Gå til innhold

Hate USA tråden


Anbefalte innlegg

Det virker som det har blitt kommersielt riktig å hate USA og Israel, akkurat som en mote som går forbi... Lurer på hva vårmoten blir?

Det må i såfall være den mest langvarige moten vi har opplevd. Den har jo herjet landet i minst 40 år.

Ehm, det har vært mye hat oppgjennom tidene, som f.eks hippietiden under vietnamkrigen, denne touchet Norge en stund også, men etter at Bush tok over, er det mange som hater USA p.g.a Bush. Riktinok så er ikke Bush god for noenting, men det blir isterkeste laget å hate et helt land\folk på så tynt grunnlag (ja, det er faktisk folk som baserer sitt hat på kun det)

Hvem hater folket? De fleste jeg kjenner som hater USA hater ikke USA pga Bush, men pga grusomhetene de har begått rundt omkring, systemet de prøver å frelse resten av verden til osv. Det artige med Bush er at han sier så mye dumt som er lett å bruke imot han ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller så trenger du bare å være litt nyansert og foreksempel bare hate:

 

regjeringen dems, utenrikspolitikken,nasjonalismen, eller bare Bush.Bare finn

 

på noe selv som du missliker istedet for å hate hele landet.

Der er jeg enig, jeg har ikke noen problemer med at dere hater landet, for jeg merker at dere har gode personlige syn og argumenter mot USA. Det finns noen store personligheter på dette forumet ;)

 

men det jeg misliker er bedrevitere som tror de vet hva som foregår, men egentlig så hater de USA kun fordi vennene gjør det.

Lenke til kommentar

Det er flere aspekter ved USA som jeg missliker,alikevel hater jeg disse

 

fjortissene som hater dem og ikke kan begrunne seg bedre en at de

 

foreksempel er feite og nasjonalistiske. Dette var kansje et dårlig eksempel,

 

men det er ikke til å feie under teppe at mange av de som har hoppet på

 

anti-usa bølgen ofte ikke vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Ah, ja selvsagt. Tok den litt på gef?hlen.

Rage Against the Machine har jo denne som en av sine sangtekster.

De har det ja, er den boken bra forresten?

Både óg.

 

Den er vel mest god på en "klassikermåte", i likhet med Illiaden etc.

 

En meget skremmende bok, som jeg vil gå så langt som til å hevde vil gi deg et permanent "brennemerke" i perspektiv.

 

Lesing av nyhetene blir aldri det samme igjen, da man stadig vil ha i baktankene forskjellige massemedia-manipuleringsteknikker.

 

Nok en gang:

Boka anbefales.

Lenke til kommentar
Men for all del, det er jo inn og vere sosialist og hate usa, microsoft og telenor

Er vel flere enn bare sosialistene som hater telenor ;)

Norsk gallup hadde en undersøkelse om hvilket norsk selskap nordmenn hatet mest. Der vant nok telenor ganske så overlegent(tine kom på andreplass)

Lenke til kommentar
blir litt tynt grunnlag og gå rundt og hate usa fordi de angrep irak.

de har gjort en god del gode ting opp gjennom årene også.. mer godt enn nondt meiner no eg..

 

Men for all del, det er jo inn og vere sosialist og hate usa, microsoft og telenor

Nevn noen gode ting USA har gjort i utlandet da. . . Så skal jeg nevne slemme ting de har gjort, også ser vi hvilken liste som blir lengst.

 

Forsåvidt så burde markedsliberalister også hate telenor og microsoft pgs deres politiske overbevisning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...