Johan97 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Vi i klassen min har fått i oppgave å finne ut kva folk meiner om forskjellige tema og problemstillinger. Eg valgte å spørre om vald i spel fører til vald i heimen og skular blant unge. Meiningar settes stor pris på Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 ..Som utløsende faktor kan spill-vold være like virkningsfult som mord på film eller groteskheter i bokform. Men som avstumper eller tilvenner tror jeg spill typisk er dårligere enn alt annet, siden de aller fleste veldig typisk ikke aksepterer at video-spill er ekte. Spill og lek ute, film, innlevelse i bøker - dette krever at du forestiller deg fantastiske ting i en kontekst der virkelighet og fantasi må blandes. I spill er det veldig greit - det kreves ikke at du tror dette er ekte i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Spill er ikke verre enn film, tegneserier, teater og musikk. Folk som klikker pga spill gjør det enten fordi de er syke i hodet fra før, eller fordi de trenger noe å skylde på. Uansett rart hvordan alle klaver over voldsspill, men ser ingen trekke sammenligning mellom råkjørere og bilspill? (tenker da på simulatorer som Gran Turismo, Forza osv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå