Gå til innhold

Hate USA tråden


Anbefalte innlegg

Ah. Alt har sin forklaring. Trist og veldig irriterende når sånt skjer.

Jepp, det er veldig trist, jeg begynnte faktisk å gråte.

 

Dette er kanskje litt ut av sammenhengen, men jeg må si jeg blir forbauset når folk som deg olsen skriker opp om diktatur, grusomheter og ondskap og samtidig har et portrett av Lenin med hammer og sigd i pannen. Maken til dobbeltmoral skal man lete lenge etter.

 

Lenin var kjempesnill! Snilleste i HELE VERDEN faktisk. Neida, for å være litt seriøs. Jeg har Lenin i avataren min av x grunner:

 

1. Jeg er Marxist-Leninist. Jeg mener at mye av det Lenin skrev var veldig bra og viktig. f.eks. "Imperialismen som kapitalismens høyeste stadium" fra 1916.

2. For å provosere. Egentlig overrasket over at ingen reagerte på avataren min før du tok deg bryet med å skrive en hel bråte med bokstaver om den ;)

3. Lenin er jævlig tøff i positur :lol:

 

Jeg skriker ikke så veldig masse opp om diktatur igrunn, jeg vet ikke hvorfor :shrug: Men jeg skriker derimot dobbelt opp om grusomheter ;) Du kan gjerne kalle det dobbeltmoralistisk. Kanskje det er det også. Som du skriver så har Lenin kommet veldig lett fra Sovjetkritikken. Det skal dog sies at Lenin så absolutt ikke var så grusom som Stalin. Lenin gjorde mye bra faktisk. Han innførte 10(?) timers dagen, fri abort, arbeiderkafeer og mye annet fint. Men problemet med alle ettpartistater er selvfølgelig at omtrent all makt havner på for få hender. I dette tilfellet veldig mye på Lenins hender. Han glemte kanskje noe av det viktigste (etter min mening) Marx sa: "arbeiderklassens frigjøring må være dens eget verk". Lenin og Det sovjetiske kommunistpartiet bedrev "ovenfra og ned" sosialisme, som aldri vil føre til noe godt. Etter revolusjonen var det endel uro i Sovjet. Borgerkrig, Sovjet ble angrepet av nabolandene osv osv. Lenin bæsjet på leggen og innskrenket den personlige frihet, fjernet demokratiske rettigheter osv. Noe som kanskje førte til at han ble maktsyk og en ******.

 

Bortsett fra svastikaen er det vanskelig å finne et symbol som er så synonymt med massedrap, tortur og lidelse som hammeren og sigden.

I dag er den kanskje ett synonym på grusomheter, det synes jeg er synd. Jeg synes det er ett fint symbol, for meg representerer den arbeidermakt, demokratisk kontroll over produksjonsmiddlene og rettferdighet, ikke pga at den var ett symbol i fascist sovjet, men pga symbolikken i symbolet(aaah, knotete ;) ).

 

Jeg er ikke hodestups betatt av Lenin om du skulle tro det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kommunistpartiene mente på 70-tallet har egentlig ikke noe med meg å gjøre. På samme måte som det Høire og Unge Høire mente på 70-tallet ikke har noe med deg å gjøre.

Greit nok, jeg har forståelse for det. Men vi bør alle passe på å ikke gjenta gamle feil.

 

Nå støtter jeg bare en demokratisk revolusjon da. . . Kan du forklare meg hva demokratiske midler er?

Hvis du forutsetter at en revolusjon skal ha et folkeflertall bak seg (være demokratisk), hvorfor kan du ikke da isteden jobbe for reformer gjennom det parlamentariske system?

 

Dårlig unskyldning? jepp. Helt riktig, men man ser jo noe av det samme skje i USA for tiden, med "patriot act".

Patriot Act er jeg sterkt kritisk til selv. USA bør passe seg for å bli så paranoide at de innfører for sterke begrensninger på den friheten som de lenge har vært selve symbolet på.

 

Har du ikke forstått dette med væpnet revolusjon enda? Ja, jeg er for en væpnet revolusjon. Men det eneste jeg mener med det er at arbeidsfolk har rett til å forsvare seg mot borgerlige krefter. Om revolusjonære arbeidere blir beskutt av en havgærn Unge Høyre flokk, så har de rett til å forsvare seg med våpen.

Hvis man ønsker å velte et demokratisk styre, får man være forberedt på konsekvensene.

Endret av AlexK
Lenke til kommentar
Hva kommunistpartiene mente på 70-tallet har egentlig ikke noe med meg å gjøre. På samme måte som det Høire og Unge Høire mente på 70-tallet ikke har noe med deg å gjøre.

Greit nok, jeg har forståelse for det. Men vi bør alle passe på å ikke gjenta gamle feil.

 

Nå støtter jeg bare en demokratisk revolusjon da. . . Kan du forklare meg hva demokratiske midler er?

Hvis du forutsetter at en revolusjon skal ha et folkeflertall bak seg (være demokratisk), hvorfor kan du ikke da isteden jobbe for reformer gjennom det parlamentariske system?

 

Dårlig unskyldning? jepp. Helt riktig, men man ser jo noe av det samme skje i USA for tiden, med "patriot act".

Patriot Act er jeg sterkt kritisk til selv. USA bør passe seg for å bli så paranoide at de innfører for sterke begrensninger på den friheten som de lenge har vært selve symbolet på.

 

Har du ikke forstått dette med væpnet revolusjon enda? Ja, jeg er for en væpnet revolusjon. Men det eneste jeg mener med det er at arbeidsfolk har rett til å forsvare seg mot borgerlige krefter. Om revolusjonære arbeidere blir beskutt av en havgærn Unge Høyre flokk, så har de rett til å forsvare seg med våpen.

Hvis man ønsker å velte et demokratisk styre, får man være forberedt på konsekvensene.

Å forandre systemt gjennom parlamentariske organer var jo det AP prøvde seg på, de var faktisk ett revolusjonært kommunistparti for mange herrens år siden, nå er de ett veldig høyrevridd venstreparti. Og SV beveger seg jo lenger og lenger til høyre for hver dag som går. Det er trist.

Lenke til kommentar
Å forandre systemt gjennom parlamentariske organer var jo det AP prøvde seg på, de var faktisk ett revolusjonært kommunistparti for mange herrens år siden, nå er de ett veldig høyrevridd venstreparti. Og SV beveger seg jo lenger og lenger til høyre for hver dag som går. Det er trist.

Hvis dere virkelig skulle få et flertall av folket bak dere, vil det jo være mulig å gjennomføre politikken deres på Stortinget. Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig med noen "demokratisk revolusjon" i et demokrati. Hvis en gruppe som ikke har flertallet bak seg, kupper makten ved revolusjon, vil jeg kalle det udemokratisk.

Lenke til kommentar

som en god venn av meg sa

 

Fuck the CAI with there Black suits, corrupt pigs, Traning Terrorist to kill the Corrupt assholes that pay ther salarys only to go "thats restricted informasjon" only to turn ther back to sell Guns to Columbian cockain farmers.

Fuck The FBI and ther ever watching eyes.

Fuck Bush and his Imputent Vice president "HAVE ANOTHER HART ATTACK!, Asshole".

Fuck the Americans , Driving around in there SUV burning mer fule than the rest of the world combined

Fuck the fat pigs , eating pr day more food than most kids inn africa eats inn a year

 

han holdt på i ca en halv time med ******* mye etter han så "25th Hour"

han klikka helt ..

Lenke til kommentar
som en god venn av meg sa

 

Fuck the CAI with there Black suits, corrupt pigs, Traning Terrorist to kill the Corrupt assholes that pay ther salarys only to go "thats restricted informasjon" only to turn ther back to sell Guns to Columbian cockain farmers.

Fuck The FBI and ther ever watching eyes.

Fuck Bush and his Imputent Vice president "HAVE ANOTHER HART ATTACK!, Asshole".

Fuck the Americans , Driving around in there SUV burning mer fule than the rest of the world combined

Fuck the fat pigs , eating pr day more food than most kids inn africa eats inn a year

 

han holdt på i ca en halv time med ******* mye etter han så "25th Hour"

han klikka helt ..

han klikka ikke,

 

DET ER VIRKLIGHETEN

 

usa er ein gjeng drittsekker som burde gå og dø!!

 

hadde usa vore "litt mer norge" hadde det ikke vore krig, sult og dumskap!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
DET ER VIRKLIGHETEN

 

usa er ein gjeng drittsekker som burde gå og dø!!

 

hadde usa vore "litt mer norge" hadde det ikke vore krig, sult og dumskap!

Å ja, for Norge er helt feilfritt.

:roll:

 

Neida, Statoil forhandlet ikke korrupt avtaler i Iran, et land med menneskerettighetsproblemer. Neida, bare løgn og tull...

 

Nordmenn som kjører rundt i sine dyre biler, dyre boliger, hver eneste en med mat på bordet, og eter pinnekjøtt mens barn i afrika sulter ihjel! Herregud for en gjeng! ;)

 

Det hadde desverre vært krig, sult og dumskap selv om USA var helt lik Norge.

Det hadde vært mer krig. Det hadde vært mer sult. Det hadde vært enda mer dumskap (for alle ville gått rundt og trodd at alt i verden ordner seg av seg selv).

Hvis USA ikke hadde vært en makt og vist dette, hadde alle i verden gjort akkurat som de ville, da mener jeg de ledere i verden som ønsker mer land, makt, etc.

Hvis USA var helt nøytral, hadde land som Nord Korea ikke tenkt to ganger før de innvaderte Sør Korea.

Kina hadde innvadert Taiwan.

Russland hadde knust Chechnya enda mer enn de gjør nå.

Hvem vet hva India og Pakistan hadde gjort.

 

Nei, utopia er nok litt for enkelt. Å tro at det går an er "dumskap".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det var Mao som styrtet Chiang Kai-Shek, daværende leder av Kina, og dermed rømte Kai-Shek til Taiwan med sin "utbryter-gruppe", eller som vi andre sier, det tidligere styret av Kina.

 

Men du ser vel ingenting galt ved at Mao tok til seg Kina med makt.

 

Er ikke rart at de på Taiwan da ville være egen stat siden de var utflukt fra kommunistene, som fremdeles regjerer i Kina...

 

Taiwan er eget land, men det er ikke alle som annerkjenner det som eget land.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Så, hvilken rett hadde Kai til å erklære Taiwan som eget land?

 

Meneh, å si at kommunistene regjerer i Kina er å ta litt vel hardt i da. Selv om det fremdeles er KKP som styrer så betyr ikke det at de er kommunister. De er tullinger.

Hvilken rett hadde Mao til å styrte han som leder av Kina?

 

Walks like a duck, talks like a duck, smells like a duck... no, it's probably a goose.

 

:lol:

Lenke til kommentar
Hvilken rett hadde Mao til å styrte han som leder av Kina?

 

Walks like a duck, talks like a duck, smells like a duck... no, it's probably a goose.

 

:lol:

Det har ingenting med saken å gjøre om KKP fulgte demokratiske spilleregler eller ikke. Hade Kai noen legitimitet til å erklære Taiwan som eget land?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Å nei.

Mao kan bare ta til seg makten i Kina, men Kai-Shek får ikke lov å rømme til en øy og erklære at denne øyen er nå det egentlig styret av Kina, som det var.

 

Klarer du å unnskylde dine røde venner mer eller?

"Nei da, de gjorde ingenting galt, drit i det, de andre gjorde noe galt!"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nei.

:lol:

 

DoD har iallfall tatt seg ut av prosjektet. Kan ikke stoppe private i USA fra å sette opp en nettside slik som dette, siden man har ytringsfrihet og alt vettu...

 

Ideen var vel å kunne forutse terroraksjoner og lignende siden slike børser er ganske ofte rett på blinken, men... dette lager en situasjon hvor selve terrorister kan innvolvere seg for å tjene penger på deres egne angrep...

 

"140:1 odds that Bush gets shot this month!"

 

"OK, I'll put in $10,000."

 

"Now to shoot Bush and make $140,000..."

 

Håper inderlig at det ikke ville fungert slik...

 

Ja ja.

Men det er iallfall bedre enn dette:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3277029.stm

 

A group of Italian militants involved in staging anti-war protests is raising funds to support the armed Iraqi resistance, the BBC has learned.

 

The "Antiimperialista" organisation's internet campaign asks people to send "10 Euros to the Iraqi resistance".

 

The Antiimperialistas are a group of European anti-war and anti-globalisation supporters.

 

They are currently organising an anti-war demonstration in Italy next month, and it remains to be seen whether news of the fund-raising activities will deter more moderate anti-war activists from attending.

 

The organisation's Italian branch says the money will be given to an Iraqi resistance group known as the Iraqi Patriotic Opposition.

 

Independent Iraqi sources in London say the leaders of this group have a long history of association with the Baath party and are now back in Iraq supporting the armed resistance.

Lenke til kommentar
Å nei.

Mao kan bare ta til seg makten i Kina, men Kai-Shek får ikke lov å rømme til en øy og erklære at denne øyen er nå det egentlig styret av Kina, som det var.

 

Klarer du å unnskylde dine røde venner mer eller?

"Nei da, de gjorde ingenting galt, drit i det, de andre gjorde noe galt!"

Klarer du å bruke mer enn en hjernecelle? Om KKP kuppet makten demokratisk eller udemokratisk er irrellevant for om Kai hadde rett til å erklære taiwan som eget land. Hadde han støtte i befolkningen på Taiwan f.eks?

 

Jeg har da aldri forsvart KKPs maktovertakelse.

Lenke til kommentar
Men det er iallfall bedre enn dette:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3277029.stm

 

A group of Italian militants involved in staging anti-war protests is raising funds to support the armed Iraqi resistance, the BBC has learned.

 

The "Antiimperialista" organisation's internet campaign asks people to send "10 Euros to the Iraqi resistance".

 

The Antiimperialistas are a group of European anti-war and anti-globalisation supporters.

 

They are currently organising an anti-war demonstration in Italy next month, and it remains to be seen whether news of the fund-raising activities will deter more moderate anti-war activists from attending.

 

The organisation's Italian branch says the money will be given to an Iraqi resistance group known as the Iraqi Patriotic Opposition.

 

Independent Iraqi sources in London say the leaders of this group have a long history of association with the Baath party and are now back in Iraq supporting the armed resistance.

Javel? Meningsmålinger viser at de fleste Irakere mener "terroristene" er motstandsstyrker. Jeg støtter etthvert angrep på okkupasjonstyrkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...