Gå til innhold

Hate USA tråden

Anbefalte innlegg

Adawen: men jeg er enig med deg.. det virker som amerikanere er veldig paranoide av seg, spesielt etter 9/11. Tror Bush utnyttet dette faktum når han gikk til krigserklæring mot Iraq. Da var det ikke måte på hvor farlig Saddam var, og de malte bildet av et Iraq nærmest fylt til randen med MØV. Og når kongressen og det amerikanske folk fortsatt hadde 9/11 ferskt i tankene var det ikke så vanskelig å få støtte.

Spørsmålet er nå om amerikanerne føler seg lurt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og for seg er det ikke en selvmotsigelse å være både naiv og paranoid, bare man ikke er det overfor samme person eller instans.

Den som er paranoid vil vel når han/hun endelig treffer noen han/hun føler han/hun kan stole på, ta en velfortjent hvil og legge skepsisen litt langt vekk.

Likeledes vil den naive av smertelig erfaring være i overkant skeptisk til de han/hun ikke føler han/hun kan stole på.

Lenke til kommentar
I og for seg er det ikke en selvmotsigelse å være både naiv og paranoid, bare man ikke er det overfor samme person eller instans.

Den som er paranoid vil vel når han/hun endelig treffer noen han/hun føler han/hun kan stole på, ta en velfortjent hvil og legge skepsisen litt langt vekk.

Likeledes vil den naive av smertelig erfaring være i overkant skeptisk til de han/hun ikke føler han/hun kan stole på.

Farlig kombinasjon.

God helg! :xmas:

Lenke til kommentar
Nei, vaktene i der vi bor i Florida er nesten utelukket sorte.

EDIT: Altså er de hvite undertrykket i yrket som vakt.

Du vet akkurat like godt som meg/oss hvor utrolig lite dette har med saken å gjøre. Er det faktisk mulig å i det hele tatt prøve å bruke det som argument? Jeg har fra nå av mistet all tro på din debatteknikk... nei vent... du HAR ingen debatteknikk.

Lenke til kommentar

greit, det er mulig. Rart at inspektøren på skolen mente jeg argumentere så bra og saklig da... Hehehe...

De sorte i USA som kan engelsk, KAN, ikke bare forstår, har akkurat like gode sjanser som de hvite til å få toppjobber i USA. Se på Alamo National, snart Anaco eller noe,s toppledelse. Der er det flere negere enn hvite.

Lenke til kommentar
ofte har hvite toppjobber.

Mange av negrene i USA snakker dårlig engelsk, en del har ikke samme utdannelse som en del hvite. Hvorfor har de ikke samme utdannelse? Jo, muligens har de dårligere karaktere.,... Hvorfor har de det da? Hmm..

Muligens fordi de går på de dårligste skolene, og hvorfor gjør de det da? Muligens fordi de ikke har råd til fancy privatskoler. Og hvorfor har de ikke det da? Muligens fordi foreldrene deres er underbetalte? Og hvorfor er foreldrene underbetalte? Muligens fordi deres hvite sjefere utnytter de for alt de er verdt og betaler de minstelønn.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Sånt gjør meg sliten. De sorte tjener stort sett godt, hvis de kan prate.

Du vet hva det ar ejg skulle frem til, men av frykt for nye prosenter, lar jeg vær å skrive det. Dersom de sorte jobber godt mens de studerer, da kan de også få gode jobber. Dersom de ikke gidder å jobbe, hvilket jeg husker var et vanlig syn da jeg bodde i USA, da får de dårlige karakterer. Jeg gikk på privatskole, men det hjelper ikke om man ikke gjør noe for det. Du tror at man på en privatskole betaler for karakterene du...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...