskyld at jeg sier det, men jeg fatter ikke at noen gidder å være sammen med slike personer.

Lenke til kommentar

Å gnåle er ikke noe særlig, men føler du virkelig at du blir respektert når dere har det slik? Uansett hva grunnen er. Han tar jo overhodet ikke hensyn til at han ptt er sammen med deg. Hvis det er sååååå viktig for han å ta så mye hensyn til hennes følelser og redd for at hun skal bruke barna som brikker, hvorfor ble han da sammen med deg så tidlig?

Unnskyld at jeg sier det, men jeg fatter ikke at noen gidder å være sammen med slike personer.

Nei, jeg føler vel kanskje ikke helt det siden jeg ikke synes det er helt ok lenger.

I begynnelsen forsto jeg det, selv om jeg (egoistisk sett) syntes det var kjipt da også, jeg var nyforelsket og ville vise hele verden det, hehe.

Nå ønsker jeg vel egentlig bare å ikke trenge å være så redd for hvem som finner det ut, jeg har ikkenoe behov for å gå offentlig på facebook eller poste bilder av oss sammen der.

Jeg har heller ikke noe behov for å gå hånd i hånd med han på butikken rett ved der exen hans bor.

Jeg vil bare slippe å lyve og være stressa.

Vi er ikke venner på facebook engang, fordi noen kan bli nysgjerrig på hvem jeg er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...