Gå til innhold

Hate USA tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen visdomsord fra Albert Einstein:

It is horrifying to realize that the poison of militarism and imperialism threatens to bring undesirable changes in the political attitude of the United States….What we see at work is not an expression of the sentiments of the American people; rather, it reflects the will of a powerful minority which uses its economic power to control the organs of political life. Einstein on Peace, p. 343

Peace cannot be achieved through violence, it can only be attained through understanding. (Words of Wisdom from Albert Einstein)

I came to America because of the great, great freedom which I heard existed in this country. I made a mistake in selecting America as a land of freedom, a mistake I cannot repair in the balance of my lifetime. (Albert Einstein Quotes)

Det finnes flere visdomsord fra Einstein ang. demokrati osv.. tenkte disse passet bra i denne tråden ;)

Lenke til kommentar

Hvis folk skal boikotte USA så får de store problemer... Som trådstarter : Er sikker på at den datamaskinen du har er både tegnet i USA, produsert av amerikanske firmaer (selv om den kanskje er laget i taiway) osv....

Hadde det ikke vært for USA så hadde du hett enten Holger Schmidt og vært ren arisk eller så hadde du vært en utsultet arbeider ved navn Vladmir, og byen du hadde bodd i hadde sikkert hatt navnet Gorbachovgrad eller noe i den duren

Syntes folk er så jævlig utakknemlige ovenfor USA.. Tenk på alle som hadde sultet ihjel hvis emigrasjonen til USA ikke hadde skjedd?

Skjerpings

Lenke til kommentar
Hvis folk skal boikotte USA så får de store problemer...

mener du at det ikke finnes alternativer til produktene? Gjelder boikott alle amerikanske selskaper eller er den begrenset utfra visse kriterier?

eksempel på begge typer:

http://www.klp.no/media/webklp.nsf/luphtml...te%5E%5E_z.html

http://www.frp.sinnsyk.net/artikler/visart...p?artikkelID=25

Hadde det ikke vært for USA så hadde du hett enten Holger Schmidt og vært ren arisk eller så hadde du vært en utsultet arbeider ved navn Vladmir, og byen du hadde bodd i hadde sikkert hatt navnet Gorbachovgrad eller noe i den duren

ren spekulasjon, samtidig er dette satt inn i et altfor snevert historisk perspektiv.

Syntes folk er så jævlig utakknemlige ovenfor USA.. Tenk på alle som hadde sultet ihjel hvis emigrasjonen til USA ikke hadde skjedd?

Skjerpings

? og det skal man "takke" usa for? eller kanskje de innfødte på det amerikanske kontinentet for at det var så "lett" å slakte de og overta landet deres?

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
Hvis folk skal boikotte USA så får de store problemer...

mener du at det ikke finnes alternativer til produktene? Gjelder boikott alle amerikanske selskaper eller er den begrenset utfra visse kriterier?

Og alternativet til prosessoren i pc'en du skriver dette på er ?

Lenke til kommentar
samtidig som du quoter større deler enn kun spørsmålet om alternativer, sier du ingenting om kriterierene for en eventuell boikott.

Tror nok det var en annen som nevnte boikott.

Edit:

Apropos linkene du henviser til; hva hadde PC'envært uten Via.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

At jeg hater USA betyr ikke at jeg ønsker at hele landet skal tilintetgjøres. Men jeg mener en kirurgisk presis boikott av f.eks. Coca Cola (dreper fagforeningsledere i Colombia) eller Esso (støtter Bush med masse spenn og er en kynisk og ond oljeprodusent) ville kunne vist hva forbrukere faktisk mener om det de gjør. At en slik boikott også kunne ha vist Bush & Co hva forbrukere mener om utenrikspolitikken de fører, er helt klart.

Men en artig biting: De fleste datakomponenter, som mikroprosessoren, nettverk/internett er utviklet av offentlige og/eller i praksis offentlige institusjoner som Pentagon, At&T (som ikke hadde noe konkuranse på 50-60 tallet), Universiteter etc. Dette viser at det ikke er konkuranse som fører til utvikling og fremskritt, men innsats satsning. (Det skal dog sies at USA konkurerte med Sovjet på den tiden, hvordan det virket inn er ikke godt å si).

Det er få ting jeg boikotter. Jeg kjøper ikke Florida Juice, jeg spiser ikke på McD, jeg fyller ikke på Esso og jeg kjøper ikke skiver med brukersperre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...