farke Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ARGH! Hvordan funker dette nye quote greierne egentlig? ... USA støtter dem med penger, $3 milliarder i året. Disse pengene blir helt sikkert brukt på å kjøpe våpen. Fra... USA. Israel har alltid kjøpt fly, helikopter, etc, etc fra USA. Og Israel følger USAS minste lille vink. Jeg vet ikke om jeg er helt enig, men dette intervjuet med Noam Chomsky er ganske interesant, det er blitt postet tidligere i denne tråden av Heraldo. Chomsky tar opp emnet hyppig i intervjuer og foredrag. At Israel følger USAs minste vink kan godt stemme, men jeg lurer svært ofte på om det egentlig ikke er andre veien, bare at det ikke ser sånn ut på overflaten og at vi heller blir ledet til å tro noe annet... "it's like me, and my shadow government..." [off-offtopic] Hvordan funker egentlig quote-greiene? Har ennå ikke funnet ut hvordan jeg quoter annet enn ett stort felt med tekst jeg... skulle gjerne quotet litt her og litt der, hvis dere skjønner hva jeg mener. [/off-offtopic] Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du kan quote på gamle måten. Bare ta vekk det som står i quote feltet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 hææ? Kjøreglede? Jeg koser meg når jeg kjører think på jobb :-) Corsan til muttern er god å kjøre, den har vel en 1.2l motor, fattern sin C5 er også god å kjøre, aner ikke volum på den, sikkert for mye. Hvor langt kan du kjøre med en Think egentlig? Du bor i Bergen sant? Kan jeg få spørre hvor du bor ca. og hvor du jobber? Må den lade lenge? Har de ikke sluttet å produsere dem? Bor og jobber i Ålesund, thinken går vel ca 8 mil per lading og bruker ett par timer på å lade seg opp. Den må inn på "super" lading på verksted en gang i blant også. Jeg tror bilen selges og produseres enda, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Synes det er masse bra i usa. Men også mye dårlig. Fks. Bush og ander krigshissere. JoachimR Skrev: Bush har vært flink som president. NEI! Pappa'n var ikke noe bedre heller! Etter min mening var JKF en av verdens beste ledere. Synd at Clinton måtte gå, han hadde kanskje et fucked-up privatliv. MEN han kunne politkk! btw. MagE overdriver nok litt med helsevesenet, men eg tror faktisk at det fortsatt er en av verdens dårligste. Diktatur som Cuba har bedre! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 USA er ett drit fett land! Amerikanere er kule, damene er peeene, filmene er dritfete! Jeg digger USA! Enkelt å greit! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 USA er ett drit fett land! Amerikanere er kule, damene er peeene, filmene er dritfete! Jeg digger USA! Enkelt å greit! saklig Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hater ikke landet USA eller folket som bor der, men hater de som styrer landet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 De som styrer US er mennesker som vet hva de gjør. man hater ikke mennesker som gjør så mye bra for menneskeheten, som f.eks. å redde irakerne! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hehehe, Jeg er helt enig Joachim, Bush, Rumsfeld, Powell og resten av skurkene vet nøyaktig hva de gjør. De begår grusomheter og ondskap i ett sett, akkurat som alle andre presidenter med skurkepakk har gjort før de. USA, landet som fordømmer Japan fordi de ikke sa unskyld etter WWII, landet som mener Vietnam bør si unskyld for tapene de påførte USA, landet som ikke leer en finger for å hjelpe menneskene i Vietnam, Laos og Nicaragua som dør av henholdsvis dioksiner i drikkevannet og jordsmonnet forårsaket av kjemisk krigføring under Vietnamkrigen, små fargede bomber som går i lufta, med en feilprosent på 30! er det mulig? og landminer. Og dette var bare ett utvalg av hva de IKKE gjør bra for menneskeheten, etter å ha påført menneskeheten faenskap. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 De "tjenestene" han har gjort oppveier ikke for alt det dustete styremakten i USA finner på. Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 USA er ett drit fett land! Amerikanere er kule, damene er peeene, filmene er dritfete! Jeg digger USA! Enkelt å greit! Håper for din del at det var ironisk ment! USA er prakteksempelet på hvor hensynsløs kapitalismen! USA sin politikk er pil råtten, ingen president har råd til en presidentperiode uten en krig, noe som kommer fram av denne lista som viser de største sponsorene til verdensdiktatoren Bush : MBNA $3.0mPhilip Morris $2.9mMicrosoft $2.4mAT&T $2.4mUPS $2.3mBristol Myers Squibb $2.1mVerizon $2.0mPfizer $1.9mSBC $1.9mEnron $1.8mCitigroup $1.8mFederal Express $1.7mTime Warner/AOL $1.6mCredit Suisse $1.6mErnst & Young $1.5mUST $1.5mMorgan Stanley Dean Witter $1.5mLockheed Martin $1.5mUnion Pacific $1.5mFreddie Mac $1.4mBell South $1.4mGlaxo Wellcome $1.3mAmway $1.3m Price W'house Coopers $1.3mDeloite & Touche $1.3mEli Lily $1.3m Goldman Sachs $1.2mAnderson W'wide $1.2mMerrill Lynch $1.2mExxon Mobil $1.2mWorldCom Inc $1.2mLehman Brothers $1.1mInternational Paper $1.1mGeneral Electric $1.1mGlobal Crossing $1.1mMGM Mirage $1.1mKoch $1.0mAflac $1.0mPaine Webber $1.0mAmerican $1.0mFinancial Gp Boeing $1.0mSouthern Co $1.0mLtd Inc $950kBP Amoco $950kKPMG $900kAm'can Airlines $900kSchering Plough $900kWilliamson $880kBank Pharmacia/Upjohn $850kOne $850kQwest $850kAnheuser Busch $850kCintas Corp $828kMandalayResort Gp $810k Lehman Bros $810kReynolds Tobacco $810kFannie Mae $800kBank of America $800kAmerican Int Gp $800kGAF $800kChevron Texaco $800kPaso $790kCSX $770kBurlington North $770kGeneral Dynamics $750kAmerican $740kHome Prods Joseph Seagram $740kPepsiCo $720kChase Manhatten $700kFPL Group $685kPrudential $900k USX Corp $650kNorthwest Airlines $650kAventis $650kFirst Energy $640kReliant Energy $640kWalt Disney $640kWalMart $630kCisco Systems $630kTexas Utilities $630kAEI Resources $630kWestwood One $620kAmgen $600kK Mart $590kUAL Corp $570kHome Depot $560kDuchossois Inds $550kArcher Daniels Midland $530kEdison Int'l $530kFord $510kGeneral Motors $510kDaimler Chrysler $500k Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvem sponser Venstre i Norge? Og Høyre får jo også litt, i tillegg til at LO sponser Ap... Dessverre... Ikke noe galt med sponsormiddler vel? Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Og Høyre får jo også litt Ikke noe galt med sponsormiddler vel? Nei det er forsåvidt ikke noe galt med sponsormidler, MEN når sponsorene direkte påvirker politikken som skal føres så er det korrupsjon! Høyre får ikke litt de får mye...nå merker vi jo at de gir pengene tilbake til næringslivet, sponsorenen, gjennom skatteletter til de som allerede har mye, for mye! Og gjennom midlertidige arbeidsplasser som gjør det vanskeligere for ungdom og etablere seg i arbeidslivet, samt er med på å hold lønnsnivået nede!Synes du det er rettferdig? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Skal jeg fortelle deg noe... MIDLERTIDIGE arbeidsplasser GJØR det ENKLERE å etablere seg! Det gjør det ENKLERE å tjene noen kroner! Jeg synes det er rettferdig og bra. Også de som ikke er "rike" tjener på høyres politikk! Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Midlertidige arbeidsplasser er ikke noen annet enn enda en av Høyres gavepakker til nærigslivet! Midlertidige arbeidsplasser fører ikke til enklere etablering! Du kommer kanskje ut i arbeidslivet i 3-4 måneder, men hva er vel det....? En annen ting...hvorfor kan ikke folket få fast jobb i de stillingene som er tiltenkt midlertidig? Jo..nettopp fordi det ikke er lønnsomt for bedriftseierene! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jo det lønner seg for begge parter- Istedetfor at du går å henger på arbeidledighetstrygd og raner mennekser, kan du jobbe og tjene litt egne penger. I tillegg tjener næringslivet på at de kan ansette deg midlertidi hvis de ikke vet hvordan behovet for deg er. Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jo det lønner seg for begge parter- Istedetfor at du går å henger på arbeidledighetstrygd og raner mennekser, kan du jobbe og tjene litt egne penger. I tillegg tjener næringslivet på at de kan ansette deg midlertidi hvis de ikke vet hvordan behovet for deg er. Herregud da man....er du helt idiot! Hvordan kan du komme med en uttalelse som det? Mener du at mennesker som går på trygd er mindre verdt enn deg? Hadde egentlig tenk å holde dette for meg selv..men grunnet din utrolig barnselige og klønete uttalelser må jeg bare spørre...hvor gammel er du egentlig? Våkn opp å innse at verden du lever i ikke er lagt for at mennesker skal ha det bra..men for at noen, eliten, skal tjene penger på det! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har egentlig ikke så mye i mot usa, men politikken dems er elendig. war on terrorism blablabla, weapons of massdestruction blablabla osv. det blir litt fordomsfullt og si alle amerikanere er en gjeng med idioter. Amerikanere er jo mennesker de og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå