underho Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Et lite spørsmål. Jeg vurderer å søke sommerjobb til neste år. Det er ikke snakk om å stå i kassa i butikk, men jobb hos en av de største bedriftene i Norge. Søknadsprosessen er altså lang, med flere intervjurunder. Søknadsfristen er ikke om så altfor lenge. Jeg vurderer å søke hos flere bedrifter slik at sjansen for å få jobben er større. Hvordan forholder bedriftene seg til dette? Si at jeg går videre i intervjuprosessen, og etter hvert blir en av de heldige som får jobben. En haug med andre søkere har da ikke gått videre i søknadsprosessen. Men samtidig blir jeg også tilbudt jobb i en av de andre bedriftene. Er det greit å avslå jobben hos en av bedriftene? Er dette noe de vil notere seg, slik at det blir vanskeligere for meg å få jobb ved en senere anledning? Hvordan skal jeg forholde meg til et slikt scenario? Jeg hadde satt pris på svar fra noen som har vært i lignende situasjon eller som sitter på andre siden av bordet framfor synsing. Endret 1. september 2014 av underho Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Søk for all del hos flere bedrifter. Søknadsfristene er så tidlig fordi bedriftene konkurrerer om de beste studentene, og det er ikke unaturlig å gå gjennom intervjurunder med mange bedrifter både for sommerjobb og fast jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå