Gå til innhold

Hate USA tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Ah, VG...

Fra menyen på venstre finner vi en god løgn, av ingen andre en Roy Freddy Andersen...

Gir opp jakten på ulovlige våpen i Irak

Av ROY FREDDY ANDERSEN

NEW YORK (VG) De kom for å finne Iraks kjemiske og biologiske våpen - våpnene som utgjorde grunnen til at USA gikk til krig. Nå gir den første gruppen med eksperter opp og reiser hjem.

Ah, propaganda virker så uskyldig.

Det er for jævlig å høre om slikt ass... Skal volden ingen ende ta?
Nei, dette var jo hverdagen til irakere. Håper at man får slettet disse grusomme menneskene som drev med dette.
Lenke til kommentar
Når jeg tok han på sengen med den, så innrømmet han selvfølgelig ingenting.

Akkurat som deg med andre ord? :roll:

Kom med et eksempel, ellers ryk og reis.

Les gjennom trådene Seixon, det har hendt flere ganger at du ikke svarer/svarer bare noe av det noen spør deg om.. Du vet vel best selv om det er bevisst eller ubevisst..

Endret av lodott
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ehm, det er noe helt annet.

Johnsen sa "USA sulter ihjel Nord Korea" og jeg kom med fakta som moste dette ned i bakken.

Han spurte meg ikke om noe, jeg spurte ikke han om noe. Han la frem en påstand og jeg ødela den helt.

Om jeg ikke gidder å svare på teite spørsmål er det en helt annen sak.

Hvis jeg blir "tatt på sengen" sier jeg, ooops, jeg tok feil. Det har jeg gjort flere ganger her. Den siste gangen jeg husker at dette skjedde var når ibrotha sjekket statistikk for mord i USA mer grundig og nøyaktig enn jeg gjorde, og jeg innrømmet at jeg ikke hadde undersøkt grundig nok i den kilden.

Hvis du vil fortsatt henvise meg til et eksempel, ville jeg gjerne likt å kommentere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tror jeg gav noen tall tidligere her om hvor mye USA har bidratt til Nord Korea.

Powell har sagt at de skal gi 40.000 tonn mat... og at de skal gi ytterligere mer senere gjennom året som kommer, 60.000 mer tror jeg det var.

Vet ikke om dette er i tillegg til FNs mat program eller hva, men siden FN er hovedsaklig betalt av USA, så bidrar de sikkert mest i dette budsjettet også.

I de siste årene har USA vært den som har donert mest mat til NK i hele verden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

USA, siden de er det rikeste landet i verden (?) betaler ca. 20-25% av budsjettet til FN på egenhånd.

De, som mange andre land, har blitt forsinket i å betale noen år.

Dette betyr ikke at de ikke betaler, dette betyr at de kommer kanskje til å betale beløpet for 2000 i år, osv.

De fleste store land er "behind" på å betale til FN.

Når USA har en egengjeld på... $7 billioner (norske billioner)... er det ikke alltid like lett å betale FNs satser... men de gjør det for det.

FNs regler har det sånn at man kan være 3 år bak betalingsrammen eller noe sånt, uten å bli fratatt setet i Generalforsamlingen i FN.

Lenke til kommentar
USA, siden de er det rikeste landet i verden (?) betaler ca. 20-25% av budsjettet til FN på egenhånd.

De, som mange andre land, har blitt forsinket i å betale noen år.

Dette betyr ikke at de ikke betaler, dette betyr at de kommer kanskje til å betale beløpet for 2000 i år, osv.

De fleste store land er "behind" på å betale til FN.

Når USA har en egengjeld på... $7 billioner (norske billioner)... er det ikke alltid like lett å betale FNs satser... men de gjør det for det.

FNs regler har det sånn at man kan være 3 år bak betalingsrammen eller noe sånt, uten å bli fratatt setet i Generalforsamlingen i FN.

OK....

Hvor mye koster det å være medlem å samtidig gi blanke i FN da? Kan jo være det USA betaler for`?

Eller, hvor mye må man betale FN for å kunne gjøre hva man vil og gi fullstendig F i hva som forgår??? Hva koster det?

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å være medlem å samtidig gi blanke i FN da? Kan jo være det USA betaler for`?

Eller, hvor mye må man betale FN for å kunne gjøre hva man vil og gi fullstendig F i hva som forgår??? Hva koster det?

Fakttisk kan USA stoppe hele FN systemet. Det er bare setet i general assembly som kan mistes. Plassen i sikkerhetsrådet er sikker. Og siden sikkerhetsrådet er alt som gjelder, kan de gi blanke F i alt og alle og ingen kan gjøre noe......

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Syns det er litt for enkelt å si at USA ga blanke F i FN.

Det gjorde de faktisk ikke, hvis du egentlig fulgte med.

Det var Frankrike som stoppet opp diplomatien i FN.

:wallbash:

USA gav ikke blanke F i FN, de gav blanke F i Frankrike. :fun:

Lenke til kommentar
Syns det er litt for enkelt å si at USA ga blanke F i FN.

Det gjorde de faktisk ikke, hvis du egentlig fulgte med.

Det var Frankrike som stoppet opp diplomatien i FN.

:wallbash:

USA gav ikke blanke F i FN, de gav blanke F i Frankrike. :fun:

Hvor dum går det an å bli? Jeg bare må spørre deg Seixon for som tidligere så hevder du faktisk at USA IKKE ga blanke i FN! USA ville legge frem et resolusjonsforlag i FN's sikkerhetsråd som Frankrike hadde lest igjennom på forhånd, vel å merke, og sa at de kom til å nedstemme det uansett! Forslaget ble aldri lagt frem, eller stemt ned, husker ikke helt og har ikke tid til å sjekk men det har uansett ikke noe å si her, da USA ga blanke i FN, og IKKE Frankrike! Nei Seixon, du må nok finne en annen måte å si det der på!

Nei Frankrike stoppet ikke opp diplomatien i FN, de bare benyttet seg av samme retten som USA benytter seg av hele tiden når det er snakk om resolusjoner som de ikke liker, nemlig den idiotiske vetoretten, SÅ HOLD KJEFT MED AT FRANKRIKE STOPPET DIPLOMATIEN!

Lenke til kommentar

Fordi at konklusjonen til Seixon ang. USA/Frankrike/Tyskland/Irak/FN saken var at USA måtte bryte med FN på grunnlag av at Frankrike la ned veto.

Den han ikke skjønner er at USA kunne jo bare holdt seg til retningslinjene!

PS! Jeg regner med at Seixon vil prøve å forsvare seg her med en drøss med quoting og tåpelig amerikans propaganda angående mine utspill, men bare så det blir sagt på forhånd Seixon, jeg gidder ikke svare på de uansett! Eneste grunnen jeg svarte på det her er fordi du faktisk helt åpent trekker en gal konklusjon på åbenbare fakta! Enkelte ganger så er du veldig flink til å trekke konklusjoner basert på fakta, men her så har du faktisk ALLE faktaene på bordet, men så likevel trekker du en gal konklusjon. Hvorfor? Den vil jeg ha svar på!

Damn, altfor lang til å være kun PS der men men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...