adr0 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 voffor er vga kabler blå egentlig? også dvi hvit osv osv takk for svar xD Lenke til kommentar
adr0 Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 ps det er til skoleoppgave Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Video Graphics Array ser ut som er mere blått VGA horizontal timings for 640x480 men vet ikke om det er derfor, fargen er nok for å gjøre det lettere å skille kabelene, men hvorfor blå vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
adr0 Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Video Graphics Array ser ut som er mere blått VGA horizontal timings for 640x480 men vet ikke om det er derfor, fargen er nok for å gjøre det lettere å skille kabelene, men hvorfor blå vet jeg ikke. Kan du forklare litt enklere plis? jeg er ikke så teknologisk og sånn hva er horiznalt timings??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 tror det er fordi vga har mer blåfarge mens dvi har lysere farger (altså hvitt) Lenke til kommentar
adr0 Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 tror det er fordi vga har mer blåfarge mens dvi har lysere farger (altså hvitt) åja takk nå skjønner jeg Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det er en trend fra 90-tallet hvor man innførte standardiserte farger på pluggene. Tastaturpluggen ble blåfiolett, mens muspluggen ble turkis (men nå er begge erstattet av USB da). VGA-pluggen ble blå, mens DVI ble hvit. Mikrofoninngangen ble lyseblå, mens hodetelefonutgangen ble lysegrønn. Parallellporten ble lilla. Om man ser bak på PC'en så ser man disse fargene på pluggene i mange tilfeller. På den måten kan man matche fargene med kablene. Det er rett og slett en standardisering for at forbrukerne skal lettere koble kablene på riktig sted. 2 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 ps det er til skoleoppgave I så fall bør du også gjøre noe med skriftspråket ditt. 1 Lenke til kommentar
adr0 Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 ps det er til skoleoppgave I så fall bør du også gjøre noe med skriftspråket ditt. er du frek eller 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 er du frek eller Ga deg et velmenende råd, siden du selv sa det var til en skoleoppgave. Og igjen beviser du forsåvidt mitt poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå