Thlom Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Joda, man har da "økonomisk frihet" må vite. Hva nå enn det betyr Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Noen visdomsord fra Albert Einstein: It is horrifying to realize that the poison of militarism and imperialism threatens to bring undesirable changes in the political attitude of the United States….What we see at work is not an expression of the sentiments of the American people; rather, it reflects the will of a powerful minority which uses its economic power to control the organs of political life. Einstein on Peace, p. 343 Peace cannot be achieved through violence, it can only be attained through understanding. (Words of Wisdom from Albert Einstein) I came to America because of the great, great freedom which I heard existed in this country. I made a mistake in selecting America as a land of freedom, a mistake I cannot repair in the balance of my lifetime. (Albert Einstein Quotes) Det finnes flere visdomsord fra Einstein ang. demokrati osv.. tenkte disse passet bra i denne tråden Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hvorfor krige og hate hverandre når man kan være venner?: LOL Lenke til kommentar
levlex Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hvorfor krige og hate hverandre når man kan være venner?: LOL Tidig at det der kan bli en realitet. Hva sier dere? Kanksje Saddam heller fortjener litt kokos istedenfor krigsrett og dødsdom? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvis folk skal boikotte USA så får de store problemer... Som trådstarter : Er sikker på at den datamaskinen du har er både tegnet i USA, produsert av amerikanske firmaer (selv om den kanskje er laget i taiway) osv.... Hadde det ikke vært for USA så hadde du hett enten Holger Schmidt og vært ren arisk eller så hadde du vært en utsultet arbeider ved navn Vladmir, og byen du hadde bodd i hadde sikkert hatt navnet Gorbachovgrad eller noe i den duren Syntes folk er så jævlig utakknemlige ovenfor USA.. Tenk på alle som hadde sultet ihjel hvis emigrasjonen til USA ikke hadde skjedd? Skjerpings Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Hvis folk skal boikotte USA så får de store problemer... mener du at det ikke finnes alternativer til produktene? Gjelder boikott alle amerikanske selskaper eller er den begrenset utfra visse kriterier? eksempel på begge typer: http://www.klp.no/media/webklp.nsf/luphtml...te%5E%5E_z.html http://www.frp.sinnsyk.net/artikler/visart...p?artikkelID=25 Hadde det ikke vært for USA så hadde du hett enten Holger Schmidt og vært ren arisk eller så hadde du vært en utsultet arbeider ved navn Vladmir, og byen du hadde bodd i hadde sikkert hatt navnet Gorbachovgrad eller noe i den duren ren spekulasjon, samtidig er dette satt inn i et altfor snevert historisk perspektiv. Syntes folk er så jævlig utakknemlige ovenfor USA.. Tenk på alle som hadde sultet ihjel hvis emigrasjonen til USA ikke hadde skjedd? Skjerpings ? og det skal man "takke" usa for? eller kanskje de innfødte på det amerikanske kontinentet for at det var så "lett" å slakte de og overta landet deres? Endret 19. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det blir teit å dra inn ting som har skjedd i gamledager. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Hvis folk skal boikotte USA så får de store problemer... mener du at det ikke finnes alternativer til produktene? Gjelder boikott alle amerikanske selskaper eller er den begrenset utfra visse kriterier? Og alternativet til prosessoren i pc'en du skriver dette på er ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Og alternativet til prosessoren i pc'en du skriver dette på er ? siden du lurer så veldig på det: i dag: http://www.via.com.tw/en/Products/prodindex.jsp i morgen: http://www.theinquirer.net/?article=13135 samtidig som du quoter større deler enn kun spørsmålet om alternativer, sier du ingenting om kriterierene for en eventuell boikott. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) samtidig som du quoter større deler enn kun spørsmålet om alternativer, sier du ingenting om kriterierene for en eventuell boikott. Tror nok det var en annen som nevnte boikott. Edit: Apropos linkene du henviser til; hva hadde PC'envært uten Via. Endret 19. desember 2003 av el-asso Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 har selv hatt gleden av å kjøre en via (tror det var C 900mhz). flott til kontorapps, nett osv. elendig til audio/video koding Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Sikkert bra det. Poenget er at vi har USA å "takke" for mye av det vi bruker til daglig og at mange tilsynelatende USA-hatere ikke bryr seg gjennom praktisk handling dersom det går ut over egen bekvemmelighet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 At jeg hater USA betyr ikke at jeg ønsker at hele landet skal tilintetgjøres. Men jeg mener en kirurgisk presis boikott av f.eks. Coca Cola (dreper fagforeningsledere i Colombia) eller Esso (støtter Bush med masse spenn og er en kynisk og ond oljeprodusent) ville kunne vist hva forbrukere faktisk mener om det de gjør. At en slik boikott også kunne ha vist Bush & Co hva forbrukere mener om utenrikspolitikken de fører, er helt klart. Men en artig biting: De fleste datakomponenter, som mikroprosessoren, nettverk/internett er utviklet av offentlige og/eller i praksis offentlige institusjoner som Pentagon, At&T (som ikke hadde noe konkuranse på 50-60 tallet), Universiteter etc. Dette viser at det ikke er konkuranse som fører til utvikling og fremskritt, men innsats satsning. (Det skal dog sies at USA konkurerte med Sovjet på den tiden, hvordan det virket inn er ikke godt å si). Det er få ting jeg boikotter. Jeg kjøper ikke Florida Juice, jeg spiser ikke på McD, jeg fyller ikke på Esso og jeg kjøper ikke skiver med brukersperre. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Juicen fra Florida er jo markeds beste.. Hvorfor importerer meierines appelsiner fra Florida da? NORDMENN! KJØP MER HOS ESSO; MER JUICE FRA FLORIDA OG SPIS DERE METTE HOS McD! Vi må veie opp for Olsens boikott! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg kjøper ikke Florida juice fordi appelsinene er plukket av underbetalte kuede fattige, mexicanere som lever under slavelignende forhold. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Pøh, det er en appelsinplantasje like ved der vi bor i Vero Beach. Arbeiderne har rene klær og ser glade ut! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Pøh, det er en appelsinplantasje like ved der vi bor i Vero Beach. Arbeiderne har rene klær og ser glade ut! jaha, sikker på at den plantasjen er representativ, iom at den ligger i rikmannsstrøket ditt? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Joachim. Kan du forklare meg hvorfor du er så amerikafrelst? Bare lurer... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Olsen, vet du noe om Vero Beach? Amerika har sørget for at norge er Norge mer enn en gang. Vi må lære av USA. USA er fremtiden (olsen, les: Framtida! )USA har teknologien. USA har ALT. USA ER alt! MY GOD BLESS AMERICA! Endret 19. desember 2003 av JoachimR Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg vet ikke en dritt om Vero Beach, men jeg vet at du bor i ett rikmannsstrøk, hvor man må vise llegg for å komme inn i gata. Det siste innlegget ditt skremte meg litt forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå