Gå til innhold

Hate USA tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Umm, hvorfor er bensin så dyrt i Irak?

Er det det? Ikke sist jeg hørte... Langt billigere enn nesten hvor som helst i verden...

Det er for tiden kanskje litt dårlig tilførsel av bensin til landet, men likevel har jeg hørt at prisen på bensin er iallfall under $0,50... dvs. 85 øre per liter...

Lenke til kommentar

Dette er tråden for dere som hater Irak. Ikke dere pingle-hatere som nøyer dere med å kritisere Saddam, men dere som hater alt Irakisk og tar konsekvensen av det gjennom praktisk handling.

Dette er tråden for deg som synes at den diktaturiske søppelhaugen som kalles Irak er årsak til alt som er galt i verden. Du har for lengst sluttet å spise kebab, du får brekninger når du ser en irakisk ting, du ser aldri en irakisk film på kino eller et irakisk tv program. Du kunne aldri tenke deg å kjøpe et produkt fra Irak, produkter som alle er resultatet av det mest diktatur styrte og råtne system i verden.

Jeg så denne tråden, og bestemte meg for å skifte ut litt ord. Har den nå blitt rasistisk?! Jeg mener, jeg har absolutt ingenting imot Irakere, teksten er kun omskrevet for å sette ting litt på spissen.

Jeg mener, til dere som startet den andre tråden, SKJERP DERE!!!

herregud, dette er et forum, men dere henger ut et helt LAND FFS!? synes noen bør få seg en fin ferie fra forumet as....

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
Dette er tråden for dere som hater Irak. Ikke dere pingle-hatere som nøyer dere med å kritisere Saddam, men dere som hater alt Irakisk og tar konsekvensen av det gjennom praktisk handling.

Dette er tråden for deg som synes at den diktaturiske søppelhaugen som kalles Irak er årsak til alt som er galt i verden. Du har for lengst sluttet å spise kebab, du får brekninger når du ser en irakisk ting, du ser aldri en irakisk film på kino eller et irakisk tv program. Du kunne aldri tenke deg å kjøpe et produkt fra Irak, produkter som alle er resultatet av det mest diktatur styrte og råtne system i verden.

Jeg så denne tråden,  og bestemte meg for å skifte ut litt ord. Har den nå blitt rasistisk?! Jeg mener, jeg har absolutt ingenting imot Irakere, teksten er kun omskrevet for å sette ting litt på spissen.

Jeg mener, til dere som startet den andre tråden, SKJERP DERE!!!

herregud, dette er et forum, men dere henger ut et helt LAND FFS!? synes noen bør få seg en fin ferie fra forumet as....

Hmmm.... Hvilket land er det vi henger ut? Trodde dette var hate USA tråden? Kan godt hate Irak også, men hva er det du mener?

Endret av trn100
Lenke til kommentar

hmm, leste de første 4 sidene og la merke til at det er ikke så godt opplyste folk som er i dette forumet.

1) "rase" er et difust ord, det er et ord som skille mennesker, oftest er det gjort basert på hudfarge, geografi og relgion, men alle personer som har noe felles kan bli "kalt" en rase. Du kan si at alle som liker pizza er en egen rase.

2) Det var noen som nevnte at DNA hadde noe med arten "homo sapins sapines" (dagens mennesker) og aper får å vise at siden den aler største delen av vært arvemarial er likt, derfor ser vi ganske like ut. Mennesker deler caq 95% av arvematrialet med ris.

3) Å si at du hater amerikanere, er greit nok. MEN det viser at du ikke klarer å skille to ting fra hverandre. Det er det samme om jeg skulle si at jeg hatet israelere på grunn av det de gjør mot palestinerene. Det jeg hater er de israelske retningslinjene ovenfor palestinerene.

4) Jeg er lei av å høre at amerikanerene er dumme som brød. De er faktisk ikke det. USA er det landet som har modtatt flest nobel priser. Det er det landet som er ledende inne mange deler i vårt liv. Det gjelder alt fra klær til det vi tror er erkenorsk.Eks Freia er eid av et amerikansk selvskap hvis jeg ikke tar feil.

5) Jeg er helt enig i at denne amerikaske regjeringen ikke har vært flink til å bruke den enorme militære, men mest økonomiske makten til å gjøre denne verden et bedre sted å bo. Jeg synes det er rart at et ganske normalt folk kan velge en slik unormal statsminister. Dette er selfølgelig ikke bare noe USA har gjort, men også Italia. Men å si at jeg hater amerikanere er litt for drøyt.

6) God jul alle sammen! :xmas:

Lenke til kommentar

Enig i de tre første, den fjerde skal jeg ikke gå inn på, men den femte derimot. Den store forskjellen på USA og Italia er at i USA er media helt fri, de kan skrive hva pokker de vil, det er flere forskjellige mennesker som eier media osv. selv om det er svært få personer som eier mesteparten av media. I Italia derimot, eier Berlusconi over 90% av all media om jeg ikke tar helt feil, han sensurerer for ett godt ord, og bruker all den media han har kontroll over som sin egen reklame kanal.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg ville kalle USA et media fritt land. Den største nyhets gruppen så er G.W bush sin fetter leder og eier 51 % av selskapet, de har kalaler som FOX, National Geografik ++ Det er ogsp slik at regjeringen har inført begrensinger for media, folk får ikke filme døde soldater før begravelses serominen. Og som du sikkert vet så hadde ingen reporere frie tøyler i Iraq. Dette gjelder spesjelt TV industeien, det gjeldre i mye mindre grad aviser, og radio. Ja, det stemmer at Berlusconi eier 90% av media i Italia.

Det jeg prøvde å si var at det er ikke bare amerikaner som klarer å velge heller kontroversielle statsministre/presidenter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Er ikke helt sikker på om jeg ville kalle USA et media fritt land. Den største nyhets gruppen så er G.W bush sin fetter leder og eier 51 % av selskapet, de har kalaler som FOX, National Geografik ++

Og dette hørte du via hvem?

Kan godt være sant, men ville likt å se noen kilder...

Murdoch familien eier 30% av News Corporation, som eier FOX.

Vet ikke om det var de du prøvde å sikte til, og jeg vet ikke om at noen i Murdoch familien er en fetter til Bush...

Tror nok du må sjekke kildene dine en gang til...

USA er et media-fritt land.

Alle de store TV-nettverkene er delt opp på forskjellige eiere. Ingen eier f.eks. to nettverkskanaler.

ABC: Disney

NBC: General Electric

CBS: Viacom

FOX: News Corporation

CNN: AOL/Time Warner

Andre enheter som har med nyhetsbildet å gjøre:

CNBC, MSNBC: General Electric & Microsoft

Headline News, TIME, Life, People: AOL/Time Warner

CBS Radio: Viacom

US Weekly, ABC Radio: Disney

Comedy Central: AT&T

FOX News, National Geographic, NY Post: News Corporation

Ja...

Dvs. at eierene av media i USA er ganske godt fordelt...

Dvs. et media-fritt land.

Faktaene beviser det.

;)

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...