Gå til innhold

Hate USA tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er da fullt klar over at det er mye fint i USA, og det tror jeg de fleste USA-hatere er også. Men jeg hater systemet der borte, og det faktum at folk presterer å stemme inn idioter som Bush som president, wake up and smell the blood!

 

Det er dog ikke bare utenrikspolitikken som stinker, innenrikspolitikken ligner mer og mer på fascisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har jo bondevik som statshode her. Er alle i norge teite pga de stemte på han?

Folk i usa må lære seg å stemme på de riktige. Det er jo dritt mange som ikke gidder å stemme. Vettafaen

Bondevik fikk rundt 10%, ikke 49%, og mange i Norge er blåst politisk, at arbeidere presterer å stemme på FRP er vel godt nok bevis for det.Og nei, alle i USA er ikke teit. Men mange er for autoritetstro, både mannen i gata og intelektuelle.

 

I USA er det utrolig mange som ikke stemmer, tror det er rundt 50% som unlater å stemme. Om det er en slags protest, så fungerer det IKKE, Bush gir seg en lang blank F. Om det er pga manglende valgmuligheter bør de begynne å stemme på De Grønne.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
NEEI! slettet du RATM tråden? Derfor jeg ikke fikk postet i den altså? Jeg som hadde ramset opp en bråte med amerikanske grusomheter fra 1945 og frem til i dag, bare for å glede Seixon! :(

Ja. Og så? Tror du ikke jeg vet om Vietnam, Panama, Chile, osv, osv?

 

Beware... denne her kommer Seixon GARANTERT til å protestere på i en form ala dette:

 

"Det er sant at de støtter Israel med penger ja, men INGEN av disse pengene går til militære formål osv osv osv blah blah blah du er en idiot"

 

Det stemmer nok at USA pumper landet fullt med penger ja (noe forøvrig resten av verden OGSÅ gjør), men det er INGEN som har oversikt over hva Israel bruker pengene på, men at de bruker dem på det militære (ihvertfall store deler) er det INGEN tvil om!

 

USA støtter dem med penger, $3 milliarder i året. Disse pengene blir helt sikkert brukt på å kjøpe våpen. Fra... USA. Israel har alltid kjøpt fly, helikopter, etc, etc fra USA.

 

Jeg kan bruke samme argument som dere for Frankrike med Irak, noe mange av dere nekter å innrømme er et "forhold".

 

USA vetoer resolusjoner mot Israel først og fremst fordi de er urettferdige og ikke tvinger noen ting som helst på palestinere for å slutte terrorismen deres.

 

Johnsen, det eneste problem jeg har med negative ting mot USA er at de aller fleste av de brukt på dette forumet er helt usaklige og falske. Det er mange ting som er galt i USA i dag, akkurat som det er mange til feil i Norge i dag. Hvis du hadde sagt noe om de, så hadde du ikke hørt et motstridende argument fra meg. Hvis du hadde sagt at du vil at Bush skal tape i 2004, så hadde jeg sagt meg helt enig i dette.

Men, dine påstander og argument mot USA er nesten alltid helt usaklige og falske.

 

Det handler om å forholde seg til virkeligheten og ikke løpe i sporene til folk som Michael Moore som tjener penger på folk som deg som vil fore sitt hat for USA med hva som helst.

 

Ja, det sa jeg det, Moore tjener penger på deg.

 

Dere går rundt her og later som jeg nekter for at USA har gjort gale ting og sånn. Men, det har jeg ikke. Vietnam var en fiasko. De fleste Sør Amerikanske eventyr var tvilsomme.

 

Men dere fortsetter og fortsetter å late som jeg nekter for dette, sånn at dere kan plassere meg i en liten bås hvor det er enklere å skyte på meg.

 

 

Til slutt vil jeg bare si at nettopp denne tråden beviser usakligheten bak mye av de folkene som er på dette forumet.

 

HAT er usaklig og barnslig. Når man HATER noe, spesielt når ikke direkte berørt av vedkommende, så har man noen indre problemer som må kanskje tas til en psykolog.

 

HAT er farlig, og det er nettopp denne HATEN som bin Laden bruker til å drepe uskyldige folk. HAT er nettopp det organisasjoner som ANSWER prøver å bekjempe, selv om de nærmest støtter facisme, som når de har sagt i et pressebrev at de støtter "resistance" i Irak "unconditionally".

De vil altså at Saddam skal komme tilbake, og fortsette sin facistiske voldtekt av irakere.

Lenke til kommentar

ARGH! Hvordan funker dette nye quote greierne egentlig?

 

Ja. Og så? Tror du ikke jeg vet om Vietnam, Panama, Chile, osv, osv?

 

Jeg hadde i tillegg tatt med Guatemala, Venezuela, Nicaragua, Kurdistan, Colombia osv. Mye av grusomhetene som ble begått blir fremdeles begått. Ett merkelig fenomen er at når USA øker den økonomiske og militære bistanden til ett land, øker også grusomhetene og menneskerettighetsbruddene. Du kan lese om det i bl.a. "Makt og Terror" som består av taler og intervjuer av og med Noam Chomsky. Han har hentet informasjonen fra Edward Herman, sosialøkonom ved University of Pensylvania som undersøkte forholdet mellom amerikasnk bistand og trotur. En annen kilde er en undersøkelse som ble gjort av Lars Scoultz, spesialist på menneskerettigheter i Latin-Amerika, han påpekte en korrelasjon mellom amerikansk bistand og menneskerettighets brudd i Latin-Amerika.

 

USA støtter dem med penger, $3 milliarder i året. Disse pengene blir helt sikkert brukt på å kjøpe våpen. Fra... USA. Israel har alltid kjøpt fly, helikopter, etc, etc fra USA.

 

Og Israel følger USAS minste lille vink. Jeg vet ikke om jeg er helt enig, men dette intervjuet med Noam Chomsky er ganske interesant, det er blitt postet tidligere i denne tråden av Heraldo. Chomsky tar opp emnet hyppig i intervjuer og foredrag.

 

USA vetoer resolusjoner mot Israel først og fremst fordi de er urettferdige og ikke tvinger noen ting som helst på palestinere for å slutte terrorismen deres.

 

Eller kan det være en annen grunn? Selvfølgelig er det ikke grunnen. Palestinere flest ønsker fred, men Israel (eller skal vi si USA) skal absolutt bombe hjemmene deres og okkupere landet deres. jeg vet ikke hva du kaller det, jeg kaller det statsterrorisme.

 

Det er mange ting som er galt i USA i dag, akkurat som det er mange til feil i Norge i dag.

 

Personlig driter jeg litt i om amerikanerne må betale for sykehus eller ikke, om de får skattelette eller ikke. Det jeg bryr meg om er utenrikspolitikken deres som er riv ruskende syk. Men jeg må bry meg litt om forholdene innenriks også, de kan gi meg informasjon om hva privatisering fører til, hva markedsliberalisme fører til osv. Jeg vil også vite hvorfor amerikanere stemmer som de gjør og hvorfor rundt 50% avstår fra å stemme.

 

Det handler om å forholde seg til virkeligheten og ikke løpe i sporene til folk som Michael Moore som tjener penger på folk som deg som vil fore sitt hat for USA med hva som helst.

 

Men Moore hater ikke USA, han elsker USA men misliker Bush. Personlig synes jeg Dumme hvite menn var bra, BFC var bra, men den nye boken hans er ganske dårlig, i hvert fall så langt som jeg har kommet i den.

 

Dere går rundt her og later som jeg nekter for at USA har gjort gale ting og sånn. Men, det har jeg ikke. Vietnam var en fiasko. De fleste Sør Amerikanske eventyr var tvilsomme.

 

Vietnam krigen var ikke en fiasko, det var en massakre og burde aldri skjedd. Omtrent alt USA foretar seg i Sør Amerika er MER enn tvilsomme.

 

HAT er nettopp det organisasjoner som ANSWER prøver å bekjempe, selv om de nærmest støtter facisme, som når de har sagt i et pressebrev at de støtter "resistance" i Irak "unconditionally".

 

Det gjør da jeg også. All motstandskamp er fin motstandskamp. Hva har motstandskamp med fascisme å gjøre? Okkupasjonen til USA er nærmere fascisme enn motstandskampen mot okkupasjonen. At ANSWER støtter motstandskamp har ikke noe med at de ønsker Saddam tilbake igjen, men at de vil at det Irakiske folket skal få bestemme SELV. Men det vil ikke USA, for da vil Shia-muslimene få makt, og da vil de gjøre noe i forhold til Tyrkia-Kurdistan, og da blir Tyrkia sint og det vil ikke USA ha noe av, da Tyrkia er en flott alliert de kan ha militærbaser i.

Lenke til kommentar

Er det meningen at USA skal ha like mye kontroll og interesse av styring av Irak som dem har av Afganistan?

 

Stadig flere afghanske bønder går i gang med å dyrke planten, fordi opiumsvalmuen gir dem mye høyere inntekter enn noen annen form for avling. For fire år siden ble det dyrket slike valmuer i 18 av Afghanistans 32 provinser, nå er tallet oppe i 28, blir det sagt.

 

Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=82866

Lenke til kommentar

USA suger, her i norge kommer ambulansen og redder deg om du ligger halvdø på forauet og det koster deg ikke en krone men i usa må du ha forsikring og det er ikke den som er best kandidat(ville ha gjort mest nytte for landet)som blir president men den som er mest berømt (tenker på Arnold) og har mest penger til en kapanje som vinner valget der

 

og her i europa lager vi 1,3l biler som nesten ikke bruker disel/bensi imens der borte har dei 20l motorer som nesten er ment for og lage mest CO2 og ødlege landet

 

DETTE KALLER JEG KAPITALISME!!

 

USA som skal vere verdens mest frie land i verden. LOL (CNN får ikke låv til og sei om USA sine tap i ein krig) LOEL(Laufing Out Even Loder)

norge er 1000 ganger bedre(og friere)

 

er vilig til og betale masse skatt og få gratis sjukehus, en regjering som ikke blir valgt på grunn av hvor mangen penger dei har og om hvor mangen filmer du har spelt inn,og ett rent miljø, og en statsminister som ikke går til krig 2 ganger på 2år

for og vinne publeritet,og som klager på alle andre som har nucks, DERE HAR MEST I HELE VERDEN!!!!

 

Hadde gid alt eg eigde for og bi kvitt den pesten også kalt USA!

 

 

DIE AMERIKA!!!!!!!!!!!!!!!! :(:(:(:(:(:(:(

Lenke til kommentar

Jøss, det var da voldsomt. Men CNN kan si hva de vil om USA sine tap, men de gjør det ikke. Man har tale- og pressefrihet i USA. Og i teorien skal du bli hentet av ambulanse om de er døende på fortauet, selv om det ikke alltid skjer fordi de private sykehusene ikke tjener noe særlig på det, og de offentlige er full.

Lenke til kommentar

USA ER DET ALLE BESTE LANDET!

Ambulansen henter deg hvis du er døende... Men alle vttugge mennesker har tegnet assuranse.

 

JEG som person har en bil der borte. den har en motor på 4,2 liter. Men jeg vil gjerne nevne at ingen kjøper 92 okton hos jet i Norge, mens i US er 93 oktan det aller høyeste du får kjøpt over det forrunrenser for mye sier de....

 

Bush har vært flink som president.

 

 

GOD BLESS AMERICA!!!!

Lenke til kommentar
JEG som person har en bil der borte. den har en motor på 4,2 liter. Men jeg vil gjerne nevne at ingen kjøper 92 okton hos jet i Norge, mens i US er 93 oktan det aller høyeste du får kjøpt over det forurenser for mye sier de....

 

 

 

jeg har en atomdreven bil i røver-staten, men her brukes det noe mindre forurensende drivstoff.

Lenke til kommentar
Hva pokker skal du med en 4.2l motor?

There's no substitute for cubic inches :cool:

(Sier han som kjører en 1,3 l *grin* )

Jepp, min Micra er 988 cc og jeg synes det er kjempekult å kjøre den. Den bruker under 0,5 på milen. Den er kjemperask også. Jeg ligger alltid først i køen ;)

Neida, jeg har ikke noe problemer med å følge med trafikken og kjører som regel forbi et par søte damer på vei til jobb som tror akselerasjon er farlig.

Lenke til kommentar
hææ? Kjøreglede? Jeg koser meg når jeg kjører think på jobb :-) Corsan til muttern er god å kjøre, den har vel en 1.2l motor, fattern sin C5 er også god å kjøre, aner ikke volum på den, sikkert for mye.

Hvor langt kan du kjøre med en Think egentlig? Du bor i Bergen sant? Kan jeg få spørre hvor du bor ca. og hvor du jobber? Må den lade lenge? Har de ikke sluttet å produsere dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...