PlatinumFlyer Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Boligområdet som en kjent nordmann har grunnlagt der, inn dit må man vise legitimasjon. For å gå på den lokale mallen eller på den offentlige havnen kan du selvsagt gå fritt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hva med andre internasjonale selskaper som driver med lignende virksomhet som McD, Cola osv ? Hva med Irak som har gasset evig mange kurdere ? Hva hvis oslo hadde blitt tatt av noen terrorister som man kunne spore tilbake til et land (afghanistan) ? Det virker som folk hater USA bare for å hate USA. Det er en enorm dobbeltmoral som er ute og går her. Er spent på hvilket system trådstarter sitter på forresten... Når jeg kjøper meg en hamburger på McD så går jeg der for å kjøpe en matbit, ikke for å involvere meg i et politisk spindelvev Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Olsen, vet du noe om Vero Beach? Amerika har sørget for at norge er Norge mer enn en gang. Vi må lære av USA. USA er fremtiden (olsen, les: Framtida! )USA har teknologien. USA har ALT. USA ER alt! MY GOD BLESS AMERICA! Sikkert derfor at dem har så dårlig gjeld og at Norge blir rangert_over_usa når man snakker om verdens beste land og bo i. Kunne fint bodd i USA men trives bedre i Norge, tryggere er det og. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Kunne fint bodd i USA men trives bedre i Norge, tryggere er det og. Jeg hadde aldri fungert i USA tror jeg. Folk er alt for naive, paranoide, egoistiske, patriotiske.. osv osv.. (fins unntak, tho - men det er desverre alt for få av dem) Canada derimot, trivelig gjeng. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Det virker som folk hater USA bare for å hate USA. Det er en enorm dobbeltmoral som er ute og går her. Er spent på hvilket system trådstarter sitter på forresten... Heh, tror han har forklart at innlegget hans var ironisk ment rundt 30 ganger i denne tråden. Endret 19. desember 2003 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Folk er alt for naive, paranoide, egoistiske, patriotiske.. osv osv.. (fins unntak, tho - men det er desverre alt for få av dem) Nok et eksempel på at visse fordommer er det like greit å holde for seg selv istedet for å forsøple politikk med de? Litt vanskelig å holde et høyt nivå her når selv moderatorer sklir ut. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Folk er alt for naive, paranoide, egoistiske, patriotiske.. osv osv.. (fins unntak, tho - men det er desverre alt for få av dem) Nok et eksempel på at visse fordommer er det like greit å holde for seg selv istedet for å forsøple politikk med de? Litt vanskelig å holde et høyt nivå her når selv moderatorer sklir ut. ..så fordi jeg er moderator, så skal ikke jeg kunne uttale meg? Tenk om jeg snakker av egne erfaringer? Er det greit da? Jeg bare lurer.. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 hmm.. har ikke orket å lese gjennom alle trådene, men hvis det var ironi så bør trådstarter gå tilbake noen år (eller fram for denslags tid) og repetere det som står i norskboken under ironi... God jul alle sammen, enten dere er pro eller anti USA. Husk at vi alle er mennesker uansett rase, religion og nasjonalitet Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 ..så fordi jeg er moderator, så skal ikke jeg kunne uttale meg? Tenk om jeg snakker av egne erfaringer? Er det greit da? Jeg bare lurer.. Hvis du snakker ut fra egen erfaring så syntes jeg du skal si hva du baserer det på. Hvis du f.eks. har reist igjennom USA fra kyst til kyst og snakket med masse amerikanere, eller bodd der borte et år eller noe slikt, så bør du nevne det i innlegget ditt.. så slepper du å få svar av typen det du fikk av meg. Ellers er det litt absurd at jeg skriver dette til en moderator. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 ..så fordi jeg er moderator, så skal ikke jeg kunne uttale meg? Tenk om jeg snakker av egne erfaringer? Er det greit da? Jeg bare lurer.. Hvis du snakker ut fra egen erfaring så syntes jeg du skal si hva du baserer det på. Hvis du f.eks. har reist igjennom USA fra kyst til kyst og snakket med masse amerikanere, eller bodd der borte et år eller noe slikt, så bør du nevne det i innlegget ditt.. så slepper du å få svar av typen det du fikk av meg. Ellers er det litt absurd at jeg skriver dette til en moderator. Absurd? Why? Fordi jeg ikke er en typisk mønster-moderator som følger alle reglene til punkt og prikke? *undre* Anyway - jeg baserer mine utsagn på slekta og venner fra USA. Er vi ferdige nå? Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 vi er i ett fritt land nå, ikke USA. hva mener du med dette? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Anyway - jeg baserer mine utsagn på slekta og venner fra USA. Fra unntakene da regner jeg med? Interessant... Patriotiske hadde jeg en viss aning om fra før, men at amerikanere generelt er mer egoistiske, paranoide og naive enn nordmenn f.eks. visste jeg ikke? Hva kommer det av? I bowling for Columbine så er jo Micheal Moores argument at media er med å spre frykt, og da sikkert også paranoia, og da spesielt mot fargede. Men er ikke det litt spesielt.. jeg mener å være både paranoid og samtidig veldig naiv? Lenke til kommentar
adawen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Fra unntakene da regner jeg med? Interessant... Patriotiske hadde jeg en viss aning om fra før, men at amerikanere generelt er mer egoistiske, paranoide og naive enn nordmenn f.eks. visste jeg ikke? Hva kommer det av? I bowling for Columbine så er jo Micheal Moores argument at media er med å spre frykt, og da sikkert også paranoia, og da spesielt mot fargede. Men er ikke det litt spesielt.. jeg mener å være både paranoid og samtidig veldig naiv? Nei, slekta mi der borte er like pussige, de. Og nei, amerikanere er ikke alene om å være [alt mulig], men nå var det vel gjerne USA som var tema. Dessuten, hvem sa alt alle var alt på en gang?! Og media i USA er jo et kapittel for seg selv.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Er spent på hvilket system trådstarter sitter på forresten... Bare å sjekke profilen min det. hvis det var ironi så bør trådstarter gå tilbake noen år (eller fram for denslags tid) og repetere det som står i norskboken under ironi... Siden de fleste som leser her skjønte det så gidder jeg ikke. AMD-guru #1 Skrevet 19/12/2003 : 18:54 QUOTE (Dikky @ 27/10/2003 : 04:43) vi er i ett fritt land nå, ikke USA. hva mener du med dette? Jepp Dikky, å menår du ? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Dessuten, hvem sa alt alle var alt på en gang?! Vel, når man generaliserer så er det vel en fordel å snakke om flertallet? Den gjennomsnittlige amerikaner. Er den gjennomsnittlige amerikaner paranoid eller naiv? Kan ikke være begge deler. Eller er han ingen av dem kanskje? Lenke til kommentar
adawen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Dessuten, hvem sa alt alle var alt på en gang?! Vel, når man generaliserer så er det vel en fordel å snakke om flertallet? Den gjennomsnittlige amerikaner. Er den gjennomsnittlige amerikaner paranoid eller naiv? Kan ikke være begge deler. Eller er han ingen av dem kanskje? Nå er du bare vrang. Og jeg begynner å bli lei av å svare vrangt tilbake. Mitt inntrykk (mrk. mitt!) - er at mange amerikanere er både paranoide og naive. Nothing more - nothing less.. Så du kan jo mene akkurat hva du vil om hva de er eller ikke er.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) synes det blir litt rart å basere seg på at alle amerikanere både er paranoide og naive... blir FOR dumt.. særlig da det finnes utrolig mange amerikanere Endret 19. desember 2003 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Mitt inntrykk (mrk. mitt!) - er at mange amerikanere er både paranoide og naive. Nothing more - nothing less.. "Hvem sier at alle er alt på engang?" quote adawen For det første så var det ikke alle, flesteparten.. gjennomsnittet.. for det andre; ikke alt på engang, paranoid og naiv på engang.. Du sier nå at du mener mange er både paranoid og naiv? Eller at mange er paranoid (dog ikke flertallet) og mange er naive (dog ikke flertallet)? Er ikke noe revolusjonerende at noen er paranoid og noen naive, det er mange nordmenn også det. Men derimot at flertallet er det er en ny tanke for meg. Og ja, jeg er en kverulant, og jeg skal stoppe nå. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Fragletrollet: Er det meg du snakker til nå? Du må gjerne insinuere at jeg mener det, men det er kun et inntrykk jeg sitter med. Jeg sa heller ikke at ALLE var det. Slutt å legg ord i munnen på meg. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Og ja, jeg er en kverulant, og jeg skal stoppe nå. Join the club. Er vel ikke langt fra en warn-level-økning selv her, tror jeg.. Edit: hm.. når jeg tenker meg om, jeg får vel ikke no økning av no slag, jeg får vel bare en meget sviende smekk.. Endret 19. desember 2003 av adawen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå